MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

Buzz Marketing - תנו להם סיבה לספר לחבר'ה

כשאתם מרוצים ממוצר שקניתם או שירות שקבלתם אתם מספרים לכל העולם. זה בדיוק העיקרון של שיטת Buzz Marketing או שיווק ויראלי אם תרצו. ספקו ללקוחות שלכם מוצר או שירות איכותי והם כבר ימליצו עליהם לחברים שלהם וישווקו אתכם בחינם.

שגרירים בחינם

Buzz Marketing היא למעשה כל אסטרטגיה שמעודדת אנשים להעביר את המסר השיווקי לאחרים ומגבירה את הפוטנציאל לגידול קבוע בחשיפת המסר והשפעתו. השיטה מתייחסת הן ליישום טכניקת השיווק עצמה והן ל"רצון הטוב" של הלקוח לשתף את חבריו ומכריו בחוויית הקנייה שלו.

השימוש בשיטת Buzz Marketing הוכח כאפקטיבי ביותר משום שהלקוחות המרוצים שצרכו והשתמשו במוצר או השירות שלכם מעצימים את המסר השיווקי שלכם באופן אישי, ולמעשה הופכים לשגרירים נלהבים שלכם. הסיבה לכך נעוצה הן בדיסוננס הקוגניטיבי, שמניע אותם להצדיק את הבחירה במוצר ולשכנע אחרים לרוכשו כדי לחזק תחושה זו, והן בדחף הטבעי הקיים בכל אחד מאתנו לחלוק חוויות.

מעבר לכך שהשיווק הוויראלי כרוך במינימום עלויות, יש לו יתרון בולט נוסף על פני שיטות שיווק אחרות והוא אמינות. כאשר חבר קרוב ממליץ לכם על מוצר מדהים או חווית שירות יוצאת דופן יש להניח שכבר למחרת תיגשו לרכוש או תחליטו לנסות אותו. למה? כי אתם מאמינים וסומכים על החבר שלכם ויודעים שבניגוד למשווקים מקצועיים, אין לו אינטרס לגרום לכם לבזבז כסף ולשכנע אתכם לקנות מוצר כל שהוא רק כדי לייצר רווחים.

וירוס במובן החיובי של המילה

ממש כמו התפשטות וירוסים, אסטרטגית השיווק הוויראלי ממנפת את היתרון הגלום בהפצה חוזרת ונשנית של המסר השיווקי לאלפי ומיליוני בני אדם. השמועה על המוצר המדהים לא רק מתפשטת כמו וירוס אלא גם ממשיכה להעצים את חווית הקניה של הלקוח המרוצה ומחלחלת כזיכרון חיובי בהקשר למוצר שלכם – זיכרון שיגרום לו להמליץ עליו שוב ושוב בפני אחרים כל פעם שיתעורר שיח בנושא. כך באופן לגמרי טבעי נוצרת מעין קהילת אוהדים שהתחילה מלקוח מרוצה אחד שהוביל עשרות ואפילו מאות לקוחות לרכוש את המוצר.

חשבו לרגע על מוצרים שאתם מכירים וחוללו באזז שיווקי חזק בתחום הבריאות, הטכנולוגיה, האופנה, הבידור, איכות הסביבה ומה לא. סביר להניח שכך התחלתם להשתמש ב- Google, Facebook, Twitter ו- Apple, או בחרתם לקרוא ספר טוב, לצפות בתוכניות טלוויזיה וסרטים, להיחשף לסגנון מוסיקלי חדש, לסעוד במסעדה שנפתחה לא מזמן, לבלות בצימר האיכותי שהחברים המליצו עליו וכדומה. לכן, יצירת באזז חיובי היא אחת המטרות העיקריות של השיווק הוויראלי, יחסי הציבור, הפרסום ו שיווק באינטרנט.

אפקט הוירוס פועל מצוין גם כאשר ממנפים טרנדים חמים ומחברים את המוצר החדש באופן אמין (והדגש הוא על אמין) לאירועים אקטואליים ובכלל. השיטה היא לתת דגש לטרנד או האירוע התקשורתי ובמקום לשווק את המוצר שלכם ישירות, לשווק אותו בעקיפין, ע"י שילוב ההתייחסות אליו "על הדרך". כך למשל, אפשר להעלות ליוטיוב סרטון או מצגת מצחיקה/מגניבה/פרובוקטיבית, שמתייחסים לאירוע אקטואלי ומשלבים בתוכם את המסר השיווקי שלכם. אנשים נוטים לשתף עם חברים תכנים שהצחיקו ו/או עניינו אותם וזה למעשה הבסיס לשיווק הטבעי / ויראלי  שישרת גם את מטרות השיווק שלכם.

בנוסף לזה, השימוש בטקטיקה זו מעלה את רמת האמינות שהלקוחות יחושו כלפי המוצר, בדיוק כשם שהם נוטים להאמין יותר לידיעה עיתונאית מאשר למודעת פרסומת, גם במקרים בהם הידיעה הגיעה ממשרד יחסי ציבור .

איך יוצרים באזז שיווקי?

סקר שערכה חברת המחקר נילסן בקרב 50,000 גולשים ב- 50 מדינות מלמד שכ- 79% מהגולשים  מאמינים יותר לחוות דעת של צרכנים כמוהם מאשר לקמפיינים שיווקיים מסחריים, והמגמה הזו רק מתרחבת מידי שנה.

על מנת לממש אסטרטגיית שיווק ויראלי אפקטיבית שתניב תוצאות טובות חשוב ליישם את המרכיבים הבאים או לפחות את חלקם:

  • הצטיינו בתחום הפעילות שלכם וצרו בידול אמיתי למוצרים / שירותים שלכם
  • הפיקו מוצרים ייחודיים או נלווים במהדורה מוגבלת. אנשים אוהבים להשוויץ בכך שהם זכו לקבל משהו ייחודי.
  • חינם זו המילה העוצמתית ביותר בשיווק ויראלי. חלקו מוצרים או שירותים חינם כדי למשוך את תשומת ליבם של לקוחות קיימים ופוטנציאליים – ואת המוצר הבא הם כבר יקנו מכם
  • השתמשו במדיה שתאפשר ללקוחות להעתיק ולהעביר את המוצרים החינמיים הלאה בקלות
  • השתמשו בתשתית שתאפשר לכם להגדיל את היקף הפעילות בקלות.
  • מנפו התנהגויות טבעיות המניעות בני האדם כמו הצורך להיות פופולארי, נאהב, טרנדי, לעשות כסף, וכו'.
  • שלבו במסר השיווקי התייחסות אישית ללקוחות קיימים ופוטנציאליים (תמונה שלהם? אזכור שמם) והדגישו את הרווח שהם יוכלו להפיק מהעברת המסר הלאה (תרומה שתבצעו בשם המעביר לעמותה כל שהיא, התחייבות לקידום אג'נדה חברתית מסוימת תוך אזכור שמו, וכדומה).
  • מנפו רשתות חברתיות קיימות שהרי לכל אדם יש לפחות 8-12 חברים בכל רשת שהוא /היא חברים בה.
  • השתמשו במשאבים של אחרים כמו רשתות שותפים, פרסום מודעות ולינקים באתרי אינטרנט אחרים, פרסום מאמרים באתרי מאמרים, וכדומה. 

מעבר ליישום האלמנטים הנ"ל, לא פחות חשוב לשמור על ערכי המותג והיעדים העסקיים שלכם ולוודא שיש ביקוש למוצרים / שירותים שאתם מציעים, ושהם מעניקים תועלת וערך מוסף אמיתי לקהלי היעד אליהם אתם פונים.

נכתב על ידי שרון ישראל, מנכ"לית אקסטרא מייל. הכתבה נלקחה מתוך הבלוג של אקסטרא מייל 

חזרה לראש הכתבה
 

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch