MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

חמש סיבות מדוע עליכם לעבוד על אסטרטגיית מותג שתקדם את הסטארטאפ שלכם


אם תשאלו כל יזם או סטארטפיסט אם הוא היה רוצה מותג חזק, זכיר ומוכר, סביר להניח שהתשובה תהיה חיובית. כי בסופו של יום כולנו מביטים לעבר חברות מצליחות אשר נמכרו או הנפיקו ורוצים שגם לנו יהיה נכס אדיר שכזה בידיים. אך, מעבר למסרים הויזואליים (הלוגו, הצבעים, הצורות הגרפיות) ותוכן שיווקי (הסלוגנים והמשפטים השיווקיים) יש הרבה מאוד חשיבה. אז למה סטארטאפ צריך אסטרטגיית מותג ומדוע התהליך הוא כה חיוני?

כדי שכולם יידעו מי אתם (כולל אתם)
אחת המטרות החשובות בתהליך אסטרטגיית מותג היא לגלות מי אתם בכלל. איינשטיין אמר שאם אתם לא מצליחים להסביר את הרעיון שלכם ב-5 מילים, כנראה שיש לכם רעיון גרוע. ובכן, המשפט של איינשטיין תקף גם לגבי התיאור של העשייה שלכם (תהיה זו חברה או מוצר).

בתהליך אסטרטגיית מותג, באמצעות מחקר מעמיק בחומרים של החברה וראיונות עם גורמי מפתח ושותפים, אנו מבינים לעומק את העשייה והפעילות. בעזרת התובנות ננסח משפט קצר וממוקד שמתאר ומבדל אותה. בעגה המקצועית משפט זה מכונה "המשפט המבדל" ויש לו חשיבות גדולה בהגדרת ה-DNA של החברה. בנוסף, על המשפט הזה נישען כשנגיע לשלב גיבוש המסרים הויזואליים והתוכן שיווקי בדרך למותג זכיר ומבודל.

כדי שתדעו מי המתחרים
אחד הכינויים הנפוצים לשוק העסקי הוא "זירה" וסביר להניח שלא פעם שמעתם את המונח "הזירה העסקית”. מקורה של המילה הולך אחורה עד ימי רומא העתיקה, שם שימשה לתיאור זירת הקרבות של הגלדיאטורים. בעולם העסקי, כמו בזירה הרומאית, גם פה התחרות אכזרית ולצערנו רק החזקים והחכמים הם גם אלו שמצליחים לצמוח ולספור את הדולרים.

השלב הראשון בהתמודדות עם התחרות הזו היא בבחינת "הכר את האויב". בתהליך אסטרטגי בוחנים את השוק שבו העסק שלכם נמצא, את המתחרים הפוטנציאליים ואת המאפיינים שלהם. בנוסף לזאת נוכל גם להבין עד כמה צפוף שוק המטרה אליו כיוונתם (בעגה המקצועית מכנים זאת "אוקיינוס אדום") ואולי בכלל שווה לנו לשקול פנייה לשוק אחר, דליל ומרווח יותר. בשורה התחתונה, הבנת השוק והמתחרים תסייע לנו להבין טוב יותר גם את עצמכם ואת המטרות שלכם.

כדי שתדעו מי השותפים
לאחר שהבנו את השוק אליו אתם מכוונים ומול מי אתם עומדים, כדאי גם לשים לב לגורמים שונים שאינם בבחינת תחרות ישירה, אולם נמצאים בסביבה העסקית של החברה שלכם. אסטרטגיית מותג טובה לוקחת בחשבון את כל קהלי היעד, גם כאלו שאינם מתחרים. גורמים אלו עשויים בעתיד להיות שותפים עסקיים פוטנציאלים וכדאי לשים לב לכך. בנוסף, הגורמים בסביבה העסקית הם אלו שמעצבים אותה ומקנים לה את האופי הייחודי שלה ודרכם ניתן ללמוד לא מעט גם על המותג שלכם.

כדי שתהיו שם גם מחר
אם שמתם לב ואם לא, מותגים יכולים מדי פעם בפעם לעשות מתיחת פנים ללוגו, לשנות צבעים, סלוגנים וכדומה. אסטרטגיה באופן כללי, בניגוד למשל לטקטיקה, ידועה כמסמך הקובע עקרונות לטווח ארוך. ואכן, אסטרטגיית מותג לוקחת בחשבון אופנות ומגמות בשוק ושינויים פוטנציאליים, ומגדירה כיצד על המותג להגיב על כל אלו. האסטרטגיה "תדאג", בגבול היכולת כמובן, שתהיו רלוונטיים ועדכניים גם בעתיד, ולאור השינויים התכופים שמתרחשים בעידן הדיגיטלי, זהו עיקרון שלא יסולא בפז.

כדי שתהיו ייחודיים
אסטרטגית מותג לסטארטאפ שלכם תהפוך אותו לטוב יותר: הוא יהיה מותג ממוקד, עם ערכים מוגדרים וברורים, ויידע כיצד להתמודד עם התחרות ולנצל קשרים עסקיים פוטנציאליים. מעבר לכך, הוא יהיה דינאמי ויידע כיצד להגיב לשינויים – מינוריים ודרמטיים כאחד. כל אלו יהפכו אותו למותג לייחודי, וזוהי בעצם מטרת העל בבואנו לגבש אסטרטגיה. בעולם בו התחרות העסקית היא לא פחות מברוטלית, חייבים להיות שונים, ייחודיים וזכירים. ללא אסטרטגיית מותג מוקפדת אתם עלולים למצוא את עצמכם עם לוגו, סלוגנים, צבעים, אבל בלי מותג. ובעולם בו מותגים ומוצרים נשחקים מדי יום, ישנה חשיבות גדולה לכך שהלקוחות שלכם יידעו מי אתם, מה אתם ולמה כל כך כדאי להם לבחור דווקא בכם.

נכתב על ידי מיכל גת, סמנכ"לית פיתוח עסקי טיטאן חברה למיתוג, עיצוב גרפי ובניית אסטרטגיה

לפרופיל של טיטאן בפורטל מרקום מול


חזרה ל ניוזלטר מרקום מול מאי 2014
 

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch