MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

מה אנשי שיווק יכולים ללמוד על שיווק מחקלאים?

שיווק הוא משחק של עונות ומחזורים. אנו מתמודדים עם עליות ומורדות, תזמון, וסבלנות. זה דומה מאוד לחקלאות, למעשה. חקלאים צריכים להתמודד עם עונות השנה, וגם אנו.

ראשית - הנטיעות. החקלאים צריכים להגיב לשינויים במזג האוויר ולקבל יבוליהם מהקרקע בזמן הנכון ואז הם צריכים לשמור ולתמוך ביבול הצומח ושעשבים, חרקים ומזג האוויר לא יזיקו בשלבים הקריטיים. החקלאים מצפים לכך והם מגיבים בהתאם.
בסופו של תהליך, זה זמן הקציר. כל המשפחה יוצאת לעבודה להביא את היבול. ברגע שהגידולים נקצרים, זה זמן להתכונן למחזור הבא  ולהכשיר את הקרקע לשנה הבאה.

גם בשיווק ישנן עונות. אנו שותלים את הקמפיין החדש שלנו, מתאימים אותו לקהל המטרה השונה ולשוק שאנו פונים אליו ומוציאים אותו בזמן הנכון. ברגע שהקמפיין הולך וגדל, אנו שומרים עליו ותומכים בו. מבחינתנו, ה"מזיקים" יכולים להיות: מתחרים, לקוחות זועמים, או אפילו ספקים אשר יאיימו על מסע הפרסום שלנו, במתכוון או שלא. לרוב אנו מצפים לכך ומתאימים את הקמפיין.
בסופו של יום, נוכל לקצור את הפרות: מכירות. בתום קמפיין נוכחי אנו מסכמים תוצאות, "מנקים שולחנות" ומפנים מאמצים לקמפיין החדש.

אנשי שיווק כמו חוואים, מתאימים את עצמם לשינויים בסביבה העסקית של החברה וללקוחות חדשים אשר אולי הקמפיינים שערכנו עד עתה אינם מתאימים להם. יתכן כי, קמפיינים וכלי השיווק שהשתמשנו בעבר אינם מתאימים לזמנים חדשים וסביר להניח שנצטרך לחדש את כלי השיווק ולשים בצד כלים ישנים ששגשגו בעבר. הכל על מנת לבנות מערכות יחסים עם לקוחות.

להלן 3 כללי יסוד בחקלאות אשר ניתן ללמוד מהם על השיווק של היום:

כלל 1: אתה קוצר מה שאתה זורע
 
אנשי שיווק צריכים לחשוב טוב טוב מה הם זורעים. לדעת איזה סוג של תוצאות הם אמורים לקבל מהקמפיין שהם מקיימים ובאילו כלים שיווקיים הם משתמשים. אם בחרתם כלי שיווקי לתפוצת הקמפיין שהוא זול סביר להניח כי התוצאות יהיו בהתאם. גם הגישה של "אנו נעשה זאת לבד" לרוב לא מוצלחת בקמפיינים מכירתיים נרחבים.

טיפ שיווקי: כל אינטראקציה עם לקוח הינו כמו זרע שאתה נוטע. ודא שהתקשורת הינה באיכות גבוהה. אם התקשורת שלכם עם לקוחותיכם הוא במבנה של תסריט מקובע צפו שגם היחסים עם הלקוחות יהיו קורקטיים וקרים ופחות לקוחות נאמנים ונלהבים.

כלל 2: אתה קוצר אחרי שאתה זורע
חקלאים יודעים שהם לא יקבלו תוצאות באופן מיידי. בנוגע אלינו אנשי השיווק – ספק - למדו את זה עדיין. חקלאות ושיווק מחייבים סבלנות.

בחקלאות, אנו יודעים כמה זמן ייקחו לצמחים שונים להבשיל, כדי שנוכל להעריך כמה זמן יקח עד הקציר. בשיווק, זה לא מדע מדויק, אבל מניסיון שלכם בתוספת ניסיונם של אחרים ניתן להעריך מתי ניתן לראות תוצאות.

טיפ שיווקי: הוסיפו שורה לתוכניות השיווק שלכם בנושא פרטי תקופת ההתבגרות של תכנית שיווק / קמפיין. נסו לחזות כמה זמן ייקח להגיע לתוצאות הניתנות למדידה ורק אז בדקו את התוצאות.

כלל 3: אתה קוצר יותר ממה שאתה זורע

חקלאים יודעים כיצד לקצור יותר מאשר הם זרעו בעונת בציר. בעבר, הפרסום במדיה הרחבה כמו פרסום חוצות, עיתונות, טלוויזיה... היתה מאוד מקובלת והיוותה חלק בלתי נפרד מכלי השיווק של קמפיין שיווקי, היום הפרסום במדיה רחבה פחות עובדת וישנם שחקנים חדשים בשיווק הנותנים מענה הרבה יותר טוב.

כאשר מנהלים שיווק באינטרנט ברשתות החברתיות , בלוגים, פורומים וכדומה, הדרך הינה להשקיע בשירות ומתן מענה מקצועי ללקוחות. לעיתים, מענה ברשת החברתית ללקוח אחד אשר נצפתה על ידי לקוחות פוטנציאליים אחרים יכולה להביא לקוחות נוספים.

טיפ שיווקי: זכרו כי בכל אינטראקציה באינטרנט יש שלושה צדדים: אנו אנשי השיווק, הלקוח, והצופים / "המקשיבים" ברשת. לדוגמה, מנהל מלון מגיב לביקורת שלילית של אורח בבלוג של מטיילים , הוא לא מגיב רק לאורח המסוים אלא לכל מי שיקרא את התגובות, אנשים היכולים להיות לקוחות פוטנציאליים שלו. 

מקורות: Marketing Proffs - what marketers can learn from farmers
 

חזרה לניוזלטר מרקום מול אוקטובר 2012

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch