MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

תוכן שיווקי: לתת לחדשות להוביל את האג'נדה השיווקית להצלחה

האתגר מס' 1 של כל אותם בעלי עסקים שמקדמים את העסק שלהם באמצעות כתיבת תוכן שיווקי, הוא הצורך לייצר עוד ועוד תכנים חדשים ועדכניים. כשמדברים במספרים, המשמעות היא כי 64% מכלל בעלי העסקים (בארה"ב) המשווקים את עסקיהם בטקטיקות תוכן שונות, מתקשים לייצר די והותר תוכן חדש, שמושך את תשומת לבם של הלקוחות וגורם להם לקחת חלק בשיחה. אחת הדרכים המוצלחות ביותר להתגבר על הקושי הוא לתת לחדשות להוביל את האג'נדה השיווקית שלכם למרכז העניינים. בואו נראה כיצד.

קרוב אל העין – קרוב אל הלב
מדובר בטכניקה פשוטה ליישום ויעילה להפליא: בוחרים אייטם חדשותי מהסוג הלוהט, מחברים אותו בדרך יצירתית למותג שלנו, ו... זהו. בזה הרגע יצרנו סינרגיה אופטימלית, ששותלת את המותג שלנו במקום הכי חם בסביבה, המקום שאליו נשואות עיניהם וכרויות אזניהם של הקוראים. זה לא לחפש את המטבע מתחת לפנס. זה למצוא את המטבע באור הזרקורים. ובאור הזרקורים, כמו שכולנו יודעים, כל המטבעות זורחים וזוהרים במיוחד.
הסופר ואשף היחצנות האינטרנטית, דייוויד מירמן סקוט, כתב (גם) על זה ספר, בשם Newsjacking. שם הספר הפך עד מהרה לשמה הגנרי של הטכניקה: מחטף חדשותי.

זה לא באמת חדש. זה חדש בשוק העסקי
הבה נודה על האמת. הטריק הזה של ההתחברות לאג'נדה החדשותית כדי לייצר לינקג' שיווקי איננו חדש. זה בדיוק מה שעושים אנשי יח"צ מזה שנים, וסקירה מהירה של תכניות הבוקר בכל ערוצי הטלוויזיה מראה שזה בדיוק מה שעושים כל השדרים המפוהקים: קוראים עיתונים, דולים חדשות אטרקטיביות ותופסים עליהן טרמפ בניסיון למנף אותן לסיפורים חדשים... בשפה העיתונאית קוראים לזה "פולו-אפ". הסיפור של הבוקר הופך לראיון של הצהרים, שעושה גלים בערב ונהיה אייטם חדשותי בלילה... וחוזר חלילה. ממש חדשות ישנות...

ברוכים הבאים למהפכת התקשורת העסקית
אז מה בכל זאת התחדש? החידוש הגדול הוא זה: למרות שאנחנו, בעלי העסקים, איננו מומחי יח"צ וגם לא עיתונאים, יש לנו סוף סוף הזדמנות היסטורית לשחק על המגרש של הגדולים, בלי להרגיש נחותים, וזאת – בזכות האינטרנט.
האינטרנט מאפשר לכל אחת ואחד מאתנו להיות איש או אשת תקשורת, לפנות לקהל המטרה שלנו ישירות וללא מתווכים, ולשווק את המותג שלנו באותם כלים ובאותן שיטות ששימשו בעבר אך ורק את אנשי התקשורת המקצועיים.
אחת הטכניקות, היא למשל, המחטף החדשותי, שפירושו: לתפוס טרמפ על החדשות כדי למקם את המותג שלנו בעין הסערה התקשורתית.

בשביל מה לנו להתאמץ לייצר מחטף חדשותי (4 סיבות טובות)
אז מה, אתם לא אורלי וגיא וגם לא מיקי ויעקב... אבל הנה לכם 4 סיבות נהדרות שיעודדו אתכם בדרך ויתנו לכם את האומץ לחצות את הקווים:
1. אם זה בכותרות – זה גם בפוקוס של מנועי החיפוש. לכן, ברגע שאתם מתחברים לאקטואליה, אתם מעיפים לשמיים גם את תוצאות החיפוש של התוכן השיווקי שלכם
2. אם זה בכותרות – זה גם בצנטרום של הפיילה של העניין הציבורי של הקוראים שלכם. כשאתם מתחברים לשם, אתם מרוויחים תשומת לב ועניין. מישהו פתח בשבילכם את הדלת... מה רע?
3. אם זה בכותרות – זה קצה זמין של חוט רעיונות, שלא צריך לגלגל אותו לבד. הוא שם. הוא במרכז העניינים והוא פנוי להובלה. קחו אותו, חברו אותו למותג שלכם ולכו קדימה
4. גם אם זה בכותרות – זה לא בהכרח מתחבר באופן אוטומטי לנישה שלכם. אבל אם תצליחו לייצר את החיבור – תזכו להילה כחדשנים, פורצי דרך, יצירתיים ומובילי דעה. וזה, בכל קנה מידה, מקום מצוין להימצא בו כשאתם משתמשים בתוכן שיווקי לקידום העסק שלכם.

מי אמר "דוגמה" ולא קיבל?
זוכרים את יום הבחירות? כמה מודעות ספרתם באותו שבוע, שקראו לנו לבחור במוצרים, בשירותים ובהנחות? מותגי אופנה קראו לנו לבחור בסיילים שלהם. קניונים קראו לנו לבחור לבלות את היום בצל קורתם. ההקשר הפוליטי שם את נושא ה"בחירות" בפוקוס הציבורי, ואיפשר לבעלי עסקים ומרכזי קניות למנף את יום הבוחר לרווחים בקופה.

בחברת ספיריט לא מאמינים ברוחות
חברת התעופה האמריקנית "ספיריט" מוכרת טיסות מוזלות. החברה מיישמת אסטרטגיה של תוכן שיווקי כדי לטפח ולרכוש לקוחות חדשים ולשמר לקוחות קיימים. אחת הטכניקות שבהן מרבה החברה להשתמש היא טכניקת המחטף החדשותי. בתקופה שבה היה הנושא המדובר ביותר בארה"ב עניין הצוק הפיסקלי, יצאה החברה עם ניוזלטר ששורת הנושא שלו הייתה: "... בעניין הצוק הפיסקלי שכולם מדברים עליו..." כשאותו צוק פיסקלי איים למוטט את כלכלת ארצות הברית, רק מעטים ממנויי הניוזלטר לא הסתקרנו ופתחו את המייל...
ומה הם מצאו בתוכו? הצעה לחסכון של 50 דולר ברכישת כרטיס טיסה ומסר מסכם שאמר: "... כשזה מגיע לטיסות שלך, אנחנו בספיריט מגלים תמיד אחריות פיסקלית".
קצת מחשבה. קצת יצירתיות. והחדשות הכי חמות הופכות למנוף שיווקי אקטואלי ששם את המותג במרכזה של אלומת האור התקשורתית.

והנה לכם תרגיל מעניין למחשבה:
קחו את עיתוני הבוקר ועברו בזריזות על העמודים הראשונים. האם מצאתם ידיעה שצדה את עיניכם? לאן היא לוקחת אתכם? איך, למשל, תוכלו לרתום את "הבית היהודי" או את "יש עתיד" כדי למשוך את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים לערך המוסף של המותג שלכם? אל תתעצלו. קחו נייר ועט, או מחשב, והעלו את הדברים על הכתב. תנו לעצמכם להתפרע. ואל תשכחו ליהנות מהדרך... 

תוכן בקלי קלות – עכשיו הסדנה
מחטף חדשותי היא רק טכניקה אחת לפיתוח רעיונות לתוכן שיווקי ממוקד לקוח. בסדנת תוכן בקלי קלות אני מלמדת ומתרגלת טכניקות נוספות, לצד קיצורי דרך שיאפשרו לכם לכתוב מאמר איכותי ב- 20 דקות או פחות. מרגישים שהכתיבה גדולה עליכם? כנראה שהסדנה הזאת היא בדיוק בשבילכם.
הקליקו - לקבלת כל הפרטים על סדנת תוכן בקלי קלות ולהרשמה

עכשיו תורכם: אני משתמשת בטכניקות של מחטף חדשותי כדי לייצר רעיונות אקטואליים לתוכן שיווקי ממוקד עניין. באילו טכניקות אתם משתמשים? ואיך הייתם מחברים את החדשות החמות שלנו למותג שלכם? הבמה שלכם.

נכתב על ידי עידית נעמן, מנכ"ל האקדמיה לשיווק באמצעות תוכן.
בניית אסטרטגיות תוכן I ייעוץ וליווי שיווקי I הדרכות והרצאות I כתיבה בתפירה עילית

לפרופיל של AOCM בפורטל מרקום מול

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול פברואר 2013


חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch