MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

תוכן שיווקי: איך לייצר תוכן שיווקי מסביב לשנה (ולמה זה נהדר לתוצאות החיפוש שלך)


לתוכן עונתי יתרונות רבים

בראש ובראשונה - הוא עשוי לסייע לך להשיג תוצאות טובות יותר בדירוג מנועי החיפוש.
כשאנשים מכניסים לחיפוש שלהם ביטויי חיפוש עונתיים, יש מקום לצפות שגם התוכן שלך יזכה בדירוג טוב יותר, ככל שהוא יתייחס לאותם ביטויים ובאותו הקשר.
למשל: כחודש לפני חג השבועות, כבר אפשר להרגיש באוויר האינטרנט ריח של מוצרי חלב ועוגות גבינה. ככל שימות החג מתקרבים, יותר ויותר אנשים מחפשים מוצרים, רעיונות, טיולים ומתנות לחג. ביטוי חיפוש כמו "עוגת גבינה קלה להכנה" עשוי להיות משהו שרבים מחפשים. אחת ועוד אחת: כדאי מאוד שהתוכן העונתי שלך ייתן מענה לביקוש, וכתוצאה מכך, יזכה האתר שלך לדירוג גבוה יותר, לפחות עד הקומזיץ של יום העצמאות.

חיפושי עוגת גבינה מתאימים רק ליצרני גבינות?
ממש לא. נכון שעוגת גבינה מחוברת בטבורה קודם כל למתכון העוגה ולמרכיביו. ברור. אבל קל מאוד למנף את הביטוי גם בצמידות להקשרים רחבים יותר, כמו: קישוטי העוגה, תנור האפייה, מרכיבי האירוח, כלי ההגשה, מפת השולחן (וכמובן, השולחן עצמו), היין המלווה את התקרובת, צילום שולחן החג ובני הבית, דיאטה, חזרה לכושר - על רפרטואר המותגים המתחבר אליה... ועוד ועוד, כיד הדמיון הטובה על הכותבים. מה שעוגת גבינה אחת יכולה לעשות...

אירוע עונתי מזמין מבצע עונתי ברוח הזמן
את הריטואל הזה כולנו מכירים. חודש-חודשיים לפני החג, לא חשוב איזה, מתחילים לצוץ בכל פינה מבצעים מיוחדים לרגל החג. האמריקנים, שהם אלופי הסיילים המיוחדים, לא בוחלים גם בסייל מיוחד לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ארה"ב (Memorial Day). אצלנו, תודה לאל, יש עוד כמה קווים אדומים שטרם נחצו, אבל במדינה שבה כל סיבה יפה למסיבה, כל חג - הוא הזדמנות לחגיגה. גם של תוכן.

לתפוס טרמפ על הריטואל בדרך לתוכן
הדרך הקלה היא להוסיף קופון הנחות מיוחד לקראת החג, שתוקפו יפוג מיד למחרתו, וללוות אותו בתוכן שיווקי שיניע את הקוראים לרכישה. הדרך היותר מעניינת היא לנצל את מעורבות הקוראים באירועי העונה, כדי לתפוס עליהם טרמפ (ממש כמו בטכניקה של מחטף חדשות, רק שבמקום להתחבר לחדשות הלוהטות של היום, מתחברים לריטואל העונתי שמעסיק את הציבור בהקשר רחב יותר).
לא מעט חברות מנצלות את המחזוריות העונתית כדי לבנות קשר עם הלקוחות באמצעות טיפוח של תוכן רגשי. יצרניות מוצרי החלב מתחברות לחג השבועות כאילו היו אחד ממרכיבי החג מדאורייתא, ואילו יצרני המנגלים והבשר השתלטו על הנישה של יום העצמאות, כאילו היו חלק מהקמת המדינה.    

יש חג, אין חג, יש לי יום יום חג
היופי הכי גדול של תוכן עונתי הוא זה: מרגע שהתחלת לחשוב במושגים של עונות, אירועים וחגים, קל מאוד לייצר עונתיות, הרבה מעבר לחגים ומועדים, וקל שבעתיים לחבר לעונתיות תכנים – אקטואליים, מבוקשים ומושכים. סוף עונת התפוזים – מזמינה מאמרים על אוכל, צבע, אופנה ונוסטלגיה (וזה רק על קצה המזלג, כמובן). סוף הקיץ - מתאים למזגנים וגננות. סוף החופש הגדול – מחובר לחזרה לבית הספר. סוף פסח – מתחבר לחתונות... יש יום ירושלים ויום האם, יום ללא עישון ויום המעשים הטובים... מה שנותר לך לעשות, זה רק לקבץ את כל האירועים העונתיים על לוח שנה אחד, ולייצר תוכן מתאים שמתחבר אל האקטואליה, משרת את הקוראים, ועל ידי כך - משרת את המותג.

הכל צפוי אך הרשות נתונה להתכונן מראש
ברמה הפרקטית, הכנה של תוכן עונתי היא אחת המשימות היותר רגועות בחייו של מנהל התוכן. נכון שלתוכן עונתי באתר יש חלון הזדמנויות קצר עד קצר מאוד, אבל היתרון הגדול שלו הוא בהיותו תוכן ידוע מראש, שניתן להכין אותו בניחותא מבעוד מועד, למשל ברגעים השקטים בין המטלות הבוערות, ולהעלות אותו לאתר בבוא העת. כמו כל תוכן מתוזמן מראש, הרווח הגדול הוא בידיעה שהאוטומציה עובדת בשבילנו שעות נוספות, ואפשר לקחת פסק זמן לרגיעה, לתכנון או להעשרה. גם טיול עם הילדים לים הולך, ותמיד אפשר לחזור מהים עם רעיונות חדשים ומלוחים לתוכן חדש, סוער וגבה גלים...

הדשא אצל השכן יותר ירוק
עד כאן על היתרונות. אבל לצד היתרונות יש גם חסרון אחד שצריך לדעת לתמרן אותו בזהירות לטובתנו. אני מתכוונת לאורך החיים של התוכן, או כפי שעמיתיי בארה"ב קוראים לזה "Evergreen Content".
תוכן שתופס טרמפ על פורים כדי לדבר על המסכות שאנשים עוטים על עצמם בסיטואציות חיים שונות - מאבד את הרלבנטיות שלו יחד עם הכתר של מלכת אסתר, דקה אחרי שהחג מסתיים. תוכן שמשווה בין ארבעת האחים לארבעה סוגי מנהלים – מאבד הרבה מקסמו ברגע שנשלפות הפיתות וההגדות נגנזות עד לשנה הבאה. וגם לדבר על הסתגלות לסביבת בית הספר (למשל, לעוסקים באימון, הדרכת הורים, פסיכולוגים ויועצים) באזור חנוכה – נשמע קצת אנכרוניסטי...

מה זה אומר על התוכן שלנו?
• זה אומר שיהיו לו חיים קצרים יותר אך סוערים.
• זה אומר שברמת התכנון והביצוע של משימות התוכן, אנחנו לוקחים על עצמנו במודע עבודה נוספת, מעבר לתכנית התוכן האסטרטגית שלנו
• זה אומר שלעבודה הנוספת הזאת יהיו יתרונות קידום ממוקדים, אולם הם יהיו קצרי טווח, מפני שמעצם טבעו – תוכן עונתי הוא... עונתי, ואין לצפות לאותה תנועת חיפוש כפי שהייתה בשיא העונה או לקראתה, לאחריה.

אף אחד לא מחפש מתכונים לאוזני המן מחוץ לטווח החג, והעיסוק בתקרת הזכוכית של נשות העסקים בישראל (מוטיב אהוב במיוחד על מאמנות אישיות ועסקיות, סדנאות העצמה וארגוני נטוורקינג לנשים) דועך לאיטו כאשר מסתיימים אירוע יום האישה הבינלאומי.
 
בשורה התחתונה:
כמו שכל עיתונאי מתחיל יודע, כל ישיבת מערכת על הבוקר מתחילה בנבירה בעיתוני הבוקר ובידיעות מכל קצות הארץ, אבל לא פחות מכך – בחיבור משימתי אל אלמנטים עונתיים, כמו: חגים, אירועים, מזג אוויר, ימים בעלי משמעות מיוחדת וכד'. כאשר מדובר בתוכן למטרות שיווק, צריך לתפור פנימה את האסטרטגיה ואת הטכניקות השיווקיות, שיהפכו את התוכן לכלי השיווקי שלשמו נוצר. 

אנשי השיווק והמרקום מכירים היטב את האסטרטגיות השיווקיות לסוגיהן, מודעים לחשיבות ה מיתוג והמיצוב והבידול, אולם לעתים קרובות הם מתקשים לחבר בין הכלים השיווקיים ל כתיבה שיווקית של תוכן איכותי ובעל ערך, שמספר את סיפור המותג בלי להפוך לקומוניקט יח"צ...

ואילו אנשי ה קידום ושיווק באינטרנט מבינים את חשיבות התוכן העונתי לאופטימיזציה הנדרשת למנועי חיפוש, אולם רבים מהם תקועים עדיין בלימבו של התוכן שלפני עידן פינגווין ופנדה, שאסרו מלחמה על תכני זבל שאינם עומדים במבחן הקורא האנושי. והתוצאה? תוכן רדוד, עמוס לעייפה ביטויי חיפוש, לא מזמין, לא  מעניין וממש לא מעודד תגובה, שיתוף ומעורבות מצד הקוראים.

זה המקום שבו נכנס לתמונה מנהל התוכן
שלוש הזרועות העיקריות של תהליך יצירת התוכן מתחברות לזרוע אחת אפקטיבית של מנהל התוכן, או כפי שקוראים לו מעבר לים:CCO  - Chief Content Officer. מנהל התוכן הוא זה שתפקידו לתכנן, לייצר ולהכניס את כל מרכיבי התוכן לכור היתוך אחד: החל מחשיבה יצירתית, דרך כתיבה איכותית באוריינטציה שיווקית, ועד להוספת ביטויי חיפוש במינון הנכון וחיבור ענייני ומושך לאקטואליה, מחד, ולמטרות העסק, מאידך.
הוא האיש שתפקידו לפקח ולהוביל את תהליך הבישול של תוכן מקורי ובעל ערך, עונתי או ירוק-עד, שגם אם חייו יהיו קצרים - עדיין יותיר את חותמו על הקורא, וימלא את המשימה החשובה מכולן: להעביר מידע, ליצור קשר, לבנות אמון, ולהפוך קוראים מזדמנים לקונים נאמנים.
ביום שישי ה- 7.6.13 ייפתח עוד קורס "ניהול תוכן למקצוענים". לקבלת כל הפרטים – נא להקליק על הקישור.  
 

נכתב על ידי עידית נעמן, מנכ"ל המרכז לתוכן שיווקי.
בניית אסטרטגיות תוכן I ייעוץ וליווי שיווקי I הדרכות והרצאות I כתיבה בתפירה עילית

לפרופיל של המרכז לתוכן שיווקי בפורטל מרקום מול

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול אפריל 2013

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch