MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

הכסף הגדול של "מוניבול"

על אומץ, ניהול סיכונים מחושב וחשיבה מקורית
 (לא לחובבי כדור בסיס בלבד)

הלוגו – משקף את תמצית ההבטחה של החברה?
הברושור – מעביר את המסר בצורה יעילה?
וכמה זמן אצליח להשהות את המבקר בדוכן התערוכה?

כמנהלי מרקום, הנכם לוקחים סיכון ברמה יומיומית.
כיצד עושים זאת באופן מושכל?
לרוב, ההחלטות הנכונות ביותר, הן אלו שכללו תרחישים של מצבי הסיכון,  לאחר שנלמדו הדרכים היצירתיות ביותר להימנע מהם.

אחד הסיפורים המרתקים בעולם ניהול הסיכונים, הוא סיפורה של קבוצת הבייסבול "אוקלנד אתלטיקס".
מנכ"ל הקבוצה צלח את האתגר הגדול ביותר, העומד בפני מנהלי ארגונים : יישום מדע, נתונים סטטיסטיים ועובדות, ועמידה בלחצים פנימיים, אמוציות ופוליטיקה ארגונית.

נשמע מוכר?

אם כן, מה קורה כאשר מאמן קבוצת בייסבול מטמיע גישת ניהול לא מסורתית, מהמר ולוקח סיכון גדול, ומשנה את חוקי המשחק?

בילי בין, המנכ"ל האגדי של קבוצת אוקלנד אתלטיקס, הוא הסיבה להצלחה הסוחפת של רב המכר ושובר הקופות MoneyBall, בכיכובו של השחקן בראד פיט, ומעבר לכך- הכוח המניע לעלייתה של הקבוצה בשנת 2001-2002.
מאז שהוטמעה על ידו בהצלחה, נוצלה הפילוסופיה (הקרויה "מוניבול"), המשלבת ניהול סיכון מחושב, חקר ביצועים, ניצול הזדמנויות, תעוזה וניתוח אנליטי - הרבה מעבר למשטח הירוק, ויישומה במגרש המשחקים העסקי הפך לנפוץ ושגרתי.

כיצד הצליחה גישת הניהול של בין, ומה לומדים מכך?

כשלב ראשון, נשען המנכ"ל על כלי עבודה אובייקטיבי.
עבורנו – כלים כגון אנליטיקס, תוכנות CRM ו ERP שונות, יתנו את האינדיקציה הדרושה לקבלת החלטות נכונה, על סמך נתונים ממשיים.

עבור בילי - ה"סייברמטריקס" עשתה את העבודה.
ה"סייברמטריקס"  היא שיטה סטטיסטית ייחודית, המשלבת נתונים מספריים עם עובדות מהשטח, והתועלת העיקרית נעוץ ביכולתה, לבצע בדיקת ביצועים אל מול עלות, עבור כל שחקן.

בילי בין נעזר בשירותיו של עוזרו ( גאון מחשבים ומתמטיקה –זוכרים את הדמות המוצלחת בסרט? ) לניתוח התוצאות, ועל סמך הנתונים החדשים שהתקבלו, יצר המנכ"ל צוות שחקנים אשר הצטיינו בתכונות, שיתר מנהלי הקבוצות המתחרות, לא החשיבו כבעלות ערך.

שלב שני – למידה מהטובים ביותר

מנהלי מרקום רבים נעזרים במגוון דרכים קיימות, על מנת להיערך כיאות למצבי סיכון, ולהימנע ככל האפשר מנזק לארגון.
כך, ניתן לבחון היטב אלו קמפיינים פרסומיים היו אפקטיביים ואלו מהם בזבזניים, ואיזו תערוכה החזירה את ההשקעה בצורה הטובה ביותר, לאורך השנים.

במקרה שלנו, תהליך קבלת ההחלטות בקבוצה, נתמך בלמידה ממדיניות חברות הביטוח השקולה, המפעילה מנגנוני ביטוח זהירים, כחלק מההיערכות למצבי סיכון.

לדוגמא, בתחילת התהליך, ביטחה הקבוצה את חוזי השחקנים, לתקופות של בין 5 ל 6 שנים. לאחר זמן מה, התקבלה החלטה במשרדי חברת הביטוח לא לאשר חוזי ביטוח לשחקנים, מעבר לתקופה של 3 שנים.
"למעשה", מתאר בילי "חברת הביטוח אותתה לנו, שהחתמת שחקן לתקופה העולה על 3 שנים – איננה רעיון טוב".

שלב שלישי - זיהוי הזדמנויות

חלק עיקרי בניהול סיכונים מושכל, הוא זיהוי הזדמנויות, כאלה שעדיין לא נתגלו ע"י המתחרים. כידוע, אלו שהשכילו לפתח קמפיין חכם ברשתות החברתיות – נהנים עד היום ממגמה חיובית בתוצאות העסקיות.

בחזרה לאוקלנד - בילי מתאר את התחום הספורט- רפואי, כמקום המשמעותי ביותר לשיפור תוצאות.

בנושא שהנעלם בו גדול מהנגלה, ממליץ בילי לשכור שירותיו של סטטיסטיקאי, שיבחן את הגיליונות הרפואיים, יחזה היתכנות פציעות, יביא להפחת מספרן, ובכך יטופל באפקטיביות נושא 'איבוד הזמן' כתוצאה משחקן פצוע.

ובאשר אלינו – האין מנהל מרקום בפורטל, שאינו נשאל או שאל עצמו מהם המהלכים השיווקיים הבאים?

ומה בסוף?

גם אחרי שכולם קראו את הספר או ראו את הסרט, ואף לאור העובדה שהתזה של בילי לא הביאה אותו לפלייאוף הנכסף -
שיטת הניהול של בילי, זו שכוללת תמיכה בכלים ניתוחיים, זיהוי הזדמנויות וקבלת השראה מעסקים מצליחים – היא זו ש"הרימה" את ה"אנדרדוג" מהקרשים, ומהווה השראה ניהולית לאנשי עסקים רבים ומנהלי שיווק מבריקים, עד היום. תודה על ההשראה.

נכתב ע"י אפרת שפירא, אשת תקשורת שיווקית, כותבת שיווקית מיומנת ומומחית בכתיבה וניהול תוכן אתר, ניו מדיה, ניוזלטרים ועוד.

לפרופיל של אפרת שפירא אידאה במרקום מול

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול יולי 2012

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch