MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

עסק מוביל צריך להוביל גם במנועי החיפוש!

אם אתם חושבים, ובצדק, שאתם מנהלים עסק מקצועי, אמין, שירותי, המעניק ללקוחותיו לא רק מוצר או שירות מסוימים אלא גם הרבה מעבר, למה שגוגל לא יחשוב כמוכם?

על מנת להתברג במקומות הראשונים  בגוגל לא חייבים להיות עסק בעל שם בינלאומי. הקידום האורגני של גוגל מאפשר לכל עסק אשר נהנה מאמינות ואטרקטיביות בעיני לקוחותיו האוהדים, ליהנות גם מאהדתו של מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם בכלל, ובישראל בפרט.

קידום אורגני – מה זה בכלל?
בקידום אורגני מבוצעות במקביל מספר פעולות אשר נועדו לחזק את נוכחות אתר האינטרנט שלכם במנועי החיפוש. בעוד דרכי הפעולה משתנות בהתאם לתנאים ולקשיים אותם קובעת גוגל, ענקית החיפוש, מה שאינו משתנה הוא ההתמדה בתהליך הקידום. הצלחה המושגת באמצעות קידום אורגני תביא להצגת האתר במיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש בגוגל, באמצעות מילת מפתח רלוונטית לעסק או לענף.

בחיפוש מילים בגוגל מוצגות לגולש תוצאות, הממוקמות במנוע החיפוש על פי אחת משתי הדרכים הבאות:

• מיקומים בתשלום - ניתן למקם אתר במקומות גבוהים ובולטים במנועי החיפוש (קרי, בחלקו העליון  של העמוד ובבידול של צבע) באמצעות תשלום חודשי לגוגל. החסרונות העיקריים הנלווים לשיטה זו הם העלויות הגבוהות והעובדה ש מיד עם הפסקת השירות, האתר יוסר ממקומו בראש הרשימה.

• מיקומים אורגניים - אתרים אשר מיקומם הגבוה בגוגל מושג באמצעות עמידה בעקרונות הרבים, המגוונים והמשתנים, אותם קובעת גוגל, ובהתאם מחליטה אילו תוצאות יוצגו ובאיזה מקום ברשימה.  

קיימים פרמטרים רבים לקביעת מיקומו של אתר בתוצאות החיפוש האורגניות ביניהם-
מדד האיכות של גוגל, פופולאריות האתר, רלוונטיות התוכן והמבנה, הפניות מאתרים אחרים, התאימות של האתר לתקן העולמי ועוד. האלגוריתמים אשר קובעים את מידת חשיבותו של כל אחד מהפרמטרים ורשימת הפרמטרים המלאה נשמרים בגוגל ומשתנים מעת לעת.

קידום אורגני – יתרונות

• יצירת חשיפה גבוהה לאתר והגדלת תנועת הגולשים בו.
• פרסום ממוקד – תנועת גולשים "איכותיים" המעוניינים בשירותי העסק והגדלת יחסי ההמרה (המרה הינה הפיכתו של גולש ללקוח פוטנציאלי לעסק ע"י הנעתו ליצירת קשר).
• מיקום האתר במקומות הראשונים במנוע גוגל מהווה "תו תקן" וחותמת איכות לעסק בעייני הגולשים.

קידום אורגני מול קידום ממומן - איפה גולשים מקליקים יותר?
 
מחקר שנערך באנגליה ביוני 2011 ע"י GroupM  ו- Nielsen מצא כי ההפרש בין הקליקים בחלק האורגני לחלק הממומן הוא עצום. במחקר נדגמו 1.4 מיליארד חיפושים של 28 מיליון גולשים ונמצא כי 94% מהגולשים מקליקים על תוצאות החיפוש בחלק האורגני לעומת 6% בלבד בתוצאות בחלק הממומן. המחקר בדק גם את התפלגות ההקלקות בין המקומות השונים בחלק האורגני ונמצא כי 48% הקליקו על המקום הראשון, 12% על המקום השני, 8% למקום השלישי ו-32% לשאר המקומות בדף.

איך מתחילים לקדם אתר?

עסקים רבים משקיעים היום ב קידום אתר אינטרנט שלהם אך לא כולם מעוניינים בעזרתם של בעלי מקצוע מהתחום. בעלי עסקים הבוחרים לקדם את האתר שלהם בעצמם נאלצים להקדיש זמן רב ואנרגיות להתמודד עם התחום המבלבל של עולם הקידום. בנוסף לכל, מדי שנה התחום נהיה מורכב ומבלבל אף יותר עקב עדכונים ושינויים בכללי הקידום. על מנת שתוכלו לקדם את האתר שלכם באופן יעיל, העלתי שבע נקודות חשובות שיאפשרו להגדיל את התנועה באתר באמצעות קידום אורגני מסורתי:

1. התאימו את האתר שלכם לכללי הקידום הזמינים בפורומים ובאתרים העוסקים בתחום.
2. דאגו ל כתיבת תוכן שיווקי איכותי– האתר חייב להכיל חומרים כתובים איכותיים בעלי ערך של ממש לגולשים באתר.
3. בדקו את הקישורים שלכם – מנועי החיפוש רואים בלינקים כמצביעים בדמוקרטיה של האינטרנט הקובעים אילו אתרים ודפים חשובים ופופולריים יותר.
4. צרו "רעש" ברשתות החברתיות – יצירת הפניות לדפי האתר ע"י הפצה של תכנים ברשת החברתית יכולה לתרום מאוד לקידום האתר.
5. העדיפו איכות על כמות – הימנעו מהפצה אוטומטית של דוא"ל זבל, הודעות מוכנות מראש ברשתות חברתיות, הפצה של מאמרים באתרים בעלי דרוג נמוך וכו'.
6. מעקב אחר פעילות הקידום – עקבו אחר פעילות הקידום באופן קבוע ומסודר.
לחילופין, אתם יכולים פשוט לחבור לספק קידום אתרים ולתת לו להזיע בשבילכם.

אל תישארו מאחור...
התקדמו עם האתר שלכם למקום הראשון!
לסיכום, שיווק וקידום אתרים הינו תחום המתפתח כל הזמן ומשתנה בקצב מסחרר, עם זאת, עקרונות הקידום בבסיסם נשארו זהים. שמירה על עקרונות אלו מאפשרת לקדם כמעט כל אתר.

זיכרו! אתר שאינו מקודם לעולם לא ישרת את המטרה לשמה הוקם והיא להביא לקוחות חדשים ועבודה לעסק. עלויות קידום אתר משתנות בהתאם להיקף העבודה, צורת העבודה והספק עמו תבחרו לעבוד. בידקו היטב מה מציעים לכם, אילו מילים מוצעות לקידום (לא כולן בהכרח טובות או מתאימות לקידום העסק שלכם) וקבלו החלטה מושכלת. קידום נכון יביא ללא ספק לתנועה רבה יותר לאתר, לפניות רבות יותר של לקוחות פוטנציאליים ולגידול משמעותי בהיקף העבודה שלכם.


נכתב על ידי גיא ולדר – משו משו בניה וקידום אתרים

לפרופיל של משו משו בפורטל מרקום מול

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול פברואר 2013 


חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch