MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

תוכן שיווקי: כך תנקו את התוכן ותתחדשו בלקוחות מרוצים

לאות הזדהות עם אטרף הניקיון הלאומי של השבוע שלפני הפסח, החלטתי להקדיש את המאמר שלפני החג לענייני ניקיון וסדר גם בעולמות התוכן השיווקי. תוכן שיווקי "נקי", רלבנטי, מעודכן, נטול רעשים מיותרים ומדויק – הוא מתכון בטוח למשיכת לקוחות מרוצים. שיהיה לכם חג מלא תוכן טוב!

פסח בפתח. כולם עסוקים בניקיונות החג המסורתיים. גם לנו, זוהי הזדמנות לערוך ניקיון יסודי בתכנים שלנו. הנה חמישה טיפים מעולים וקלים לביצוע (הרבה יותר קלים מלנקות את המקרר... באמת!), שיבטיחו כי ה כתיבה שיווקית שלכם תעבור אוורור רציני, תמורק ותצוחצח למשעי, ותמשוך את עיניהם ולבם של לקוחות קיימים וחדשים כאחד:

טיפ מס' 1: היפרדו ממטען חורג

נתחיל מהטיפ הכי חשוב והכי קשה מכולם: שחררו! הגידו ביי-ביי לכל המילים המיותרות, לכפילויות המצטעצעות, לתוארי השם הכפולים, המשולשים והמרובעים, למשפטים המסורבלים שמלהגים את המסר השיווקי שלכם לדעת...
זה לא קל. לכולנו יש נטייה להתאהב במילים של עצמנו. לגלגל רעיון מתוך רעיון, לקשור דבר בדבר, לזרום עם המחשבות, ולספר ביציאת מצרים... וכל המרבה - הרי זה משובח... מה, לא? אז זהו, שממש לא.
ידידי טוד ויטלנד קורא לזה להרוג את הצ'יר לידר. אל תתנו להתלהבות היצירתית שלכם להסיט אתכם ואת התוכן שלכם, מהעיקר.
ואיך יודעים מה העיקר, מה לזרוק ומה להשאיר? זה בדיוק הטיפ-תוכן הבא

טיפ מס' 2: סוד הבחירה הנכונה

איך יודעים מה לזרוק ומה להשאיר? מה טפל ומה עיקר? תחשבו 1-2-3. כן, שוב 1-2-3, והפעם אלו הן שלוש השאלות שעליכם לשאול את עצמכם, בדרך לתוכן ממוקד, נקי מהסחות דעת ובנוי לתלפיות: פשוט, ישר ולעניין:
1. מהי מטרת התוכן? לכל מסר צריכה להיות מטרה אחת ויחידה
2. מה הנושא המרכזי? לכל מסר צריך להיות ציר תוכן מרכזי, וציר תוכן מרכזי אחד בלבד
3. מה היקף התוכן? לכל מסר צריכה להיות נוכחות בעולם - בזמן או במקום. היקף התוכן הוא חלק בלתי נפרד מהיכולת של קהל היעד שלכם להתחבר אליו ולהקצות לו את הזמן ואת תשומת הלב הראויים לו.
כל מה שחורג משלוש השאלות - הורג (את המסר). קחו את העודף והעבירו למסר הבא, או שימו בפח.

טיפ מס' 3: תופסים פיקוד ולוקחים אחריות

אחרי שהעפנו את הצ'יר לידר, ויישרנו קו עם המסרים העיקריים של התוכן שלנו, הגיע הזמן להיפטר מעוד מטען עודף. מכירים את "לעניות דעתי"? אתם בוודאי מכירים את "אולי", "לפעמים", "ייתכן", "יש אומרים" ודומיהם. במקום שממנו אני באה, קוראים לכל החבר'ה האלה "ביטויים מחלישים". אלה הביטויים שאנחנו שוזרים בתוכן כמעט בלי להרגיש, כדי "להיות בסדר": לא להישמע בוטים מידי, לא לחתוך חד מידי, או בשלוש מילים: לשחק אותה בטוח...
רוצים להיות אוטוריטה? להוביל בתחומכם? להנהיג? קחו אחריות גם על המסרים שלכם. עמדו מאחוריהם בנחישות. גם אם לא כולם יסכימו איתכם - זה בסדר, ובלבד שיש מאחורי המילים הגיון פנימי ויושרה מקצועית.
למען האמת, דווקא למסרים שנויים במחלוקת יש אפקט ויראלי משובח. אז... לכו על זה.

טיפ מס' 4: ניקיון יסודי, כבר אמרנו?

עוד יומיים ליום ה-ע'. עברתם על הארונות? אספתם בגדים ישנים שאינם בשימוש? הוצאתם פריטי לבוש מיותרים שסתם מעיקים על פרטי הלבוש האהובים עליכם?
עכשיו לכו אל התוכן שלכם, ונקו גם אותו. נקו אותו מסימני פיסוק מיותרים. כן, אמרנו לכתוב כמו שמדברים... וזה בסדר... אבל אחרי שכותבים - צריך לערוך:
• האם כל הנקודות במקומן, או שמשפטים מתחברים זה לזה ומקשים על הבנת הנקרא?
• האם הפסיקים שפיזרתם ביד נדיבה מקלים על הקריאה, או עוצרים את השטף (וגורמים לקוראים לעבור לאתר הבא באבכת קליק)?
• האם סימני הקריאה מדגישים את העיקר, או שהם הופכים את התוכן שלכם לצעקה אחת גדולה וסתמית?

כן, אני יודעת שזה נשמע קצת כמו שיעור דקדוק מבית הספר היסודי... אבל האמינו לי: כל סימן מיותר או אי הבנה קלה עלולים להסיח את דעתם של הקוראים שלכם מהמטרה השיווקית לשמה טרחתם ויצרתם את התוכן מלכתחילה. לא חבל?

טיפ מס' 5: שני הדברים החשובים באמת

לזרוק או לא לזרוק – זאת השאלה הראשונה שמעסיקה כל כותב תוכן ועקרת בית בערב פסח. עכשיו מגיעות שתי השאלות שאחריה: להשאיר או לא להשאיר, ולמה?
זה בדיוק המקום לחשוב "הגדה של פסח". אחלה סיפור, כשחושבים על זה. יש דרמה. יש אקשן. יש טובים ורעים. ולאורך כל הטקסט יש המון דוגמאות שתפקידן להמחיש את המסרים התיאולוגיים וההיסטוריים. מי שכתב וערך את סיפור ההגדה - ידע בדיוק מה הוא עושה, וזה בדיוק מה שאני רוצה שגם אתם תעשו.
אז... מה להשאיר מעבר לסיפור המסגרת? שני דברים:
1. דוגמאות ספציפיות - להמחשה ולחיזוק המסרים שלכם
2. סיפורים חזקים - להעצמת הקשר עם הקורא ובניית האוטוריטה שלכם, כמומחים לדבר וככתובת האידיאלית לסיוע, גם בתשלום!

עד כאן. ומה אתם עושים עכשיו? קחו לעצמכם שעה, כולל קפה, בחרו 3 מאמרים מתוך ארסמל התוכן שלכם, ועברו עליהם טיפ-טיפ. בתום התהליך, הוסיפו עוד דוגמאות עכשוויות, החליפו כותרת ושימו תמונה חדשה. ו... הרי לכם שלושה מאמרים מחודשים ורעננים לשימוש מיידי ברחבי הרשת. 

עכשיו תורכם. חלקתי אתכם את מחשבותיי ועכשיו אשמח לשמוע את מחשבותיכם. האם הנקודות שהעליתי נראות לכם? האם יש לכם רעיונות נוספים לרענון התכנים ואוורורם לקראת פריחה ושגשוג של העסק? ומהם? קדימה, הרצפה כולה שלכם...

נכתב על ידי עידית נעמן, מנכ"ל המרכז לתוכן שיווקי.
בניית אסטרטגיות תוכן I ייעוץ וליווי שיווקי I הדרכות והרצאות I כתיבה בתפירה עילית

לפרופיל של המרכז לתוכן שיווקי בפורטל מרקום מול

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול מרץ 2013

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch