MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

שטח שלילי בעיצוב גרפי - ה"פחות" שיכול לעשות הרבה יותר

"שטח שלילי" ב עיצוב גרפי הוא כינוי לאזור תוכן ריק מאלמנטים גרפיים או מטקסט ויש המאמינים שתפקידו העיקרי הינו לבזבז מקום וחומרי הדפסה.

אבל בדיוק כמו לשתיקה רועמת, לשטחים השליליים יש משמעות עצומה בהעברת המסרים השיווקיים שלנו ולעיתים דווקא מסר מינימליסטי עושה הכי טוב את העבודה בסגנון "פחות זה היותר החדש". 
אז מה זה בכלל "שטח שלילי" (המכונה גם "חלל / מרחב לבן" אך יכול להיות בכל אחד מהצבעים)?
שטח שלילי "פאסיבי" הוא המרחב הנקי והריק שנשאר סביב האלמנטים הגרפיים (או הטקסטואליים) אולם יש גם שטח שלילי "אקטיבי" הנושא אמירה משל עצמו המחזקת את המסר השיווקי שלנו ללקוח ולעיתים הופכת להיות הנושא המרכזי של התמונה. 
 
דוגמא קלאסית לשטח שלילי אקטיבי ניתן לראות בחץ המופיע בין הE - ל- X בלוגו של חברת המשלוחים הבינלאומית Fed Ex.


אז מהם היתרונות של שימוש ב"שטח שלילי" בעיצוב הגרפי של החומרים השיווקים שלכם?

שטח שלילי אקטיבי מספק חוויה ויזואלית הלוכדת ביעילות את תשומת הלב של המתבוננים בו וגורם להם להתפעל ולהסתקרן מהמותג.
שטח שלילי משדר מסר מינימליסטי פשוט ונקי וכאשר השטח השלילי אקטיבי הוא מוסיף למותג נופך של ייחודיות, יצירתיות ותחכום שאינו מתאמץ.
חלל לבן נרחב יוצר חוויה ויזואלית רגועה ומאוזנת שמאפשרת להתמקד במסרים שמעביר העיצוב.   
שטח שלילי מאפשר ליצור הפרדה וניגודיות בין האלמנטים השונים המרכיבים את הויזואל השלם.
חלל לבן נדיב משפר את מידת הקריאות של הטקסטים והוא נפוץ במיוחד בפרסום של מוצרי יוקרה.
החלל הלבן תוחם ומדגיש את השטח אותו היינו רוצים להראות והוא עוזר למקד את עין הצופה בעיקר ומונע ממנה לברוח לגירויים נוספים.

שטח שלילי – מתי איך וכמה – המלצות לשימוש

• תרומתו של החלל הלבן לעיצוב גרפי עמוס מדי יכולה להיות מהותית כמעט כמו אספקת אוויר לנשימה אך חשוב לשמור על איזון ולא להגזים כי שימוש מופרז עלול ליצור עיצובים דלים ומשעממים. נכון, לפעמים דווקא "מעט זה הרבה" אל כדאי לזכור שיש הבדל עצום בין "מעט" ל"שום דבר". 

• שטח שלילי יכול להיות נכס יעיל במיוחד בעיצוב לוגו ובמוצרי פרסום אחרים בהם שטח העיצוב הוא מוגבל ומצומצם.

• בשימוש בשטח שלילי אקטיבי כדאי להיצמד לעיקרון הפשטות. השטח השלילי חייב לבטא את תמצית התמצית של המסר שלך ורצוי שיבטא זאת בקוים פשוטים וברורים שאינם מאמצים את העין את הדימיון ואת המחשבה.

לסיכום, שטח שלילי הוא אלמנט עיצובי לכל דבר שכוחו הוא דווקא בפשטותו ובשוני שלו  מהאלמנטים הויזואליים האחרים. מרחב לבן פאסיבי ואקטיבי זוהי טכניקה אפקטיבית מוכחת בעיצוב גרפי מסחרי וניתן למצוא אותה בעיצוביהן של כמה מהחברות המצליחות בעולם:






נכתב על ידי זהר נתיב גולן, ברנדו מיתוג אסטרטגי

לפרופיל של ברנדו מיתוג אסטרטגי במרקום מול


חזרה לראש הכתבה 

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch