MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

אפיון אתרים גם עבור הודעות שגיאה - חשיבה מחוץ לקופסה


(זו לא צריכה להיות) טעות חייך


כמה פעמים הרגשתם שהמחשב לא מבין אתכם? כמה מתוסכלים אפשר להרגיש במקרה כזה? וכמה פעמים התרגזתם וישר סגרתם את הדף כי לא היה ברור כיצד להמשיך הלאה מאותה הודעת שגיאה נבזית?

הנה שתי דוגמאות להודעות שגיאה שפשוט גומות לך לברוח מהאתר, במקרה הטוב, או לסגור בכוח את המחשב, במקרה הרע:

אני בספק אם המתכנת יודע איך להתמודד עם הודעת שגיאה שכזו

הודעת שגיאה של סורק כלשהוא, מישהו יודע איך מתמודדים עם זה?

אם עיצוב אתרים נמצא בפרטים הקטנים, אפיון נמצא בפרטים הפיצפונים. הנה כמה דוגמאות לאתרים שלקחו את הודעות השגיאה שלהם צעד אחד קדימה, ובאופן ספציפי, את ההודעה המפורסמת "error 404"- "הדף שחיפשת לא נמצא":

  

 

 

אז איך בעצם עושים את זה:

1. ברמת החוויה:

חושבים על הפרסונה (המשתמש שלנו) ומדברים אליו בגובה העיניים.

2. מנצלים הזדמנויות:

חלונית שגיאה היא הזדמנות מופלאה של החברה לבוא ולהראות למשתמש שלה שהיא לא נוטשת אותו במיוחד ברגעים הקשים שהוא אבוד, כשהוא לא מבין איפה שגה ולא יודע איך יוצאים מהברוך הזה, וזוהי אפשרות נהדרת להדגיש ערך מסויים שהחברה דוגלת בו ולהפתיע דווקא במקום כזה.

לדוגמא: באתר שאפיינתי ועיצבתי לחברה שאחד מערכי היסוד שלה הוא יצירתיות, כאשר המשתמש הקיש מילת חיפוש שלא הניבה תוצאות הטקסט בחלונית היה: "אופס...אנחנו מאוד יצירתיות אבל את התוצאה הזו עדיין אין לנו באתר".

או במקרה של אתר אחר, חברה להשמה וכוח אדם, לאחר העלאת קובץ קו"ח התקבלה הודעה אוטומטית: "איזה יופי של קו"ח, אנחנו רצים לחפש לך את משרת החלומות".

3. הסבר

כל עסק סבור שהמשתמשים שלו הם אנשים אינטליגנטיים, ודווקא בגלל זה אין שום סיבה שנסביר להם מה קרה למערכת מהבחינה הטכנית, הסבר פשוט וקצר יכול להיות אפקטיבי הרבה יותר. אין צורך לציין את מספר שגיאת הקוד (error 5678), זה לא יקדם את המשתמש שלנו, צריך בסה"כ לאמר לו בגובה העיניים שהמילה שחיפש לא נמצאה / שהדף שהוא מחפש כרגע בבניה / שהוא שכח למלא את הפרט הקטן והאחרון של שם המשפחה וכו'

4. הנעה לפעולה:

והכי חשוב לתת לו אופציה אחת לפחות להמשך הגלישה באתר, אם ע"י כפתורי בחירה, כפתור חזרה לדף הבית או כל תפריט ניווט יותר מורכב.


שגיאות קורות, לכולנו. והן ההזדמנות נהדרת להפתיע את המשתמש שלנו ולהראות לו שאנחנו כל הזמן חושבים עליו, ובעזרת אפיון ועיצוב אתר אנחנו יוצרים לו חווית משתמש נעימה וזכירה. אין גאווה יותר גדולה לאתר (ללקוח, למאפיין ולמעצב)  שהדף שבסוף המשתמש שלו משתף את חבריו בו, הוא דף הודעת השגיאה, במקרה כזה האתר יכול לדעת שהוא "שיחק אותה" והרוויח לקוח נאמן שהפך בשנייה לשגריר.

 

נכתב על ידי מילי גפני, סטודיו לאפיון אתרים מיתוג ועיצוב גרפי 

לפרופיל של מילינקה אפיון אתרים בפורטל מרקום מול

 חזרה לניוזלטר מרקום מול ספטמבר 2013

חזרה לראש הטיפ

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch