MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

שש טעויות שיש להימנע מהן בשיווק בדוא"ל

 יתכן כי הדוא"ל  אינו נוצץ כמו אמצעי-התקשורת החברתיים וערוצי שיווק וקידום באינטרנט מתפתחים אחרים, אך הוא עדיין כלי השיווק החזק ביותר שקיים בימים אלו.
מחקר שנערך לאחרונה שאל צרכנים באיזה ערוץ הם מעדיפים לקבל מסרים שיווקיים על-בסיס אישור שלהם?  רוב עצום של 77% ענה שבמייל.  אף ערוץ אחר לא קיבל ציון בעל שתי ספרות; מתוך כך אלו שנשאלו רק 4% מהמשיבים ענה פייסבוק, בעוד שטוויטר ואפליקציות למכשירים ניידים קיבלו ציון של 1% בלבד. 

זהו מסר ברור למדי לא הייתם אומרים? לגבי העדיפות של קהל היעד שלכם - איך הם רוצים שאתם תתקשרו איתו.
אז איך אתם מנצלים עד תום את סוס העבודה הישן הזה כדי להשיג רווחים חדשים?

לפעמים, הדרך הטובה ביותר ללמוד מה לעשות נכון היא לשקול מה לא לעשות. ברוח זו, להלן שש טעויות נפוצות בשיווק בדוא"ל... והנחיות כיצד להימנע מהן.

טעות מס' 1: הזנחת הצרכים של הקונה
האם למנכ"ל של חברה גדולה בארצות הברית יש את אותם הצרכים כמו לצוות שיווק קטן בישראל?  קרוב לוודאי שלא.  חוץ מזה, נפח הדוא"ל הקמעונאי גדל ב-61% בין השנים 2007 -2011, דבר שהופך את הסביבה לרעשנית למדי.  כדי לבלוט בתוך ערבוביית המסרים המגיעים לתיבה, עליכם לדבר ישירות לקונה שלכם.
השתמשו באסטרטגיה של פילוח כדי לכוון את מסעות הפרסום לצרכים מסויימים של קונים מסויימים, במיוחד לצרכים שקשה לפצח. כך תמצבו את חברתכם כחברה ידידותית ששמה לב לדברים הקטנים לא רק לפוטנציאל הכנסה.

טעות מס' 2: להפציץ את כל אנשי הקשר עם אותו מסר
יש סיכוי שהאינטראקציות שלכם עם לקוחות פוטנציאליים אינן דומות זו לזו.  יכול להיות שחלק מהלקוחות הפוטנציאליים הם כבר אוהדים שלכם שעוקבים אחריכם בתקשורת החברתית; אחרים אולי לא שמעו על חברתכם מעולם.  זאת ועוד, יתכן שיש לכם יותר ממוצר או שירות אחד אותו אתם רוצים להציע.
לשיווק בדוא"ל יכולת התאמה אישית מופלאה.  פלחו את רשימת האנשים המועמדים להתקשרות לקבוצות שונות והתאימו את הדרך בה אתם מעבירים את המסרים שלכם לכל קבוצה וקבוצה.  תקבלו שיעורי הקלקה גבוהים יותר – ולקוחות יותר מעורבים.

טעות מס' 3: אי-התאמה של דרכי העברת המסרים
שמעתם על אי- השפיות שבה עושים את אותם הדברים שוב ושוב מתוך ציפייה לקבל תוצאות שונות? כן כן זה קורה לכולם. התחילו לשים לב לשיעורי התגובה שלכם ותמנעו חלק מאי-השפיות היקרה שעשויה לנבוע מאסטרטגיה גרועה של שיווק בדוא"ל.
הנהגת בחינות מפוצלות, כגון TESTING  A/B, מאפשרת לבדוק את ה כתיבה שיווקית ומשתנים אחרים בכדי שתוכלו להתאים את צורת העברת המסר, התזמון, וכו' על-בסיס שיעורי תגובה.  הדבר משפר את שיעורי הפתיחה שלכם ומביא למסעות פרסום יעילות יותר.

טעות מס' 4: חוסר קישור לאתר האינטרנט שלכם
אתם שולחים מייל שיווקי כדי להגדיל את המכירות באמצעות הגברת תנועת ההודעות לכיוון האתר שלכם וליצור פעולה בקהל היעד, נכון?  אז אל תשכחו לכלול במייל קישורים לאתר שלכם ולדפים של מוצרים ספציפיים אותם אתם מקדמים. מחקרים מראים שככל שתכללו יותר קישורים, כך תעלה שיעור ההקלקה שלכם. אני בטוחה שאתם יושבים שם ואומרים לעצמכם מי היה שוכח דבר כזה?! אז כן, זה קורה, ולצערנו קורה הרבה.
אם זאת, אנחנו לא בעד העמסת ההודעות בקישורים בלתי רלוונטיים בתקווה לקבל יותר הקלקות.  עודף קישורים יגרמו לדחייה אצל לקוחות פוטנציאליים.  קבעו את הכמות הנכונה על-ידי הוספה הדרגתית של קישורים עד שתגיעו לנקודת היעילות המרבית (sweet spot) שמספקת את תשואה הגבוהה ביותר.

טעות מס' 5: התעלמות מקוראי הודעות דוא"ל בניידים
מחקר שנערך לאחרונה על-ידי Return Path גילה גידול מהיר של 81% בצפייה בהודעות במכשירים ניידים חכמים בין אוקטובר 2010 ומרץ 2011.  אסור לכם להתעלם ממגמה זו.  לא חשוב כמה אדיר התוכן שלכם, אם הלקוחות הפוטנציאלים לא יכולים לקרוא אותו בטלפון חכם או בטאבלט, הוא לא ייקרא.
הפיכת הדוא"ל שלכם לידידותי עבור מכשירים ניידים זה טיפה מסובך: עליכם להתאים אותו בצורה מיטבית לעבודה עם מספר מערכות הפעלה עבור מכשירים ניידים (iOS, Android, Windows וכו'), כאשר לכל אחת מהן דרישות שונות.  אך המגמה לניידות היא בלתי עצירה, אז למען העתיד של קריאת מיילים שיווקיים כדאי ללכת את הצעד הנוסף הזה כעת.

זכרו כי רוב האנשים שקוראים דוא"ל במכשירים ניידים לא טוענים תמונות באופן אוטומטי; ואפילו אם הם כן עושים זאת, אין לכם דרך להבטיח שהתמונות יוצגו בצורה נכונה.  אז, תכננו בדיוק כפי שאתם מתכננים עבור דוא"ל לא לטלפון נייד: השתמשו בטקסט HTML, בטקסט חלופי עבור התמונות, ואל תשכחו לכלול גרסה בטקסט פשוט.

טעות מס' 6: אי הכנת אסטרטגיה מראש
הסיבה מס' 1 לכך שאנשים מבטלים את הרשמתם לרשימת התפוצה האלקטרונית היא מפני שהם מקבלים הודעות דוא"ל בתדירות גבוהה מדי.  הוציאו לפועל תוכנית שיווק בדוא"ל שמגדירה באופן אסטרטגי מתי לשלוח הודעות דוא"ל לכל פלח שוק. 
אם אתם רואים גידול חד במספר האנשים שמסירים את עצמם מרשימת התפוצה שלכם, הסיבה עשויה להיות שהצפתם את תיבות הדואר הנכנס שלהם.  הסתכלו על התדירות של ההודעות הקודמות והשוו את שיעורי ביטול ההרשמה לרשימת התפוצה; סביר להניח שתראו חלון זמן די ברור שבו תוכלו לשוב ולשלוח הודעות.

נכתב על ידי רוני בננסון, בעלים של The Pitch Factory סוכנות יעוץ שיווקי ומתן שירותי מרקום במיקור חוץ.

לפרופיל של The Pitch Factory במרקום מול

 

חזרה לראש הכתבה

מקורות: MarketingProf

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול אוגוסט 2012

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch