MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

תן למותג שלך לבלוט בתערוכות

מאמר זה מעלה את אחד הסוגיות שנתקלתי אישית בהם בתחום המרקום – נושא התערוכות:

מדוע תערוכות הם המפתח לתקשורת אסטרטגית של החברה?

כיצד המותג שלך יכול לקחת את מרכז הבמה בתערוכה הבאה שלכם?

ארבעה שלבים לשמירה על עקביות המותג בתערוכות

אנשי שיווק ויחסי ציבור ישקיעו הרבה זמן ומאמץ בבניית זהות המותג של החברה. הם חושבים על איך הלקוחות יתפסו את המותג, איזה אימג' להחצין, ומה החברה מייצגת. את זהות המותג מפתחים על בסיס אסטרטגית השיווק של החברה הכוללת גם השקת מוצרים חדשים.

אסטרטגית התקשורת של החברה גם ממלאת תפקיד מרכזי בחיזוק זהות המותג. עבור רבים, מותג כולל בתוכו: לוגו, חוברות, נוכחות באינטרנט, יחסי ציבור, פרסום ו עיצוב אריזות. אבל מה לגבי תערוכות. חשבו על זה. לא אחת קורה לכם אנשי שיווק לבקר בתערוכות ולסייר בין הביתנים, להבחין במציגים, ולתהות מה בדיוק עושה החברה הזו ? מה הם מנסים לתקשר החוצה ללקוחות?

אינכם לבד. לא אחת אנו נתקלים ב ביתני תערוכות אשר קיים ניתוק בין הזהות המיתוגית של החברה לבין דרך הופעתם בתערוכה. ברבים מהמקרים זה נובע מטיפול בתערוכות כבאירוע נפרד במקום לשלבם באסטרטגיית תקשורת המותג. הכוח העצום של תערוכות כמנוע חשיפה ופוטנציאל ליצור קשרים עם לקוחות חדשים הוא אדיר, תערוכה היא דרך חשובה להציג לראווה את המותג החדש של החברה ועל מנת למקסם את התועלת אל מול עלויות יש להשתמש בה עם תום.

הגישה היעילה ביותר לפני תחילת עבודה על עיצוב התערוכה היא לקחת זמן ומחשבה כדי לתאם אסטרטגיה ותוכנית לפעולה.

הנה ארבעה דרכים לשמירה על עקביות המותג בתערוכות:

1. להוביל עם המותג שלך.
יישר את האסטרטגיה השיווקית של החברה ואת סדר העדיפויות שלה יחד עם הביתן, החומרים השיווקיים והפעילות בתוך הביתן.
חזור לאותם תכונות מפתח המגדירים את המותג של החברה שלך. האם הלקוח מודע לסביבה? חדשני? אמין? והפוך את ההשראה העיקרית על עיצוב התערוכה. לדוגמא: אם החברה דוגלת במודעות לסביבה, עיצוב הביתן יכול לשקף בצורה קלה מאוד את המסר על ידי שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה כגון אלומיניום למחזור, תאורת LED החסכונית באנרגיה, חומרים שיווקיים מודפסים על נייר ממוחזר ועוד..
 
2. תערב את כל בעלי העניין המרכזיים בתכנון הביתן ושיווקו מוקדם ככל האפשר ואפשר תקשורת צו צידית.
צור קבוצה של כל המעורבים בהצלחת התערוכה וערוך פגישות תקופתיות עם אנשי שיווק, פרסום, יחסי ציבור, פיתוח עסקי וכדומה. דברו על אסטרטגית החברה, זהות המותג, המסרים השיווקיים שחשוב להעביר וכיצד ניתן להחיות את הכל יחדיו בביתן בתערוכה. 

3. זהה מטרות רצויות
בכל דיון אסטרטגי, חשוב לזהות את המטרה הסופית של החברה ושל המותג בתערוכה. הגדר מה אתה רוצה להשיג מהתערוכה מראש. האם הינך מחפש לחזק את הדימוי של המותג שלך אל מול לקוחותיך? או להשיק זהות מיתוגית חדשה או להשיק מוצר חדש?
התשובה על כך תשפיע על עיצוב התערוכה, המבנה הכללי, זרימת התנועה, עיצוב גרפי, ותפיסת המשתתפים של המותג שלך. לדוגמה, אם המטרה העיקרית היא להטמיע את המותג שלך ללקוחותיך, התערוכה תכלול אזורי הדגמה ואולי תיאטרון עבור מצגות. אם הדגש הוא על סגירת מכירות עבור מוצר כלשהו, הביתן יכלול חדר ישיבות סגור עבור שיחות פרטיות.

4. השתמש במסרים אפקטיביים
יש הרבה תחרות ברצפת תערוכות. חברות רבות חושבות שאם הן תיצורנה את גורם ה"וואו" בביתן שלהן, הוא זה שיביא לתנועה לביתן. למרות שאתה בהחלט רוצה שהתערוכה שלך תהיה יעילה מבחינה ויזואלית, זה קריטי לוודא כי המותג שלך לא יורד לשוליים בחשיבות בתוך התהליך. במקום זאת, התמקד ביצירת מסרים ברורים ותמציתיים, צור מסרים התומכים בתכונות המותג של החברה שלך ואת אשר יהדהדו בראשם של קהל היעד.

כמו כן, אל תתמקד בתכונות הטכניות של המוצר החדש, דע לזהות ולתת ללקוחותיך את הפתרון כיצד שימוש במוצר שלך יביא לפתרון בעיה עסקית שלו.

הנה השורה התחתונה: מראה ועיצוב חשוב בתכנון התערוכה, אבל המחשבה כיצד להעביר את המסר האסטרטגי של החברה בצורה טובה ולמשוך קהל אל הביתן אשר יהפכו אולי ללקוחות החברה, הרבה יותר חשוב ובעצם זו המטרה עיקרית שלשמה הולכים לתערוכה.

המותגים המצליחים ביותר הם אלה שמצליחים לשמור על זהות ברורה, מציעים חוויות חזקות ומשכנעות, וגם מעבירות את המסר הנכון לאדם הנכון. נקיטת צעדים כדי לתאם אסטרטגיה ולבנות אחידות בין כל ערוצי התקשורת, כולל בתערוכות היא הדרך הנכונה להצלחת החברה

נכתב על-ידי רוב מרפי באתר MarketingProf - Let your Brand Shine at Tradeshows


חזרה ל ניוזלטר מרקום מול ינואר 2011

חזרה לראש הכתבה

 


הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch