MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

10 דרכים לקבל תגובות לסטטוסים/פוסטים שלכם בדף הפייסבוק העסקי

כשאני מתחילה עבודה מול לקוח חדש, תחילה אני מקימה את דף הפייסבוק, עבודה קונספטואלית טכנית ועיצובית. ואז כשמסיימים את החלק הזה, מתחיל השלב האמיתי. אחת השאלות שתמיד חוזרות אצל לקוחות ובכלל בני אדם ששואלים על העבודה שלי היא :"איך בדיוק את משווקת את הדף?" / "איך את גורמת לאנשים להגיב לתוכן?". למעשה, הלקוח שואל – מהו שיווק וקידום באינטרנט / מהי בעצם העבודה שלך? על מה אני משלם כסף (נניח ושילמתי על הקמת הדף שזה מוצר ברור מאליו כי רואים אותו, מה הלאה?)

כדי להשיב ללקוח על השאלה הזו אני בדרך כלל משקיעה שעה שלמה של שיחה שבה אני מפרטת את עיקרי העבודה. אבל אני גם מסבירה שאי אפשר להסביר את הכל כולל הכל כי זה אומר לשבת איתו ולעשות לו קורס מלא. מדובר בהמון מידע, המון חומר ובעיקר המון גישה לעניין.
אבל בכל זאת ומאחר ולקוחות שלי מבקשים, החלטתי להעלות מאמר קצר שמפרט להם ולכם, כמה אפשרויות נחמדות לעידוד תגובות לסטטוסים/פוסטים שאתם כותבים בדפים העסקיים שלכם.

 המאמר נכתב בלשון נשית אך מיועד גם לגברים (-:

אז הנה - 10 דרכים לקבל תגובות לסטטוסים/פוסטים שלכם

1. טיזרים – מונח שלמדתי מבן זוגי – מנהל קריאטיב במקצועו. והבנתי מהר מאוד שאפשר להחיל אותה על כל עולמות התוכן השיווקיים. זוהי אחת הדרכים הטובות ביותר כדי לבנות  מתח והתרגשות על המוצר או השירות שלך. לתת לאוהדים שלך טעימה של מה מתקרב אך לא לתת את המידע כולו. בדומה לפרומו של סרט שיוצג בקרוב.

2. מידע אישי - כתבי בסטטוסים שלך בדף העסקי בפייסבוק גם זווית אישית שלך, מידע אישי על תחושותייך, סיפורים אישיים וכו'..כדי לתת לאוהדים שלך הצצה קטנה לתוך מי שאת כאדם.  אנשים נוטים לאהוד מוצרים/שירותים/עסקים בהם הם משתמשים הרבה יותר, כשהם חשים שמאחוריהם עומד אדם אמיתי ולא רובוט או דמות עלומה. גם אם את מנהלת מרקום בחברה בינונית/גדולה, הרי יושבים אנשים מאחורי מסך ומחפשים את הזהות האמיתית של מנהלת הדף.

3. בדיחות נושא ו/או תמונות משעשעות הקשורות לעולם התוכן העסקי שלך - מצאי בדיחות, קומיקס, משחקי מילים, אינפוגרפיות, תמונות משעשעות הקשורים לחברה בה את עובדת או לתחום בו אתם פועלים. בדרך כלל- אם אנשים טורחים לאהוד את העמוד שלכם, הם יחפשו תוכן מהותי אך יישארו בו הרבה יותר זמן ולא ינטשו אם מפעם לפעם תגרמי להם לחייך. גם אם מדובר בסרטון שאינו מעולם התוכן של החברה אך יכול להיות מקושר לאחד הלקוחות ולתחום שלו ו/או סתם יכול להעלות חיוך כדי להביע אנושיות, גם אז מומלץ בחום לשים מפעם לפעם.

4. לינקים (קישורים) שימושיים
באותו אופן כמו בסעיף הקודם, מילת המפתח היא לשתף: לשתף קישורים שימושיים ומהנים עם האוהדים שלכם.  לא להפציץ אותם במידע  אבל אם אתם מוצאים יישום שימושי, דף או אפילו וידאו מדהים או אפליקציה אל תהססי לחלוק אותו עם המעריצים שלכם. אם למשל אתם יודעים שיש כנס ענק של מרקום באמסטרדם וחברת אפל הוציאה אפליקציה מיוחדת עבור הכנס. מה. לא תעדכנו את כולם בדף שלכם?

5. דירבון –  אתגרי את האוהדים שלך לשתף אותך בשאלות (למשל צרי טאב של שאלות ותשובות) שאת תוכלי להשיב להם בתחום המומחיות שלך. השתמשי בכלי "השאלות" (Question) של פייסבוק והזמיני אנשים להשיב תשובות לשאלה. באופן טבעי אנשים רוצים להוכיח את עצמם ולהביע דעה והדירבון והתחושה שתתני להם שאצלכם הקרקע בטוחה לכך, תגרום להם "לדבר".

6.תחרויות קטנות –  בהמשך לסעיף הקודם של "לדרבן את הקהל שלכן". אפשר מפעם לפעם להעלות תחרות קטנה. אני לא מדברת על קמפיינים גדולים שדורשים מאמץ, תכנון, מתנה יקרה. אלא על תחרות קטנה בדף, כמו למשל חידון, שאלת טריוויה שתגרום לאנשים לרצות להשתתף ובסופה יקבלו מכן תשורה קטנה. מבחינת האוהד שלך שגם ככה מגיע לדף כדי לקרוא תכנים וללמוד מעולם התוכן שלך – זה יכול להיות קובץ טיפים, או מחזיק מפתחות שימושי. העניין הוא חווית ההנאה של האוהדים והידיעה שאולי אני כאוהד אדע את התשובה ואוכל לזכות.

7. איחולים –  האוהדים שלכן הם בני אדם. הם חוגגים חגים, הם חוגגים ימי הולדת. מיצאו את הדרך לזכור בכל חג ומועד לאחל להם ברכה מתאימה. מתנות קטנות או גלויות אישיות- אפשרי גם כן.

8. תמונות מהחיים האמיתיים – 
דרך נוספת להוכיח לאוהדים שלך שאת  אדם "אמיתי"  היא לתת לאוהדים שלך מידע ויזואלי על סביבת העבודה שלך. קחי כמה תמונות שלך ושל הצוות שלך נמצאים בעבודה או תמונות מהרצאות שלך למשל (אם זהו עולם התוכן) ושתפי אותן מפעם לפעם בדף שלך.

9. בקשי מידע ופידבקים מהלקוחות (זה לא יחליש אתכן! להפך) – 
מעט מאוד חברות/ארגונים/עסקים נוטות לבקש עצה/מידע מהלקוחות שלהם. תמו חלפו להם הימים בהן עסקים מתנהלים בחשדנות/חשאיות ושמירת מידע. צעד שיווקי חכם ביותר, בעיקר בכל הנוגע לשיווק ברשתות חברתיות, הוא פשוט להיות ח ב ר ת י ! מה זה אומר? זה אומר שאם תכתבו סטטוס שבו אתם מבקשים מהלקוחות שלכם לייעץ לכם למשל: מה אתם יכולים לעשות טוב יותר, איזה מידע שתתנו יסייע להם יותר ואיזה פחות וכן הלאה.. אתם תרוויחו גם אוהדים עקביים, גם שותפים לדרך וגם הצלחה אמיתית בעלת ערך מוסף לקהל האמיתי שלכם.

10. "המצב הנוכחי" או במילים אחרות "אקטואליה" – 
ולמה אני מתכוונת? במדינה כמו שלנו ובכלל בעולם היום, קשה להתעלם מאירועים רבי משמעות שמתרחשים סביבנו. בעלי בלוגים ומנהלי קהילות מקצועיות רבים נוטים להתעלם בכוונה מאירועים אקטואליים או פוליטיים מתוך רצון להימנע מלהיות משויכים לעמדה כזו או אחרת ומתוך חשש שמא יאבדו קהל באם יביעו דעה על המצב. אני לא מייעצת להגיד בדף עסקי – אני שמאל! או אני ימין! וכן הלאה, אבל מאידך אם למשל קורה משהו עצוב או שמח במיוחד שקורה סביבנו, להתעלם מכך יגרום לאוהדים שלכם לחשוב שאולי אתם מכונה משומנת ולא אנשים עם רגשות ומחשבות משלכם. המקרה הקלאסי שמהווה דוגמא לכך הוא למשל- חזרתו של גלעד שליט. אני אישית ציינתי את השמחה שלי בכל מקום אפשרי ברחבי המדיה החברתית ואני חושבת שבהיותנו מנהלי דפים במדיה שעיקרה הוא חברתי, זה נכון לפעול כך כי אנו חיים בחברה.


נכתב על ידי טלי עוז-אלבו, מנהלת חברת Let's face it ל שיווק באמצעות רשתות חברתיות

לפרופיל העסקי של LetsFaceIt בפורטל מרקום מול

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול פברואר 2012

חזרה לראש הטיפ

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch