MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

הרשת זה הכי: 10 טיעונים מנצחים בעד השקעה במדיה האינטרנטית

בעולם אידיאלי תקציבי השיווק היו מופנים אוטומטית למדיה האינטרנטית. בעולם האמיתי, כולנו נתקלים לא אחת בתגובות צוננות על הצעות להגברת הפעילות ברשת. כך תפיגו את החששות

עבורנו אנשי השיווק והמכירות יתרונותיה של המדיה האינטרנטית ברורות מאליהן. יותר ויותר פעולות מליבת העסקים מתבצעות כיום ברשת וכך גם פעולות השיווק והמכירה, שאמורות להיות כוח חלוץ במדיה העתידית. לכן, לנו, אנשי השיווק והמכירות, אין צורך להסביר עד כמה אפקטיבית היא ההשקעה במדיה זו.

בעולם אידיאלי תקציבי השיווק היו מופנים אוטומטית למדיה האינטרנטית. בעולם האמיתי, כולנו נתקלים לא אחת בתגובות צוננות על הצעות להגברת הפעילות האינטרנטית: שהרי את התקציב לא תמיד מאשרים בקומת ההנהלה.

זו ההזדמנות להצטייד בטיעונים מנצחים לטובת פעילות השיווק ברשת. להבא, כשישאלו אתכם מדוע כדאי להשקיע ברשת האינטרנט, תהיו חמושים ב-10 הוכחות: 

• הכסף נמצא באינטרנט - היקפי הפרסום באינטרנט עולים ברציפות. בארה"ב של שנת 2010 השאירו מאחור תקציבי הפרסום באינטרנט לראשונה את המקבילים להם מהעיתונות המודפסת. בישראל אולי טרם הגיעה נקודת השוויון אולם המגמה זהה. עכשיו אפשר לקבוע: הפרסום באינטרנט עובד והכסף זורם אליו יותר ויותר.

• תוצאות ניתנות למדידה - להבדיל מיתר מדיות הפרסום בעיתונות, ברדיו וטלוויזיה,  באינטרנט הכל ניתן למדידה. מדובר בניהול ושליטה הכרחיים. בלעדיהם, למי שכבר עשה את ה"סוויץ", העולם ה"ישן" נראה כמו פרק רע של "מד-מן". הניטור והשליטה בפעולות השיווק רק ילכו ויגדלו בשנים הבאות.

• אוהבים וזוכרים - בואו נדבר רגע על "אהבה וזיכרון". לא מדובר בסרט חדש, כי אם במדד אפקטיביות הפרסום המרכזי השולט בכיפת הזכוכית: לפיו נחרצים גורלות של תקציבים, וממנו נקבעים גורלות של ערוצי הטלוויזיה המרכזיים. במלים אחרות, ניהול קמפיין אינטרנט מדויק יכול לייצר ריגושים, וביכולתו לנתב את התחושה החיובית לקנייה ישירה או להרחבת קהל הלקוחות. "אהבה וזיכרון"? בקרוב הסרט...

• כמה זה עולה לנו - לא מעט בתי עסק בוחנים תדיר את אפקטיביות ה שיווק באינטרנט. ואכן, כשבוחנים את מדד ה"לידים", לא אחת יש צורך לנשום עמוק או לחפש את המספרים הקטנים על מנת לראות תוצאה בשורת המכירות. מהצד השני של הקליק, יש להבין כי ערך מוסף לא מיוצג רק ביחידות של P2C (Pay to Click). מאמר תוכן טוב, כזה שישמש את הגולש לפתרון צרכני או כזה שיכיל מידע חשוב אחר - שווה הרבה יותר. הוא ישאיר במוחו חותמת חיובית על ספק המידע ועל הארגון שיזם את כתיבתו. בפעם הבאה שיעלה צורך דומה, הוא כבר ידע לאן לגלוש.

• השקעה לטווח ארוך - רק פעילות רציפה, מסונכרנת, ארוכת טווח ועקבית מביאה תוצאות אמיתיות. עבור ארגון עסקי, הבשורה הגדולה באינטרנט היא האפשרות להגיע לכל לקוח וגולש ולצרף אותו למאגר נמענים. כך יוצרים, מגדילים ומשמרים בסיס נתונים יקר מפז - זהו מועדון הלקוחות שלכם, והוא מושג בעלות נמוכה יחסית. נכון, הוא דורש זמן והשקעה הפרוסה על זמן ולא על תוצאות מידיות, אך את ההשקעה הזו אפשר וצריך להפוך למשתלמת וכדאית.

• כסף דוט. קום - זירת האינטרנט מאפשרת יותר ויותר את ניתוח מסלולי הכסף של הצרכנים וזיהוי דפוסי התנהגות. העולם העסקי-קמעונאי עובר מהפכה ובעתיד (הקרוב) כל ארגון העוסק במכירה יידע מה אנחנו עושים בחנותו עד "רמת הבוטן" - מתי קנינו לאחרונה, באיזה סניף, ואילו מבצעים מימשנו. סיבים אופטיים, נתבי תקשורת, טלפונים סלולריים, מחשבי טאבלט ומחשבים ניידים - כולם בשירות נהר המידע.

• ימצאו אתכם - ניהול אמפירי, רציף ואינטראקטיבי של בסיס הנתונים על לקוחות החברה, הוא העתיד במכירות. "מכחישי הרשת" טוענים כי הצרכן לא מוכן עדיין לוותר על חווית מישוש הסחורה. מרבית הצרכנים נוהגים לבדוק ב"גוגל" את המוצר לפני שהם בכלל יוצאים מהבית. ממוקמים במקום טוב בעמוד התוצאות הראשון? הצרכן כבר יידע איפה למצוא אתכם.

• מאגר עצום של מידע - לו הייתה גולדה מאיר חיה כיום, סביר כי הייתה אומרת שהטיפוסים באינטרנט "לא נחמדים". היא אולי היתה צודקת שהרי הרשת מלאה שונאי חינם, אך מנגד קיימים לכך גם יתרונות. ברשת ניתן לנטר את הכתוב עליך וגם את הנאמר על המתחרים הישירים. מעבר להיעלבות הראשונית, יש שם מאגר שופע של הצעות ייעול, שיפורים ומידע חינמי על רצונות הצרכן.

• מתקדמים הלאה - זירת הפרסום המקומית הנפיקה במהלך השנים לא מעט סלוגנים וקמפיינים אדירים - "תן לאצבעות ללכת במקומך" לדפי זהב, היה אחד מהם. השאלה היא מה קרה מאז? עשור חלף ודפי זהב, סמל הקידום והשיווק של בתי עסקים קטנים ובינוניים, נאבק בזירה חסרת סיכוי עם העולם החדש. הטלפון הוחלף בעכבר והאצבעות הלכו כבר מזמן למקום אחר.

• זירת המשחק החדשה - אפשר לאהוב, אפשר גם שלא - אבל האינטרנט, המדיה החברתית, אתרי הבית והבלוגים הם זירת המשחק החדשה. החוקים, לעומת זאת, לאו דווקא השתנו - לשיטתנו, הם פשוט חזרו לבסיס ובו נדרשת עבודה סיזיפית, רציפה ועקבית, אותה יש לתבל בהרבה יצירתיות וקריאייטיב.

בהצלחה!


נכתב על ידי אמיר כידן, מנהל תוכן בחברת 3points – חברת תוכן ושיווק באינטרנט

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול יוני 2011

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch