MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

5 דרכים יעילות להפצת תוכן מהאתר שלכם

 
כתבתם תוכן מעולה באתר והוא אכן מותאם לגולשים שלכם, מספק ערך מוסף ועונה על כל מה שהגולשים צריכים לדעת. אבל, הוא פשוט לא מצליח לקבל חשיפה כמו שקיוויתם. רוצים לקבל יותר חשיפה לתוכן אבל לא יודעים מאיפה להתחיל? קבלו 5 דרכים יעילות להפצת תוכן מהאתר שלכם שיחשפו את התוכן שלכם לקהל הרלוונטי שלכם.

"התוכן הוא המלך" – את האמרה הזו יודע לדקלם כל מי שעוסק בתחום השיווק באינטרנט ובכלל במרחב הדיגיטלי. המנטרה שיצירת תוכן טוב תוביל כל אתר לראש תוצאות החיפוש, לטראפיק משובח מאין כמוהו וכמובן להמרות ומכירות דרך האתר קיימת עוד מימיה הראשונים של הרשת.

אבל, במציאות של היום, כשכמויות האתרים והתכנים גודלת בקצב מסחרר וגולשים האינטרנט הופכים לחכמים יותר (וגם מעט מפונקים יותר), כבר לא מספיק רק לייצר תוכן טוב ואיכותי – אלא צריך גם לדאוג להפיץ אותו לקהל הרלוונטי בערוצים שנוח לגולשים לקבל אותו, לגרום לו לנוע אל האתר שלכם חזרה ושם לבצע את ההמרה שבה אתם מעוניינים. זהו למעשה תהליך שספק של קידום אתרים בגוגל אמור לבצע עבור לקוחותיו, בצורה שנראית אורגנית וטבעית עד כמה שניתן..
אז מאיפה מתחילים ואיזה כלים עומדים לרשותכם היום כדי להפיץ את התוכן מהאתר שלכם אל הגולשים שפזורים במרחבי המרשתת? כדי לעשות קצת סדר בעולם הדיגיטלי החדש החלטנו לסקור 5 דרכים יעילות שיסייעו לכם להפיץ את התוכן מהאתר שלכם.

1. פורומים וקהילות גולשים פעילות ורלוונטיות

הדרך הראשונה שבה נרצה להתמקד היא האפשרות להפצת התוכן שלכם בפורומים וקהילות גולשים רלוונטיות ופעילות (בדגש על פעילות). תוכלו להציג תוכן רלוונטי לקהל שמחפש תוכן שכזה. כל עוד התוכן שתפרסמו יהיה רלוונטי ואיכותי מספיק תזכו גם בפידבק מהגולשים בקהילה וכמובן גם בטראפיק איכותי וממוקד שיגיע לאתר שלכם שאותו תוכלו לתייג באמצעות GTM וכלי רימרקטינג.

איך מוצאים פורומים וקהילות גולשים פעילות?

הדרך הפשוטה ביותר למצוא פורומים וקהילות רלוונטיות לתחום בו עוסקת החברה, היא פשוט בעזרת השאילתה [פורום + נושא]. לדוגמא: חיפוש בגוגל אחר "פורום פיננסים" יניב כמה תוצאות רלוונטיות. כמובן שפיננסים זה תחום רחב ואפשר למקד את החיפוש בהתאם לנושא הספציפי. החיפושים הנ"ל יעבדו כמובן בעברית, אנגלית בכל שפה אחרת בה קיימים פורומים רלוונטיים בתוצאות החיפוש של גוגל.

דרך נוספת, קצת יותר מתקדמת, היא שימוש בפקודת חיפוש בגוגל בשם inurl בשילוב מילת המפתח הרלוונטית.
הפקודה inurl בעצם מאפשרת להציג רק תוצאות בהן בכתובת העמוד נמצא הביטוי המסוים – במקרה הזה, נרצה לחפש כתובת בהן נמצא הביטוי forum.

בדוגמה הבאה תוכלו לראות איך מצאנו בקלות כמה וכמה פורומים שנוגעים לתחום הפורקס בחו"ל בתוך שניות במקום במחקר שלקח כמה חודשים.

 


אוקי. מצאנו המון פורומים – איך יודעים איפה כדאי לפרסם?

כדי למצוא איזה מהפורומים בהחלט פעיל ושווה את ההשקעה כל מה שצריך לעשות הוא פשוט להוסיף טווח של שנים לפני ביטוי החיפוש שבו השתמשנו. אפשרות זו תגרום למנוע החיפוש של גוגל להציג לפנינו קודם את הדפים שבהם היו עדכונים בטווח הזמן שציינו.

רגע לפני שאתם רצים להפציץ את הפורומים הרלוונטיים והפעילים עם התוכן שלכם חשוב מאד שתקראו את חוקי הפורום ותוודאו שאין איסור מפורש להציג תכנים חיצוניים. אחרת, מלבד יחסי ציבור לא מחמיאים תוכלו גם לצבור חסימה מהקבוצה שלא לצורך. 

2. קמפיינים ב-OutBrain או Taboola

האפשרות הבאה שעומדת לפנינו היא אפשרות של הפצת תוכן בתשלום, תוך התבססות על מערכות  להפצת תוכן כמו OutBrain ו-Taboola שיאפשרו לכם להפיץ את התוכן שלכם בכמות גדולה מאד של אתרים נחשבים בארץ ובעולם וביניהם – CNN, YNET, כלכליסט וכדומה.

הייחוד של מערכות אלו הוא שהן אינן מוציאות את הגולש מתוך האתר בו הוא כבר צורך תוכן שמעניין אותו ולמעשה מציגות את התוכן שלכם כאילו היה חלק מאותו אתר – מה שגורם לגולש להיחשף לתוכן מבלי להרגיש שעבר למקור חיצוני.

איך הגולשים נחשפים לתוכן?

2 המערכות יציגו את התכנים שלכם בתחתית העמוד הכולל מאמר שרלוונטי לתוכן שלכם במתכונת של "מאמרים נוספים". הנה דוגמא לתכנים המוצעים תחת לכתבה על פורקס באתר The Marker:

 


המערכות פועלות תחת מודל תשלום מסוג – CPC שבו למעשה תחויבו בעבור כל הקלקה על המאמר שלכם שהוצג לגולשים דרך המערכת. עלות ההקלקה לרוב נמוכה, מה שיאפשר לכם להשיג חשיפה גדולה לתוכן שלכם בקלות ולשלב את האפשרות הזו כחלק מאסטרטגיית התוכן או הטירגוט שלכם מבלי להיפרד מתקציבי עתק.

כמובן, שעל מנת לתמוך בפעילות מסוג זה – חשוב מאד שהתוכן שאליו תכוונט את הפרסום יהיה ברמה מאד גבוהה עם קריאה לפעולה, על מנת לא למקסם את הפוטנציאל שהגולש לא ירצה לנטוש מיד לאחר הנחיתה.

3. רשתות חברתיות

עולם ה-Web 2.0, שבו הגולשים הם אלו שמייצרים את התוכן, תפס תאוצה משמעותית בשנים האחרונות והיום – מרבית הפעילות של הגולשים ברשת מתבססת על כניסה לרשתות חברתיות כמו – Facebook, LinkedIn, Twitter וכמובן גם Instagram שמתבססת בעיקר על תמונות.

אם אתם כבר בעלי עמוד ב-Facebook או בעלי חשבון ברשתות חברתיות נוספות ומעלים תכנים לפרופיל שלכם – חשוב שתרחיבו את הפעילות גם לקבוצות רלוונטיות יותר בהם נמצא הקהל שלכם שעדיין לא מכיר אתכם ובלא מעט מקרים ישמח מאד לצרוך את התוכן שלכם אם רק ידע שהוא שם.

הרשתות החברתיות שהכי יעילות לפעילות של B2B, מהנסיון שלי – הן פייסבוק ולינקדאין. גם פעילות אורגנית (כלומר, ללא תשלום עבור המדיה) נכונה וממוקדת באתרים הנ"ל יכולה להניב תוצאות מצוינות.

אפשרויות נוספות על מנת להגיע לקהל רלוונטי?

מלבד עבודה מאומצת של חיפוש קבוצות רלוונטיות תוכלו גם להגיע לקהלים רלוונטיים בדרכים קלות יותר כמו לדוגמה שימוש ב-#האשטגים. לאלו מכם שלא מכירים את האפשרות, נסביר שזו למעשה הדרך הקלה ביותר לתייג את התוכן שאתם מעלים לרשתות החברתיות ולחשוף יותר גולשים לתוכן שלכם. למעשה סימון כל תוכן שתעלו בהשאגטאג יגרום לו להצטרף לרשימת תכנים שתופיע כאשר הגולשים יבחרו לחפש את אותו האשטג ברשתות החברתיות.

כדי להפוך את המשימה לקלה עוד יותר – תוכלו לעיין באתר www.hashtags.org שסוקר את רשימת ההאשטגים הנפוצות ביותר וכולל גם מילון מפורט לכמות עצומה של האשטגים.

דרך מהירה לשיתוף התוכן ברשתות חברתיות

במידה ואתם בעלי פרופיל רק באחת מהרשתות החברתיות ואתם מעוניינים לקהל חשיפה משמעותית יותר בכמה רשתות חברתיות במקום לפרסם את התוכן שלכם שוב ושוב תוכלו להשתמש בכלי – IFTTT שיוכל לחבר את כל הפרופילים שלכם ברשתות החברתיות ולמעשה להפיץ את התוכן שלכם בכל הרשתות החברתיות בקליק אחד.

4. שיתוף התוכן כמצגת – SlideShare.net
אפשרות מעניינת שרבים אינם מכירים היא האפשרות להפוך את התוכן שלכם למצגת ולשתף אותה באתר www.slideshare.net שזוכה לפופולריות רבה מאד בחו"ל. אתר Slideshare הוא למעשה אתר תוכן ענק שכולל מצגות במגוון עצום של תחומים ומשמש כפלטפורמה לימודית במגוון רחב של תחומים.

כמות התוכן שכבר משולבת באתר מזכה אותו בטראפיק בכמויות גדולות שצמא לידע ולמעשה מחפש תכנים שרלוונטיים לתחומי העניין שלו – כך שהתוכן שלכם יכול להשתלב בצורה טבעית. אבל, כדי להתבלט תצטרכו להציג את התוכן שלכם בצורה ויז'ואלית מרשימה מספיק וכמובן לספק תוכן מעניין דיו (אחרי הכל התוכן הוא המלך)

בנוגע לסוגיית קידום האתר בנוגע ל-SlideShare תוכלו ליצור קישור לאתר שלכם ישירות מתוך פרופיל המשתמש שתצרו באתר וממנו יוצגו התכנים שלכם והרווחתם עוד יתרון לשימוש באתר.

5. אינדקסים של רשומות RSS

האפשרות האחרונה אותה נסקור במדריך זה היא האפשרות של שימוש באינדקסים של אפשרויות RSS שאומנם פחות נפוצה בארץ, אבל, תוכל לספק לכם ערוץ הפצה איכותי במידע והקהל שלכם נמצא בחו"ל.
אינדקסים של רשומות RSS הם למעשה אינדקסים בהן ממוינות רשומות RSS על פי סוגים כך שכל גולש יכול לבחור לקבל עדכנים בנוגע לתכנים שמעניינים אותו במקום לחפש ברחבי הרשת עוד ועוד רשומות RSS  בתחום הרלוונטי לו.
באפשרות זו אתם יכולים לזכות בחשיפה עצומה ללא השקעה כספית או בהשקעה כספית נמוכה במיוחד וכמובן להגיע לקהל רלוונטי שייצר טראפיק איכותי בעבור האתר שלכם. אם בחרתם באפשרות זו חשוב לזכור תמיד שהתוכן שלכם מופץ במקביל למאות ואלפי תכנים אחרים באותו תחום רלוונטי ולכן חשוב לפתח תוכן מקורי ואיכותי אבל גם פלפלי מספיק שיוכל למשוך את תשומת הלב של הגולשים בין כמות התכנים הגדולה.
לסיכום, רשת האינטרנט הולכת וגדלה משנייה לשנייה ואותם גולשים זוכים לחשיפה ליותר ויותר תכנים. כדי להצליח להתבלט מעל לכולם הקפידו ליצור תוכן איכותי, מקורי ומעניין אבל דאגו גם להשתמש בכלים רבים ככל האפשרות כדי להגיע לקהל הרלוונטי לכם ובנו אסטרטגיית תוכן שתשרת אתכם כדי שתוכלו לנצח במלחמה ולא רק בקרב.


נכתב על ידי דניאל זריהן, קידום אתרים אורגני
danielzrihen.co.il

 

חזרה לניוזלטר מרקום מול פברואר 2016


 

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch