MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

צחוק לא בצד

צחוק צחוק אבל הומור מייצר פתיחות וקבלה יותר מכל תקשורת "רצינית".

"אני מאוד אוהב הומור" אומר לי מפרסם אחד "לא מחמיץ את ארץ נהדרת, מת על פוסטים מצחיקים בפייסבוק, קריקטורות בעיתון, מערכונים ברדיו, אבל תבין, המוצר / השירות שלי הוא רציני מידי ואין בו מקום לבדיחות".

"כמה רציני העסק שלך?" אני שואל אותו "יותר רציני מבנקים כמו המזרחי, הבינ"ל ודיסקונט שהתחרות ביניהם הפכה בשנים האחרונות לתחרות בין קומיקאים? יותר רציני מחברות ביטוח כמו ביטוח ישיר או 9 מיליון? יותר רציני מחברות לכרטיסי אשראי, חברות הייטק או אפילו קופות חולים?"

שאלתם פעם את עצמכם מדוע מותגים "רציניים" וכבדים כל כך מתאמצים להצחיק אותנו? יש לכך לא מעט סיבות טובות.

אנשים אוהבים הומור. כתיבה שיווקית הומוריסטית, תכניות בידור בטלוויזיה או סרטים משעשעים ברשת מעוררים עניין רב יותר מסדרות דרמה או תכניות דוקומנטריות. התקשורת השיווקית לא פועלת ביקום שונה. אותם אנשים שמעדיפים לצפות בתכנית קומית יעדיפו גם לצפות בפרסומת קומית ויפתחו כלפיה אהדה כפי שהם אוהדים כוכבים קומיים.

הומור מייצר פתיחות לקבלת מסרים. הומור הוא כלי יעיל מאוד בהעברת מסרים. השימוש בהומור מרכך את היחס למפרסם ופותח את הלקוח הפוטנציאלי לקבל מסרים עם יותר חיוך וקבלה ופחות נוקשות ודחייה. הומור יכול להואיל דווקא בהעברת מסרים שצרכנים להדחיק. נושאים שאם תנסה להסביר אותם ברצינות תהומית כמעט תמיד תעורר התנגדות במקרה הטוב ופיהוק במקרה הפחות טוב.

מוצר עם הומור משדר ידידותיות. מותגים שלוקחים את עצמם יותר מדי ברצינות נתפסים כמלאי חשיבות עצמית, שחצנים ומנופחים. מותג עם הומור נתפס כמו כמותג בטוח בעצמו, ידידותי, מזמין ונגיש יותר ללקוח.

ההומור יוצר זוויות חדשות להעברת המסר ומבדל אותך מהמתחרים שלך.  כל מהותו של ההומור הוא ביצירת נקודות מבט מקוריות. בין אם מדובר במערכון, קריקטורה או פרסומת. באמצעות ההומור ניתן לקחת מסר משומש ("מוצר איכותי", "שירות VIP", "אמינות ללא פשרות" וכדומה) ולהציג אותו בצורה מקורית שתורמת לזכירות ולתחושה של חדשנות. מסרים עם הומור הם זכירים ואהובים יותר.

להלן שתי דוגמאות:

   


אז בפעם הבאה שאתם מוציאים פלאייר, בונים מצגת או מפיקים סרט תדמית.... "תפתחו בבדיחה"

נכתב על ידי, רועי פרידלר (MBA) קופירייטר, תסריטאי וקריקטוריסט, אספרסו קופי - מתמחה בשימוש בהומור לעסקים בכל פלטפורמה של תקשורת מהזמנה לברית ועד למודעות אבל.

לפרופיל של אספרסו קופי בפורטל מרקום מול

חזרה לניוזלטר מרקום מול ינואר 2013

חזרה לראש הטיפ

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch