MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

אז מה בין ברושור לאתר ?

חידודי מילים, מדריכי Know how's, אפילו סדנאות - כמה שאנו נהנים מכל ה BUZZZ סביב נושא ה כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט.

אבל נדמה שבדרך, נטשנו אסטרטגיית שיווק קלאסית, למוצרי תוכן שיווקיים הכרחיים, כגון חוברות, ברושורים או מצגות עסקיות.

חשוב לזכור - ברושורים עדיין מהווים חלק חשוב ביותר במשימת השיווק.

גם אם בברושור המקום צר משל אתר, המילה המודפסת מייצרת רושם, אמון ומעודדת לפעולה.

יתרה מכך, תחושת המישוש של מוצר מודפס איכותי, הינה חזקה ורבת רושם.

אבל אולי הכי חשוב - ביכולתו של ברושור להתחיל את תהליך המכירה.
תהליך שממשיך באתר, אשר בכוחו לגבות את המסרים הכתובים, במתן אינפורמציה (כמעט) ללא הגבלה.

למתלבטים בין אתר מושקע ומכירתי, או ברושור תדמיתי על נייר איכותי, מומלץ (ויש יגידו – חובה), לתת מקום של כבוד, לכל אחד מהאלמנטים השיווקיים. ולעשות זאת בחכמה.
כיצד? במאמר הבא.

אז מה בין ברושור לאתר?

על מנת לנצל את מלוא הפוטנציאל מברושור ואתר, תכננו את סדר החשיפה של הקורא, לכל אחד מהם.

אם תהליך המכירה מתחיל בפגישה פנים מול פנים, בה נשאר הברושור על השולחן עם לחיצות הידיים המסכמות, עליכם לגרות את הלקוח הפוטנציאלי להיכנס לאתר.
או - יתכן ותחילת מסלול החיבור בניכם לבין הלקוח מתחיל באתר, בו יתבקש למלא פרטים, בעבורם יקבל ברושור מפורט או ממוקד יותר, בדוא"ל או בדואר מסורתי.

כך או כך, מומלץ לשים לב היטב, שהברושור אינו מעתיק את התכנים באתר, וההפך.

מגוון התכונות, התועלות, היתרונות של המוצר הינו רחב.
מצאו את תמצית ההצעה המדויקת ביותר, לכל אחד מקהלי היעד הנחשפים למותג, והגישו אותה באופן קל, פשוט להבנה ומניע לפעולה.

כלל מס' 1: אין לחזור על אותם המסרים, באותו המבנה ובאותן המילים, בברושור ובאתר.

ארוך או קצר?

כקופירייטרית, אני נתקלת רבות בשאלה, כמה מקום להשאיר לטקסט בדף, בעיקר לנוכח המגמה המקדמת תמונות ואלמנטים גרפיים, על פני אלו התוכניים.
על פי הכללים המנחים את טובי הקופירייטרים, טקסט טוב הינו טקסט מדויק, שבו אין פרט חסר, תועלת שנשכחה, או עודפי מידע המופיעים במילים שונות.

רוב הברושורים המודפסים, יתוכננו על דף A4 אחד או שניים, לפעמים באופן מקופל, דבר המגביל את רמות המידע שניתן להעביר. לעומתם, אתר מכיל מקום בלתי מוגבל לשפע של מידע, אותו יש לערוך בזהירות, ולהתאימו לתשומת הלב המוגבלת של הגולש.

נצלו את הברושור להדגשת תועלות מרכזיות, והתאימו אותן לקהל יעד אחד בכל פעם.
סכמו בקפידה את המידע החיוני, וגרו את קהל היעד להמשיך את מסע הגילוי אחר המותג שלכם, באתר.
כעת, המשיכו באתר מהמקום בו עצר הברושור, ונצלו אותו להעברת מידע רחב ומפורט יותר, תוך שמירה על רלוונטיות.

כלל מס' 2: תכננו את התוכן על פי כללי הכתיבה השיווקית, ונסו להגיע עד כמה שניתן לטקסט מדויק, מהודק וממוקד בקהל היעד.

מה לכתוב?

על התוכן באתר ובברושור, להשלים האחד את השני, ולהיות תואם מבחינת "טון הדיבור" (שימו לב – אין הכוונה למילים זהות). אם נקטתם באתר בנימה אישית, בגובה העיניים וב"ידידות", ברושור מעונב ורשמי יגרור העלאת גבה, בדבר אמינותו של המותג.

חשוב לזכור- לרוב, ברושורים מיועדים ל"מכירות קשות", כאלו המתבצעות ע"י אנשי מכירות, בכנסים, תערוכות או בפגישות מדלת לדלת.

על כן, על המידע שבברושור לסקרן, מבלי להשביע את רעבונו של הקורא למידע.
ניתן לעשות  זאת בין היתר, על ידי כותרת חזקה, שבכוחה לעצור את הקורא ולגרותו להמשיך לקרוא.
את יתרת העברת המידע, מומלץ לבצע באתר, בשיחה טלפונית או בפגישה אישית מתוזמנת מראש.

כלל מס' 3: חישבו היטב על מטרת ערוץ השיווק, ותרגמו זאת בחכמה לטקסט רשמי או ידידותי, על פי העדפותיו של קהל היעד.

גם אם חברות רבות "מחסלות" אט אט את הצורך בעולם הפיזי (בכל מה שנוגע למוצרי קריאה, בכל מקרה) - ברושור ואתר, הינן דרכי תקשורת שיווקית משלימות, שעתידות להישאר בסביבה בעתיד הקרוב.

אל תתעלמו מן התועלות רבות העוצמה, הטמונות בכל אחת מהן.

נכתב ע"י אפרת שפירא, אשת תקשורת שיווקית, כותבת שיווקית מיומנת ומומחית בכתיבה וניהול תוכן אתר, ניו מדיה, ניוזלטרים ועוד.

לפרופיל של אפרת שפירא אידאה במרקום מול

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול נובמבר 2012 

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch