MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

אל תשאלו מה גוגל עשה לכם, תשאלו מה אתם יכולים לעשות לו בחזרה!


תקופת החגים (שאך הסתיימה) נתנה את האות לקאמבק השנתי של משחקי הקופסא, שנחתו על השולחן בכל אותם מפגשים משפחתיים מרובי משתתפים. כך מצאתי את עצמי בעיצומו של משחק מונופול סוער, מנסה להשתלט על כמה שיותר רחובות ומבין שלאורך השנים מעט מאוד השתנה בעולם משחקי הקופסא: דורות שלמים גדלו פחות-או-יותר על אותם משחקים: מונופול, טאקי, שבץ נא. החוקים נשארו אותם החוקים, ותמיד (אבל תמיד) – הקלף הכי חזק במונופול יישאר רחוב דיזנגוף...

המקום שבו חוקי המשחק משתנים
אך בזמן שמשחקי הקופסא שומרים על הסטטוס-קוו, במגרש המשחקים העסקי (שחיכה בסבלנות לשובנו אחרי החגים) המציאות משתנה ללא הרף. במיוחד כאשר מדובר במאמצי השיווק בגוגל. המשמעות של יצירת נוכחות במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש ברורה, אך הדרך הפתלתלה לשם עלולה להוליך שולל.
ה"אשמים" העיקריים הם השינויים התכופים שמכניסה גוגל באלגוריתם של תוצאות החיפוש, במסגרת משחק שחוקיו משתנים ללא הרף. כך זה עובד: מקדמי אתרים מבצעים מניפולציות על תוצאות החיפוש כדי להבליט את הלקוחות שלהם, גוגל משנה את האלגוריתם, מקדמי האתרים מוצאים דרכים חדשות להשפיע על תוצאות החיפוש וחוזר חלילה.

מצד אחד, מטרת השינויים הרבים שמבצעת גוגל באלגוריתם היא לאפשר לגולש לקבל תוצאות חיפוש יותר רלוונטיות. מצד שני, עסק שמשקיע מאמצים כבירים בקידום האתר שלו במנועי החיפוש, עלול לצפות בהם יורדים לטמיון בהינף עדכון אחד. עסק שפילס את דרכו לפסגת תוצאות החיפוש בונה למעשה מגדל של קלפים, שעלול לקרוס בשנייה ברגע שמשב הרוח שמגיע מ Mountain View (מושב המטה של גוגל) משנה כיוון וטורף את הקלפים.

איך בכל זאת אפשר להישאר במשחק?
הגעה לפסגה ושמירה עליה תלויה ביכולת לקרוא את השינויים ולהסתגל אליהם במהירות. אם בעבר שיווק וקידום אתרים בגוגל נשען בעיקר על כמות הקישורים, כיום הדירוג מתבסס על מדדים שמתיימרים למדוד את איכות הדף, כמו למשל משך השהייה בו. כמובן שהשינוי בפרמטרים אלו מצריך אימוץ אסטרטגיות קידום שונות.

הכוח העולה של שיווק בוידאו

חוקי המשחק (הנוכחיים) של תוצאות החיפוש, למשל, מקנים חשיבות רבה לשיווק בוידאו. זאת בין היתר בשל היכולת לייצר תוכן ויראלי שיגדיל בצורה משמעותית את כמות הכניסות לדף, את משך השהייה בו ואת כמות השיתופים – כולם פרמטרים חשובים שמשפיעים בהווה על הדירוג בתוצאות החיפוש. תובנה זו עמדה בבסיס הקמפיין השיווקי לקידום הרומן החדש "הכדור השמיני", פרי עטו של הסופר דן רדלר.
כדי לזכות לשיעורי חשיפה משמעותיים, מטרתנו הייתה לקדם את סרטון הפרומו של הספר במעלה תוצאות החיפוש. המדד להצלחה היה כמות הצפיות האמתיות של הסרטון – הכוונה היא לצופים מישראל שצפו בארבעים וחמש שניות לפחות מתוך הסרטון שאורכו דקה סה"כ. זאת להבדיל מרכישת "חבילת צפיות" הכוללת צופים ממדינות עולם שלישי, שיוצרים בפועל רשימת צפיות פיקטיבית ולא אפקטיבית.

משיגים תוצאות מהספרים
היכולת להפנים את השינויים באלגוריתם של גוגל וליישם אותם הלכה למעשה, הניבו תוצאות מהר משציפינו: סרטון הפרומו של הספר הניב 30,000 צפיות אמיתיות תוך פחות משלושה שבועות. למעשה הסרטון ממשיך לקצור פירות גם היום, עם קרוב ל- 50,000 צפיות (אמיתיות כמובן).

במקרה הזה גוגל אמר את דברו, וכך גם הסופר דן רדלר שציין כי "קידום הסרטון הניב תוצאות מצוינות". את ההצלחה הגדולה שקצרה הפעילות החלטנו למנף, והשקנו חבילה הכוללת הפקת סרטון וידאו וקידומו באמצעות ארגז כלים חדשני.
אז מה למדנו? שבמגרש המשחקים של גוגל החוקים ששולטים כיום לא בהכרח יהיו רלוונטיים מחר. במציאות משתנה שכזו רק דבר אחד נשאר קבוע: הפוטנציאל של החשיבה היצירתית להיות הקלף המנצח שלכם.


נכתב ע"י דרור אלון, מנכ"ל OmniPresent – Internet Findability Solutions – שיווק באינטרנט, המאפשרת ללקוחות הבאים שלך למצוא אותך בקלות.

 

חזרה לראש הכתבה

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול אוקטובר 2013

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch