MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

המונולוג שבבלוג – איך כותבים את זה?

ראשי עיריות, חברי כנסת ופוליטיקאים. דוגמניות, זמרים וסטנדאפיסטים.
 שלא לדבר על חברות עסקיות רציניות וידועות –הם משתפים בהגיגים, מגלגלים שיחה על נושאים פרטיים ומציפים את הרשת במידע. כזה שמועיל וכזה שקצת פחות.
לעיתים נדמה כי הבלוגספירה הולכת ונעשית צפופה עם כל חודש שחולף. מרגישים שלכולם יש בלוג? אתם כנראה צודקים.

תעשיית הבלוגספירה בישראל הפכה לאחת התוססות, המרתקות והתחרותיות בעולם האינטרנט, ומאפיינת את האופן שבו אנו צורכים...הכול, למעשה.

מתכננים סעודת שישי? הבלוגספירה תספק לכם מתכונים מקוריים; נושאים מחר הרצאה על המגמות הבורסאיות? קבלו מבחר אנקדוטות טריות מהעולם; מבקשים לקבל השראה לגידול דגי נוי? רק בחרו מבין אלפי בלוגים הנכתבים על ידי בעלי החיות ולעיתים קרובות, אף בשם החיות עצמן.

בעולם שבו כל אחד יכול לכתוב בלוג, מעטים עושים זאת נכון.
אלו שכן - נהנים מאחוזי תעבורה מרשימים, דיונים מפותחים, מכירת שירותים ושטחי פרסום, ואולי הכי חשוב - משאירים חותם ויוצרים דעת קהל, מעורבות והשפעה על קבוצת צרכנים.
אלו שלא – רבים, רבים מדי.
חושב לכתוב בלוג?

רגע, אני יודע מה זה בלוג?

בלוג (Web Log) הינו יומן מסע מתועד, בו הכותב מזמין את הגולשים להיכנס לחדר המגורים, ולהתנחל בכורסא.
מתוך כך, לוקח הכותב בחשבון, כי יתכן שהאורח יגדף את האכסניה, שלא לומר את בעליה  - וכל זאת תוך קליעת קליפות גרעינים מפיו לעבר הרצפה. יתכן גם שיצא מביתו שמח ומרוצה. וכן, כולם הולכים לראות את זה.

שכן בלוג מקדם את תרבות הווב 2.0, בה הקירות שקופים וכל אחד מגיב לכתוּב ומגיב לתגובה.

מסוכן? בהחלט.
שווה סיכון? יעידו חברות עסקיות על היקפי המכירות המשתנים ואפקט הפרפר המורגש, מטיפול נכון או לא נכון בתגובות הגולשים בבלוג החברה.

אז איך כותבים בלוג שאנשים מחכים לו?

על אף שכללי הכתיבה השיווקית לאינטרנט חלים גם חלים על כתיבת בלוגים שונים, הרי שכתיבת בלוג שונה מהותית מכתיבה מסחרית "שגרתית".

בעוד כתיבה שיווקית לאתרים, מודעות פרסום, מצגות עסקיות או ברושורים נעה על ציר הקריאטיביות, התחכום והמקוריות ממנעד גבוה וצורם ועד לכזה רשמי ומעונב יותר, בלוג הינו מרחב אישי, פרטי, גם אם נכתב על ידי תאגיד.

בלוג מעניין את קהל העוקבים בשל תחומי העניין או בשל הכותב עצמו – סלב, דוגמן או פוליטיקאי נערץ.
ביכולתו לייצר אהדה או שנאה, לעודד תרומה וגם להביא להשפלה.

איך עושים זאת נכון?

* "איפה ביליתי אמש או הכול על אנרגיית השמש?"

הגולשים שלך יגיעו אליך באחת משתי הדרכים:
על ידי קבלת המלצות מחבר על ה"ללא גלוטן וללא אשמה – בלוג מגניב על עוגות גבינה", או על ידי מציאת מידע רלוונטי שסיפקת, וזאת בעקבות שופינג אקראי ברשת.

אבל בין אם זו השמלה לפרום השנתי או סקירת כנס האנרגיה האחרון, הגולשים מתעניינים במה שיש לך להגיד. וגם בדרך שבה אתה אומר את זה.

לכן מומלץ לבחור את טון הדיבור, שכן הודות לו אנשים יחליטו אם להירשם לבלוג והאם לפנות לו זמן קריאה.
את טון הדיבור תתאים לקהל היעד, לאחר שתבחר את קהל היעד – מיהם הגולשים שלך? מדוע הנך מעניין אותם? מה יש לך להציע עבורם והאם הנך היחיד שמציע זאת?
האם הם מחפשים השמצות? המלצות? האם חייך הפרטיים מעניינים אותם או שמא חוות דעתך המקצועית?
כבכל משימת שיווק, הגדרת קהל היעד הינה הקריטית ביותר להצלחת המהלך כולו. מומלץ להתייחס לה בכובד ראש.

* זהירות! פיתיון

כמה הכעיסו אותך המתחרים. או כמה חיכית על הקו לשירות. או מה אמרה המלצרית לאחר שטענת כי יש זבוב במרק.
על אף שיש לך זכות, מומלץ להיזהר מלנצל את המרחב הפרטי האיכותי שיצרת – לסגירת חשבונות.

אז נכון שבלוגים מסוג אלה מייצרים שרות חשוב לחברה- מקום בו ניתן להתבטא, למחות או להעיד על מחדל והכי חשוב, להרגיש חלק מקהילה (גדולה או זעירה) בעלת מכנה משותף.
אולם אל לך לשכוח מדוע הגיעו אליך הגולשים – משום שהנך טוב בתחומך, מועיל ומעניין או בעל יכולות כתיבה נדירות.

מבקש להישאר מקצועי? הזהר ממלכודות מעין אלה, גם אם רוב העוקבים אחריך יסכימו איתך.

* נִבחֵרת המעודדים

העלית אחלה של פוסט: חיפשת נושא, עבדת קשה ואפילו עשית מחקר קטן. רוצה לשמר את כל הטוב הזה גם לפעם הבאה?
עודד אותם.
להגיב, לכתוב את דעתם, לבקש נושאים אחרים להמשך.

כל בעל בלוג מעיד, שללא גולשיו אין לו תכלית. מאחר ותשומת הלב של הגולשים חמקמקה ומתפרפרת, מומלץ לנקוט בטכניקות שונות, על מנת לפתות אותם להישאר.
רק כך תוכל להבין מהו הלך הרוח, האם קלעת או פספסת ועד כמה הגולשים שלך, באמת איתך.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
נכתב על ידי אפרת שפירא  – אשת שיווק וקופירייטרית אשר תשמח לכתוב גם את בלוג החברה שלך.
בנוסף – חבילות תוכן לאתרים, מצגות עסקיות, ברושורים ודפי נחיתה.

במיוחד לקוראי מרקום מול - מנהלים צוותי מכירות ולא מרוצים מהתוצאות? אולי זה לא כתוב נכון.
הזמינו סדנא חווייתית, מועילה ומהנה לעובדי החברה, על כתיבה שיווקית ודפוסי חשיבה.
צרו קשר דרך האתר my idea.

לפרופיל של אפרת שפירא אידאה במרקום מול

 

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול פברואר 2013


חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch