MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

דברים שרואים משם, רואים גם מכאן - חשיבות המיתוג הפנים ארגוני


בניית מותג והטמעתו הוא תהליך ארוך. שמירה על ערכי המותג צריכה לפעום כל עוד החברה קיימת. אחת הדרכים החשובות ביותר לדאוג למותג מבטיח היא הנעת העובדים למימוש הערכים של המותג. זהו תהליך מקיף ומתמשך אשר מצריך את גיוס העובדים בחברה. קוראים לזה תקשורת פנים ארגונית. כיום, יותר ויותר חברות מבינות בחשיבות המיתוג הפנימי להצלחת הארגון שלהם, ואף נעזרים בשירותי ייעוץ ארגוני מקיף. אז איך ממתגים ארגון?

ראשית, בואו נבדוק מה יתרום המיתוג הפנימי לחברה:

1. תחושת שייכות והזדהות של העובדים עם המותג - יוצרת יציבות, נאמנות ואת הרצון להוציא את המותג החוצה.
2. מותג חזק מתחיל מבפנים – התקשורת הפנימית עם העובדים צריכה להיות מבטיחה כמו שהיא מוצגת ללקוחות. 
3. יצירת שותפות של העובדים כחלק אינטגרלי מהחברה. נוכל להיעזר בקמפיינים פרסומיים פנים ארגוניים המקדימים לקמפיינים שיווקיים, ניוזלטרים, עיתון חברה, פוסטרים, מצגות וכד'.

לאחר שמנינו את היתרונות המרכזיים של רתימת העובדים למותג ולערכיו, נוכל להבין כי קהל היעד הראשון שלכם הוא העובדים שלכם. הם משמשים כשגרירים נאמנים, איכותיים ויציבים. ההצלחה של המותג היא ההצלחה שלהם. לכן עליכם להחדיר את המותג בצורה ויזואלית ברורה וקליטה ובאסטרטגיה מתמשכת. תקשורת פנים מוצלחת היא תקשורת רציפה- התקשור יהיה לפני, במהלך וגם ידברו על זה אחרי.

תפקידו של המעצב הגרפי הוא להכיר היטב את המותג ומיצובו, ערכי המותג והחזון ולבנות אדפטציה שתתאים למיתוג הפנימי. כמעצבת גרפית אני רואה את עיצוב המיתוג הפנימי כהמשך ישיר ל מיתוג חוץ. לעיתים השפה תשנה זווית, אך תמיד תשמור על תחושה של בית אחד. בשמונה השנים האחרונות אני מעצבת למען הצלחות של ארגונים רבים. מעבר ל עיצוב גרפי, קיימת התייחסות אחרת, לא אגרסיבית, לא שיווקית, אלא  אישית, חיה ופועמת. כשאני מעצבת עיתון חברה למשל, אני רואה כיצד העובדים מרגישים שותפים, שיש להם במה ושהארגון מחבק אותם. העיתון משמש מצד אחד, במה המספרת על העשייה של הארגון למען העובד, ומצד שני העובד מקבל על אותה הבמה קרדיט, יחס ושיתוף. מיותר לציין מה קורה למוטיבציה של העובד.

מהם הכלים שניתן לתקשר בהם?
רק תבחרו: פוסטרים במסדרונות החברה, כרטיסי ברכה לימי הולדת וחגים, עיתונים מודפסים יעודים לעובדי החברה, קמפיינים מקדימים לפרסום חיצוני, מצגות חודשיות, ניוזלטרים, בלוג ייעודי לעובדי החברה, אתר אינטרנט לעובדי החברה, רול אפים, שלטים, הזמנות, מוצרי פרסום כמו למשל מטריות, כוסות, פלייסמנטים, חולצות ועוד.

איך נעצב תקשורת פנים מוצלחת:

1. מיתוג פנימי יכול להיות זהה למיתוג חיצוני, כמו למשל ב"לאומי". אני ממליצה להוסיף קריצה למיתוג, על מנת ליצור בידול קל שיעביר תחושה פחות פורמלית. לדוגמא, אפשר להוסיף  צבע נוסף לצבעי המותג.
2. אם אתם מבצעים תהליך מיתוג מחדש, תנו לעובדים להיות שופטים ושותפים בבחירתו.
3. עיצוב יבוא בכל הכלים הפנימיים, החל מחתימה דיגיטלית במייל, כרטיס ברכה ליום הולדת ועד אתר פנימי לעובדים.
4. כאשר אתם בונים אירוע מסוים או מהלך מיוחד בארגון צרו לוגו, סלוגן ומיתוג ייעודי. דאגו לתקשר במסרים לאורך התהליך החל מטיזר מקדים המעורר סקרנות, ממשיך בהזמנה לעשייה, ועד לכרטיס תודה.
לדוגמא מבצע אריזות מזון לנזקקים – צרו שם לקמפיין, לוגו ומיתוג. לוו את התהליך במצגת, בפוסטרים, ברולאפים וכד'. כך תקבלו אווירה של חגיגה ושיתוף הפעולה שיביא איתו גם סיפוק.
5. תהיו בקשר – בנו אסטרטגיה שנתית של נקודות מפגש של העובד עם המותג. למשל בהקשר של חגים, עונות השנה, ימי הולדת וכו'.
6. צרו דמות מתווכת בין הנהלת הארגון לעובדים. זה יכול להיות סוג של אייקון, דמות ציורית, דמות מונפשת שתעביר את המסרים.


לסיכום, אנשי המקצוע יאמרו לכם שמיתוג פנימי קודם למיתוג חיצוני. אבל, גם אם המותג החיצוני שלכם יציב בקרב הלקוחות שלכם, תמיד תוכלו לרענן את החזון והערכים של החברה בעזרת העובדים שלכם.
אל תשכחו את חשיבות המיתוג הפנימי - כאן אתם מרווחים פעמיים. פעם אחת אתם מרוויחים את הקשר שלכם עם העובד ותחושת השייכות שלו, ובפעם השנייה אתם מרוויחים את העובד שלכם כשגריר נאמן. זה מצריך מכם טיפוח בעזרת אסטרטגיה רציפה. לצורך כך תוכלו להיעזר במעצב גרפי שידע לעביר את המסרים בצורה הטובה ביותר לפי ערכי המותג.

תוסיפו לתהליך הקשבה, רגישות ואמפטיה, וכך קהל היעד הכי חשוב לארגון שלכם, ירגיש קרוב אליכם.

נכתב על ידי אורנית אלוני, ג'ירפ סטודיו לעיצוב גרפי

לפרופיל של אורנית אלוני סטודיו לעיצוב גרפי במרקום מול

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול נובמבר 2013 

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch