MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

5 נקודות התחלה טובות לתוכנית מיחזור תוכן שיווקי


בשלב מסוים במהלך פגישת השיווק בחברה שלכם בנושא תהליך אסטרטגית תוכן, או תהליך עיצוב מחדש של האינטרנט, יהיה מי שימליץ לך ליצור תוכן חדש ומדהים שיתמוך בפרויקט החדש.
זה אחד הרגעים שהפרויקט בדרך כלל נעצר לעצירה קלה ונוחה. תוכן? למי יש זמן ל כתיבה שיווקית עכשיו? עם לוח הזמנים העמוס שלך, גם צוות של כותבי אינטרנט מקצועיים ייעודיים אולי לא יספיקו  ליצור את כל התוכן שאתה צריך.

ולהלן החדשות טובות. לא את כל התוכן שלך צריך להתחיל מהתחלה. תוכן רב מגיע ממגוון רחב של מקורות - שחלקם ייתכן שכבר יש לך! יהיה עליך לערבב ולהתאים, לערוך ולשדרג, לשכתב ולהמציא מחדש, אבל זו קפיצה ענקית קדימה.
מה עוד, עם תנהג בחוכמה ותתכנן נכונה את המהלכים תוכל למחזר ולזקק תכנים קיימים. באמצעות אסטרטגיית תוכן זו תוכל לחסוך כסף רב לחברה שלך.
הנה מספר רעיונות שיעזרו לך להתחיל לאסוף פיסות לתוכן יוצא דופן שלך:

תוכן לא מקוון
התעמק בכל התכנים המודפסים שיצרת במשך השנים (או קודמיך יצרו) ברושורים, עלונים טכניים,  ערכות מדיה, קטלוגים, ספרים, חומרי לימוד, מחברות, הכל.. כל דבר שכבר נוצר בעבר ניתן לחדש ולערכו לתוכן חדש. חשוב איך אתה מרענן ומשכתב את התכנים הללו עם משהו חדש "טוויסט" חדש.
לדוגמה, ערכת המכירות שיצרת לנציגי המכירות שלך עשויה נקודת התחלה טובה. אסוף נתונים סטטיסטיים ותרשימים בם הם משתמשים כדי לגבות את פתרונות החברה ובודאי יש באמתכתם גם מספר נקודות לטיפול בהתנגדויות של לקוחות שניתן לקחת משם. קח את פיסות המידע האלה וראה איך אתה יכול לארוז אותם לקהל שלך באינטרנט.

שירות לקוחות
לאכול ארוחת צהריים עם ראש צוות שירות הלקוחות שלך בכל רבעון. הוא או היא כותבת תגובות לצ'אטים עם הלקוחות של החברה כל הזמן. השתמש בחומר זה כדי ליצור FAQ חדש באתר למשל. המידע שיש לאנשי שירות לקוחות על לקוחות החברה הוא יקר וחיוני לידיעה, ניתן גם להשתמש בזה ליצירת תוכן לבלוג באתר החברה.
• ערוך ו השתמש בחומר זה כדי ליצור FAQ חדש באתר למשל.
• משמש כדי לתקן חלקים מהתוכן שלך, אולי התכנים היו לא ברורים.
• הפוך תוכן זה לכתבה בבלוג החברה. למשל: "הרבה מלקוחותינו שואלים שוב ושוב על התדרים שניתן להשתמש במערכת ומדוע המערכת שלנו יותר טובה משל חברות מתחרות .. ועוד..

לקוחות
חפש בתא הדואר שלך ושאל את אנשי המכירות שלך על מכתבים שקיבלו מלקוחות כגון: המלצות, ציטוטים על כמה המוצר נהדר, צ'אטים וכדומה.. אסוף את המידע הזה ותמצא אוצרות בכל התוכן הנ"ל אשר תוכל להשתמש בו גם ל SEO.

ארכיונים מקוונים
להעריך את התוכן שלך - מאמרים, פוסטים בלוגים, ראיונות - שהיו פופולריים בעבר וכעת הם קבורים בתוך הארכיב.  בזמן זה, אבל עכשיו כבר נקבר בארכיונים שלך. בדוק בעזרת כלים אנאליטיים את האתר שלך וראה אילו נושאים מאוד פופולריים בקרב המבקרים באתר וחפש תכנים מהארכיב הרלוונטיים לנושאים הללו – בעזרת כתב שיווקי יצירתי תוכלו לערוך וליצור תוכן חדש בנושא ואף לשתף במדיה החברתית ובבלוג החברה.

שימוש נוסף, דוח האנאליטיקס עשוי להראות שתוכן הנוגע למוצר / פתרון מסוים של החברה זוכה להמון כניסות, תוכל ליצור סביבו קמפיין מכירות אטרקטיבי המבוסס על תוכן שכבר פורסם בעבר לאורך זמן.

מחקר שוק
אתה עושה הרבה מחקר עבור החברה שלך. תסתכל על הנתונים מנקודת מבט אחרת: האם משהו מכל זה יכול להיות שימושי או מעניין לקהל היעד שלך?

זכור כי חידוש ושכתוב תכנים שיווקיים זה לא על העתקה והדבקה. זה עניין של להמציא מחדש ולהתפתח. קרול ס ולדז אמרה את זה הכי טוב במאמרה Repurposing תכנים כמו אופנה, "כמה חתיכות שנבחרו במיומנות יכולים ליצור תלבושת מושלמת [כלומר, תוכן] כדי שיתאים לסגנון שלך."

מקורות: Content marketing Institute – great starting points for content recycling

 
חזרה ל ניוזלטר מרקום מול מאי 2013

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch