MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

Tradigital

"Tradigital"

מדי יום נולדים מושגים חדשים, דבר שאני מאוד אוהב, לאחרונה נתקלתי במילה Tradigital בהקשר למדיה דיגיטלית. התלהבתי, וכתבתי על כך דיווח קצר בבלוג שלי. על פי הכניסות לבלוג שבאו בעקבות הפוסט והתגובות שקיבלתי, המושג הצליח להרים את הגבות של לא מעט אנשים.

המילה בעצם מבדילה בין המדיה הדיגיטלית הישנה למדיה החדשה. במילים אחרות בין אתר אינטרנט "רגיל"  לנוכחות במדיה החברתית (או אם רוצים web1.0 ל-web2.0.) יש למילה Tradigital קונוטציה מעט שלילית המרמזת שאתר אינטרנט "רגיל" כבר לא רלוונטי ושהמדיה החברתית הולכת להחליף אותה... רק לפני 15 שנים נולדו האתרים הראשונים ועכשיו כבר עברנו ל-Tradigital?

האמת שלא השקעתי בזה יותר מדי מחשבה עד שב"מרקום-מול" ביקשו ממני להרחיב.

חשבתי קצת, קראתי קצת, כתבתי קצת, מחקתי קצת, עד שהגעתי למסקנה שהמילה באמת לא הוגנת ולא נותנת מספיק כבוד למושג "אתר"!
אי אפשר לאמר שמדיה חברתית הולכת להחליף את אתרי האינטרנט או שהיא תהפוך אותם למיושנים, להיפך, לאתר קיים תפקיד חשוב - לתת אמינות לחברה ולמותג, ולהיות מעין כרטיס ביקור ווירטואלי. באתר החברה חייב להיות תוכן שיווקי איכותי, עדכני ורלוונטי לקהל היעד שיגרום למעורבות המבקרים. אתר צריך להיות כלי עזר נוח לגלישה ולחיפוש מידע. למרבה הצער, הרבה חברות עוצרות בכרטיס הביקור. אחרים ממלאים את האתר ברשת של לינקים עם מידע לא מעודכן והמבקרים הולכים לאיבוד. אתר כזה גורם ליותר נזק מאשר תועלת.

כדי למשוך מבקרים לאתר החברה משתמשים בתכנית מובנית של שיווק וקידום באינטרנט SEO ופרסום ממומן. כמנהלי מרקום, אנו מחוייבים לקדם את אתר החברה, משום שאתר לבדו הינו מוצר שלא מייצר תנועה. ופה בדיוק, האתר והמדיה החברתית, משלימים אחד את השני.
האתר כמו הגוף שלא הולך לשום מקום, והמדיה החברתית מתפקדת כרגליים וידיים, עיניים ואוזניים, שלוקחות את האתר למקומות שלא ראה מעולם. מדיה חברתית מאפשרת נוכחות במקומות שהלקוחות אוהבים להיפגש. שם תוכל להקשיב להם, לראות מה מעניין ומעסיק אותם, ולאט לאט להתחיל להתערבב איתם. להגיב לשיחות, לעזור ולייעץ לאנשים כשניתן, לזהות את בעל הדעה, ואז... כשיצרת גם שם אמינות, להתחיל לייצר תוכן של עצמך. תוכן שמושך אנשים אליכם לאתר החברה. האתר חייב להיות מוכן לקבל את פניהם; לגרום להם לקנות, לנסות, לקרוא, להגיב, לשתף, לקבל שירות, להתלונן, למצוא פתרונות או ליצור קשר. וכאשר מנהלים את זה טוב, דבר מדהים קורה,  המדיה החברתית מקבלת חיים משלה ובעזרת לייקים ושיתוף (אפקט חזק של "פה לאוזן"), היא מתחילה לקדם את האתר ברמות שאף מדיה לא מצליחה. לא, גם טלוויזיה לא!

כך שהגעתי למסקנה שהקונוטציה השלילית לא במקום. ניתן להסיק מהמילה  "Traditional" רק את העובדה שבסדר כרונולוגי, האינטרנט הגיע לפני הרשת החברתית. כלומר המושג Tradigital קצת ריק ממשמעות.

עדיין מסקרן אותי לדעת מה יהיה הדבר הבא? מה ה-web 3.0?

האם זה יהיה augmented reality, שייתן לכל חפץ או מקום גישה לאינטרנט ויכולת אינטראקציה. או מין personal assistant כמו siri של apple, עם יכולת למידה שעוזרת לך במשימות? יכול להיות בכלל סוג של עולם ווירטואלי, שילוב של Google earth עם second live. אולי אפילו כל זה ביחד.
מה שבטוח שנמציא הרבה מושגים יפים בדרך. אם שמעתם כזה, שתפו ותגיבו! אם אהבתם את הכתבה שתפו ותגיבו גם, כי לאתר אין רגליים!

---------------------------------------------------------------------------------------
 
נכתב על ידי נילס קרמר,  נותן שירותי שיווק, מרקום וניהול תערוכות

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול יולי 2012

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch