MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

10 הטעויות בבחירת משרד יחסי ציבור

כולנו נוטים לפעמים ללכת שולל אחרי הבטחות שנראות, על פניו, מוצקות ואמינות. כאשר הספק מעצב לנו אתר, לוגו, אפילו תערוכה, טווח הטעות הוא קטן יחסית, כי ראינו עבודות קודמות של עיצוב גרפי, ויכולנו להגדיר אם הן מצאו חן בעינינו או לא. מה שנשאר זה לבדוק את איכות השירות, הזמינות, התקתוק והמסירות.

ב יחסי ציבור הסיפור שונה לגמרי. הרזומה של העוסקים בתחום לא מעיד כלום על מה יעשו עבורכם, פשוט משום שלכל אחד יש שלדים בארון, כלומר תיקים בהם לא הצליחו. הסיבות לאי ההצלחה שונות: פער ציפיות, אי מתן חומרים מצד הלקוח, העדר של פרזנטור שייצג את החברה, תקציבאי בעייתי, חוסר הבנה אסטרטגית של התיק, עבודה טקטית בכיוונים לא נכונים, העדר קשרים במדיה ועוד. אז איך בכל זאת ניתן להבטיח בחירה של משרד טוב בתחום יחסי הציבור, כזה שלא יהיה רק ספק, אלא שותף לדרך?

הטעויות הקלאסיות בבחירה יעזרו לכם להבין מה נכון לעשות:

1.    להקשיב לנאום המכירות – רוב אנשי יחסי הציבור הם אנשי מכירות טובים, חלקם אפילו יודעים למכור קרח לאסקימוסים. זו בדיוק הסיבה שהם בחרו במקצוע הזה. בדרך הם עלולים להפיל חברות תמימות, שבסך הכל רצו להתפרסם ולחשוף את עצמן, אבל נפלו עמוק מדי ל"בור" של נאום המכירות הנלהב של היחצ"ן. נאום שכלל הרבה הבטחות, המון בטחון עצמי, המון "יצירתיות" לכאורה, ובעצם – חוסר הבנה תקשורתית במה באמת ניתן לעשות.

2.    לא לנבור בלקוחות העבר – למשרדי יח"צ רבים אין אתר אינטרנט כלל. לחלקם יש אתר ובו רשימת לקוחות עבר שהזדמנו למשרד לפרויקט קטן לפני עשור. לאחרים יש אתר יפה ובו רשימת לקוחות מכובדת, שלא בדיוק היו לקוחות של המשרד.... ורק למעטים יש אתר ובו רשימת לקוחות אמיתיים ועכשוויים. כדאי לבדוק

3.    לא לבדוק המלצות – כנ"ל, משרדים שמתגאים בהמלצות מציגים אותן לראווה באתר המשרד ומפנים לקוחות פוטנציאליים לממליצים. כדאי להתעמק באיכות ההמלצות ולראות אם מעבר לכמה מילות נימוס נחמדות, השקיעו הלקוחות בהתלהבות בפירגון, בהערכה, ובדיבור על תוצאות, ולא רק על השתדלות ומאמצים.

4.    לבחור במשרד גדול – למשרדים הגדולים יש הילה של יח"צן מפורסם שעומד בראשם ומתראיין בתקשורת, אבל בפועל את העבודה עושה תקציבאי/ת. כלקוח רגיל שלא משלם סכומי עתק, ספק עד כמה מנהל המשרד או בעליו באמת יהיו מעורבים בחשיבה ובניהול התיק שלך, לא כל שכן בפגישות ייעוץ אתך.

5.    לבחור במשרד קטן – משרדי יחיד קיימים בישראל במאות. לרוב מדובר ביוצאי משרדים יותר גדולים, שעובדים לבד מהבית. מטבע הדברים אדם בודד אינו יכול להיות מומחה בתחומים רבים, או בקשרים טובים עם אלפי עיתונאים. למשרד כזה אין כוח מול התקשורת, והוא אינו יכול לבנות קשרי תן וקח עם עיתונאים, מה שימנע ממנו לתת לכם חשיפה איכותית אמיתית

6.    לבחור משרד שלבעליו אין ניסיון עיתונאי – משרד שבעליו הוא איש יחסי ציבור או שיווק כל חייו, הוא משרד שהמנהיג אותו לא חווה מעולם את חוויית העיתונאי המוצף בחומרים, ואשר צריך לברור מה מעניין אותו ומה לא. משרד כזה לא חי אף פעם מהצד של עורך תוכנית טלוויזיה, או של מפיק ברדיו או של כתב בעיתון או באינטרנט. הוא לא באמת מבין מה עובר עליו ביומיום וכיצד הוא בוחר עם מי ועל מה לעבוד. משרד כזה מוגבל מאוד ביכולתו להבין את המדיה וצרכיה, ולכן ביכולתו לתת לה מוצרים איכותיים כפי שהיא זקוקה להם, תוך התאמה של – מה נכון לתת לכל סוג מדיה. התוצאה ללקוח: פחות תוצאות ופחות בולטות.

7.    לבחור משרד ש"עובד מהבטן" – יחסי ציבור אמנם אינם מדע מדויק, אבל הם גם לא עבודה ב"שלוף". אלתורים ותחושות בטן טובים אולי לתחומי עשייה אמנותיים, אבל לא לעבודת שיווק מאורגנת. שיטתיות, מתודולוגיות, נהלי עבודה וסטנדרטים מקצועיים, הם בסיס לעבודה תוצאתית ואיכותית

8.    לבחור משרד שלא מודד את התוצאות – משרדים רבים מעדיפים שלא להציג ללקוח מדדים מדויקים למה קיבל, או כי הם לא יודעים למדוד יחסי ציבור, או כי הם מעדיפים שהלקוח לא ימדוד במדויק מה קיבל מדי חודש. הסיבה לכך די ברורה...

9.    לבחור משרד מבלי לבקר בו – ביקור במשרד מלמד הרבה על גודלו ועוצמתו מעבר למילים היפות, על הסדר והארגון שלו, על היצירתיות שלו, על אנשיו. מסביבת העבודה של אנשיו ניתן לראות עד כמה טוב להם, מהעיצוב ניתן ללמוד על ה"ראש" של בעליו ועל ערכיו/ה ועוד. והכי חשוב, ניתן להתרשם מאיכות האנשים שעובדים בו.

10.  לא לראות תיקי עיתונות של לקוחות קיימים – הבטחות הבעלים, כבר דיברנו, הן תמיד גרנדיוזיות. מי שנותן לעובדות לדבר ולא למילים, מי שמציג לראווה עבודות קודמות, מי שתיקי העיתונות של לקוחותיו פתוחים לעיון חופשי, רצוי באתר האינטרנט שלו וללא צורך לבקש אותם, מעיד על בטחונו העצמי והמקצועי יותר מכל. אין לו במה להתבייש ואין לו מה להסתיר.


נכתב על ידי יאיר כחל, בעלים של יאיר כחל מיצוב תקשורתי ולובינג

רוצים לקרוא עוד על בחירת משרד ועל עולם יחסי הציבור? היכנסו לבלוג שלי www.kay.co.il/blog/

לפרופיל של יאיר כחל מיצוב תקשורתי ולובינג בפורטל מרקום מול

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול יולי 2012 

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch