MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

חמישה דברים שמנהלי שיווק דיגיטל יכולים ללמוד ממפתחי תוכנה


אינטראקציה בין מפתחי תוכנה למנהלי שיווק עשויה להיות מוגבלת, אבל לפנות זמן וללמוד כיצד מפתחי תוכנה מבלים את ימיהם יכול לתרום למנהלי שיווק להבין כמה תובנות שימושיות כיצד לתכנן את העבודה שלהם טוב יותר.
להלן חמישה דברים אשר יכולים לסייע למנהלי שיווק להפוך את עבודתם להצלחה: תכנון מושלם ותקשורת ברורה, תכנון וארגון מושלם, שמירה על ראשוניות בשיווק, גמישות, ובדיקות מחמירות.

1. תכנון מושלם ותקשורת נקייה

כמו קמפיינים שיווקיים ופיתוח יישומים ניידים חדשים, כל פרויקט מתחיל בתכנון. אחרי הכל, אם אינכם מצליחים לתכנן, אתם מתוכננים להיכשל.

הבטיחו כי כל בעלי העניין מעורבים מההתחלה, חיוני מאוד על מנת להבין את המטרות והיעדים הכלליים, ולהצליח בפרויקט.
תקשורת מעמיקה ורציפה, הן פנימי והן עם לקוחות, הוא קריטי לניהול ציפיות ופתרון בעיות פוטנציאליות שעלולות להתעורר.

המלצות לצוותי השיווק:

• ודא שכל פעולות, התוכניות, והיעדים כתובים.
• הסתמכות על זיכרון היא לא מושלמת, ובקלות ניתן להתעלם מן הבקשות מילוליות או נשכחו.
• ודא שכל התיעוד מאוחסן במיקום מרכזי, נגיש בקלות.
• למנות אדם ייעודי או צוות שיהיה אחראי למשלוח של קמפיין. אדם או קבוצה שיכול להיות מקור למידע ונקודת המגע עבור לקוח מרכזי.

2. ארגון

מבניות נכונה וניהול זרימת עבודה חיוניים כדי להבטיח השגת מטרות עיקריות של קמפיין או כל פרויקט שיווקי אחר. מווידוא שלצוות השיווק שלכם משאבים נכונים ועד לידיעה היכן ומי מתעד את המידע ישפיע על ההצלחה של המאמצים שלך.

המלצות לצוותי השיווק:

• לפני היציאה לפרויקט, יש להרכיב ולהפיץ תכניות ולוחות זמנים.
• אם אין מנהל פרויקט ייעודי, יש להכשיר אנשי מפתח בניהול פרויקטים בכלים ובטכניקות כדי לעזור בהצלחה להביא יחד את החלקים השונים והאנשים הדרושים להשלמת קמפיין מוצלח.
• רכישת כלי ייעודי לניהול פרויקטים. ישנו מגוון רחב של אפשרויות מבוססות ענן לרשותכם אשר יעזרו לשתף ולנהל את עומסי העבודה והמשימות בצורה יעילה.

3. להישאר מעודכנים במגמות החדשות

מפתחי תוכנה, חלק מעבודתם הינה להיות מעודכן בהתקדמות הטכנולוגית. 
בדומה לכך, צוותי שיווק עליהם להיות מעודכנים עם המגמות האחרונות בשיווק... מאלגוריתם של גוגל לוידאו ויראלי ועוד.

המלצות לצוותי השיווק:

• לאפשר זמן בכל שבוע לקרוא על התפתחויות בתעשייה בעיתונות והמדיה בתחום שלכם.
• תזמון פגישה עם חברי הצוות שבו אתם יכולים לעדכן אחד את השני בחידושים ולשתף ברעיונות אשר עשויים להשפיע על החברה שלכם בעתיד.

4. גמישות

כל לקוח או פרויקט חדש מביא עמו מערך ייחודי של אתגרים ומשאבים. ישנם לקוחות המבקשים את קדמת הטכנולוגיה ואז אליכם להיות מוכנים ולהפגין מומחיות בנושאים המדוברים וישנם כאלו שפחות.

כך או כך, כל פרויקט צריך להיות מותאם באופן ספציפי ללקוחות או בעלי עניין מרכזיים. הגישה של שיטה אחת מתאימה לכולם – כבר לא כבילה.

המלצה לצוותי השיווק: להציג בבירור כיצד פרויקט יבוצע, ליצור (הסכם רמת שירות) SLA, מסמך שמתאר את מה שהלקוח יכול לצפות ממך, ובתמורה, מה אתה יכול לצפות מהלקוח.

5. בדיקה

באופן טבעי, לפני שכלי או תכנית חדשה מושקת, מפתחי תוכנה מתחייבים בבדיקות מחמירות. אפילו טעויות קטנות יכולות לגרום לנסיגה, למבוכה עצומה ולאובדן הכנסות, אם טעות אינה מזוהה בזמן.

בעולם השיווק כל פרוייקט שיווקי מצריך בדיקות מקיפות. בין אם לבדוק תפעול של טופס יצירת קשר לביצוע פיצול בדיקות A / B, מנהלי שיווק לא יכולים להרשות לעצמם שפרויקטים יכשלו בגלל טעויות או שיפוט לקוי.

המלצות לצוותי השיווק:

• להקים KPIs ברורים ולהבין כיצד פרויקט חדש מבוצע.
• בניית קמפיינים מבוססים על ראיות וניסיון.
• תלוי בתקציב, יש לנסות את הפרוייקט עם קבוצה קטנה של אנשים לפני השקתו לקהל רחב יותר.

 

מקורות MarketingProf

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול אפריל 2015

חזרה לראש הכתבה


 

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch