MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

נגישות באינטרנט


שמעתם כבר על ה-25/10/2013?

אם כן, אז אתם יכולים לדלג על הטקסט הבא. אבל למי שלא:

ב-25/10/2013 ייכנסו תקנות נגישות השירות באתרי האינטרנט לתוקף, שהן אחת מהנגזרות של חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. אז מה זה באמת אומר?
ב-2003 מייקרוסופט ביצעה מחקר מקיף בנושא נגישות אתרים באינטרנט לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, תוצאות המחקר היו ממש דרמטיות ועד היום ההדים שלו מיושמים בעולם כולו, ומהשנה, באופן רשמי, בארץ. אתר נגיש צריך לחלוש על המון נושאים ומורכבויות, הן בהיבט העיצובי, הן בתכנותו וכמובן באיפיון שלו.

מיהן אותן אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים?
אנשים עם לקויות כגון:
ראייה- כבדי ראייה שישמחו לכפתורים מוגדלים ולאתרים שאינם עמוסים בטקסטים ובאופציה להגדלת הטקסט שבאתר. עיוורים, שנעזרים בתוכנות קוראות טקסט ועיוורי צבעים שמהווים כ-10% מהגברים (!) ישמחו לטקסט בולט, לדוגמא, הקונטרסט האידאלי הוא שחור ע"ג לבן, לעומת אפור כהה על אפור בהיר או גווני ירוק מסוימים שבכלל לא יהיו נראים עבורם.
מוטוריקה- קושי בתפעול עכבר ומקלדת, תגובות איטיות, קשיים במוטוריקה עדינה או בתיאום עין-יד
שמיעה- חרשים
לקויות למידה- דיסלקציה, בעיות קשב וריכוז, שישמחו לאתר ללא באנרים וחלונות טקסט קופצים המבלבלים את העין
מבוגרים- עם עליית הגיל (בייחוד בחיינו בה עולה תוחלת החיים) היכולות הולכות ויורדות

מה קורה בארצנו הקטנטונת?

בארצנו כ-1,440,000 אנשים עם צרכים מיוחדים (ולכאן נכנסות גם לקויות נפשיות, שיכליות ואוכלוסייה שחוששת מהטכנולוגיה הלא מוכרת) שמהווים כ-20% מהאוכלוסייה.

הסקרים מראים שכ-67% מהאוכלוסייה חוזרת להשתמש באתרים נגישים, כל אותם אתרים שעברו התאמות מיוחדות בכדי להיות כאלו. מרגע שהתקנות יכנסו לפועל, כל אתר שיעמוד בתקנים יוכל להירשם למאגר האתרים הנגישים ולהניף בראשו את תו אתר נגיש, שלו יש 3 רמות נגישות, והן כולן באישור מכון התקנים הישראלי שאימץ את הנחיות ה Wcag 2.0 של משרד ה W3C האמון על תקני רשת האינטרנט.

למה לי להיות אתר נגיש?

אתרי מסחר מרוויחים עוד נתח שוק של כ-25% משתמשים, ובאופן מוכח גם הקידום שלהם במנועי החיפוש גדל ב-10% ומחקרים מוכיחים שעצם הפיכתו של אתר לנגיש, הוא מהלך יותר יעיל מקידום והוצאותיו הנלוות. בנוסף, זמן השהייה של כל משתמש גדל בהתאמה וגם מס' הפעולות שכל גולש יבצע באתר יגדל, ולא פחות חשוב, התדמית העיסקית תשתפר, רמת שביעות רצון הלקוחות תגדל, העסק יוכל לחרוט על דגלו אחריות חברתית ובעתיד, אותו העסק לא יצטרך לחשוש מאי-עמידה בחוק.

ומה הלקוחות שלכם ירוויחו?

פחות אכזבה ועוגמת נפש מחוויית הגלישה באתר ולקבל את כל שירותי ומוצרי החברה באופן שוויוני, מכובד, נוח, מקצועי ובמקסימום נגישות.  

איך אפשר להתחיל?

בתור תרגיל, אפשר לחבר את האתר שלכם לתוכנה קוראת טקסט, המיועדת לאוכלוסיות בעלות קשיי ראייה, לעצום את העיניים ולנסות להתחיל לגלוש באתר שלכם. ההתנהלות בתוכנות מהסוג הזה היא מיומנות נרכשת עם מאות עד אלפי קיצורי מקלדת, אבל לעיתים, רק קריאה של דף הבית או של טופס "צור קשר", יכולה להביא להמון תובנות, לדוגמא: תמונות שלא נבנו עם תיאור טקסטואלי- פשוט לא נקראות...

נכתב על ידי מילי גפני, סטודיו לאפיון אתרים מיתוג ועיצוב גרפי 

לפרופיל של מילינקה אפיון אתרים בפורטל מרקום מול

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול יולי 2013

חזרה לראש הטיפ

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch