MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

צבע המותג – החלטה אסתטית או אסטרטגית?

מחקרים מראים כי 60-80% מהחלטות הקניה מתבססות על צבע המותג (ובמוצרים חדשים אף יותר מכך). האמת שזה לא מפתיע – הצבע הוא נקודת המגע הראשונה והמיידית של המותג עם הלקוח, והוא יכול להביא לעליה של עד 80% במידת ההיכרות עם המותג. הצבע הוא גם המסר שישאר בזכרוננו לטווח הארוך ביותר.
המשמעות הנגזרת מכך הינה  שלבחירת הצבע השפעה מכרעת על מידת הצלחת המותג ולכן כדאי להנהלת החברה להתייחס להחלטה זו כלאל החלטה אסטרטגית לכל דבר ולא להשאירה רק בידי אנשי הקריאטיב ש"מבינים בזה".
אז מה חשוב לדעת לפני שבוחרים צבע למותג?

מיהו הקהל שלכם ומה הוא מחפש – לכל צבע יש אופי משלו ומסר משלו אותו הוא משדר (במאמרים הבאים בסידרה נרחיב על כל אחד מהצבעים ועל המשמעויות הפסיכולוגיות שלהם). למדו מה הלקוחות שלכם מחפשים ושדרו להם את זה בצבעים. למשל, אם הקהל שלכם הוא צעיר ברוחו, מודעה ובה מכונית בצבע ירוק זוהר יכולה לדבר אליו (גם אם בסופו של דבר הלקוחות יזמינו לעצמם מכוניות לבנות). מימד נוסף אותו כדאי לבחון בהקשר זה הוא  תהליך הקניה המאפיין את הקהל שלכם – האם התהליך הוא מתוכנן, קבוע או מזדמן – אלו הם שלושה מצבים רגשיים שונים ולפיכך גם הצבעים שיתאימו לכל אחד מהקהלים הינם שונים.   

מהו המסר שאתם רוצים להעביר – חשבו היטב אילו ערכים ואיכויות אתם רוצים לשדר אך זכרו שהלקוחות יודעים באופן אינטואיטיבי האם המותג והצבע שלכם "מתחברים". אם החיבור לא יהיה אותנטי בעיניהם זה פשוט לא יעבוד.

צבע שייך להקשר – בדקו מהם הצבעים הדומיננטיים בתעשיה ונסו להבין מה מנסים המתחרים שלכם לשדר בבחירות הצבעים שלהם. צבעים שמתאימים לשיווק קוסמטיקה למשל אינם בהכרח רלבנטים לתחום הביטוח.
שונות – קחו בחשבון שבנקודות המכירה צבע שונה מהמתחרים יכול לעזור להבליט את המותג אך לפעמים גם בולטות יתר עלולה להפריע.

העדפה אישית – אל תשכחו שגם איש הקריאטיב שלכם הוא בן אדם ויש לו העדפות משלו שאינן בהכרח מייצגות אתכם או את הלקוחות שלכם. זכרו שבחירות הצבעים של המעצב שלכם אינן "תורה מסיני" ומותר לכם לערער עליהן ולבקש להחליפן.

ומה לגבי מיתוג מחדש?
לעיתים רוצים לשנות את הצבע כדי להראות שהחברה עדיין עדכנית ומתקדמת. במקרה כזה כדאי לחשוב האם בכל זאת רוצים לשמר חלק מהעבר או לא. לא תמיד מומלץ לוותר לחלוטין על הצבע הישן כי כל הנכסים השיווקיים שנבנו עליו יאבדו. במקרה כזה עדיף פשוט לצרף לצבע הקיים צבע נוסף שיוסיף לו את הערכים החדשים שהחברה רוצה לשדר כעת. 

לסיכום , בחירת הצבע הדומיננטי היא החלטה קריטית להצלחת המותג שלכם והפסיכולוגיה שמאחורי בחירת הצבעים היא מורכבת ורבת משמעות. הצבע הנבחר צריך לבדל את המותג אך גם לעמוד בקנה אחד עם תדמית הענף ולהתקשר להבטחה שהמותג נושא ולערכים שמדברים אל קהל היעד שלו.




נכתב על ידי זהר נתיב גולן, ברנדו מיתוג אסטרטגי

לפרופיל של ברנדו מיתוג אסטרטגי במרקום מול

 

חזרה לניוזלטר מרקום מול אוקטובר 2012


חזרה לראש הכתבה


 

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch