MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

בין כתיבה שיווקית לעיצוב גרפי

בהכנת חומרים שיווקיים ישנו תהליך סטנדרטי – מרכזים את החומר והמסרים השיווקיים שרוצים לבטא, מכינים טקסט בהתאם ואז שולחים לעיצוב. זהו הסדר ההגיוני והמתבקש, אבל הוא מסתיר את העובדה שהמוצר המוגמר נוצר מתוך שילוב של כל הרכיבים. מי שיגיע לאתר האינטרנט של החברה, או יקבל ממנה ברושור שיווקי, לא יחלק את מה שהוא רואה לטקסט ולעיצוב, אלא יתרשם באופן כללי.

במאמר זה אני רוצה לדון במפגש בין עיצוב גרפי ל כתיבה שיווקית בהקשר של חומרים שיווקיים, מפגש הנוגע בכמה נקודות מרכזיות:

1. סגנון: העיצוב קובע את הרושם הראשוני על החברה או המוצר – זול או יוקרתי, ישראלי מסוקס או בינלאומי מתוחכם, צעיר ועדכני או מבוסס ואמין, ישיר או מתנשא וכו'. טקסט אמור לגבות את הרושם הראשוני ולחזק אותו על ידי שימוש בביטויים ובניסוחים הלקוחים מאותו מיצוב ועולם הקשרים.

2. טיפוגרפיה וטיפול בטקסט: מעצבים מטבע הדברים הם אנשים שהצד החזותי חזק אצלהם, ולאו דווקא הצד המילולי. מעצבים טובים יודעים לתת לטקסט את המקום שלו באופן מאוורר ונעים לעין, שיאפשר קריאה נוחה וזורמת.

3. אינפוגרפיקה: אנשים שונים קולטים מידע באופן שונה. יש כאלו שמבינים הכי טוב משמיעה, יש כאלו שמקריאה ויש כאלו שיבינו רק כשיראו תמונה. לכן, אם אנחנו רוצים שהלקוח יבין מה אנחנו מוכרים ולמה זה יותר טוב מהמתחרים, כדאי לספק לו גם טקסט שיוכל לקרוא וגם תמונות או גרפים שימחישו את התוכן, כדי לוודא שכל אדם יקלוט את המסר.

בתור מנהלי מרקום התפקיד שלנו הוא לוודא שהטקסט והעיצוב עובדים טוב ביחד ומקדמים את המסר שאנו מעוניינים להעביר. לשם כך, המשימה החשובה ביותר עבור מנהל המרקום היא כתיבת הבריף השיווקי שמתאר את התוכן, המסרים והסגנון של החומר השיווקי להפקה. צריך לעבור עם הכותבים והמעצבים על הבריף כדי לוודא שהבינו את הדברים באופן נכון ולענות על שאלות שמתעוררות (והן תמיד מתעוררות).

כאשר קוראים את הטקסט צריך כבר לחשוב איך הוא יראה על הדף. רצף של פסקאות טקסט עמוסות יהפוך את העמוד למשעמם וקצת מפחיד (זה נראה לי הרבה לקרוא, אני אגיע לזה אחר כך), אך מצד שני שימוש מוגזם בבולטים ורשימות יגרום לטקסט להיראות כמו תקציר לא זורם. כאמור, מומלץ מאוד לחזור על תכנים מרכזיים כתרשים או תמונה ולחשוב באיזה מקום בטקסט הם ישתלבו.

לאחר שהתוכן מעוצב צריך לוודא שניתן לקרוא אותו בקלות, שהפונט גדול וברור, שיש הבדל נראה לעין בין כותרות ברמות שונות לבין גוף הטקסט ובינן לבין עצמן, שחיתוך השורות מסודר ושרוחב הטור לא רחב או צר מדי. בנוסף, ריווח עושה הבדל ענק בין טקסט שנראה עמוס ולא מזמין לבין טקסט זורם ונעים. חשוב לדעת שכאשר אנו קוראים העין לא עוברת אות אות אלא מקפצת על השורה ומזהה את המילים על פי הצורה הכללית שלהן. אם האותיות והשורות צפופות מאוד, קשה יהיה לעין לתפוס את הצורה הכללית. אם הן יהיו מרווחות מדי העין תאבד את הקשר ביניהן. כדאי מאוד ללמוד על הדרך שבה אנשים קוראים ממסך ומחומרים מודפסים (זה שונה קצת) כדי להבין איך להקל עליהם.

קצת קריאה נוספת על טיפוגרפיה:

החשיבות של טיפוגרפיה מנקודת המבט של מעצב
http://blog.themurphyagency.com/blog/bid/183670/Typography-affects-the-quality-of-your-marketing-communications

החשיבות של טיפוגרפיה מנקודת המבט של איש שיווק
http://www.mmm-online.com/make-a-good-first-impression-with-typography/article/248993/

מאמר על השימוש באינפוגרפיקה בחומרים שיווקיים
http://www.dreamgrow.com/why-you-should-use-infographics-for-marketing/

דוגמאות של עבודות מקסימות המשלבות טקסט ועיצוב
http://www.noupe.com/inspiration/gorgeous-typography-examples-in-advertising-design.html

דוגמאות לשילובים מזעזעים של טקסט ועיצוב
http://www.creativemarketingguru.com/2/post/2011/02/the-ugly-mis-used-typography-in-small-business-marketing-materials.html

נכתב על ידי עינת אדר, שותפה בסוכנות שיווק Marketing First ואשת תקשורת שיווקית. 

חזרה לראש הכתבה

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול אוגוסט 2012

 

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch