MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

בדידותו/תסכולו של מקדם האתרים


העדכון האחרון של גוגל (22.05.2013)  הוכיח שוב ש קידום ושיווק אתרים הוא עיסוק מרתק ומתסכל באותו זמן. הוא מרתק בעיקר בגלל האתגר של פיצוח הדרך הטובה ביותר להשפיע על תוצאות החיפוש "האובייקטיביות" להן יחשפו הגולשים.

הוא מרתק גם כי מקדם אתרים צריך לבצע מניפולציות על תוצאות החיפוש  כאשר המניפולציות האלה נעשות רק לפי הכללים של גוגל. גוגל בעצם מפרסם באופן רשמי כללים שאפשר לכנותם "איך היינו רוצים שיתחמנו אותנו".

גוגל מנסה להגיע לתוצאות החיפוש האיכותיות ביותר. את האיכות הוא מנסה למדוד באמצעות פרמטרים כמותיים. כלומר, דף אינטרנט יהיה איכותי אם הוא זכה למספר כניסות גדול, זמן השהייה שנמדד בדף הוא ארוך, מספר השיתופים שלו הוא גדול  וכן הלאה.

מדידת איכות בפרמטרים כמותיים  צריך להיות היא בעייתית.  איך הייתם מדרגים דף אינטרנט  שלא בנוי לפי כללי גוגל ואיש לא נכנס אליו אבל הוא  מכיל את מסקנותיו של חוקר בתחום פעילות המוח? כיוון שמחוקר המוח לא בנה את הדף  לפי כללי גוגל איש לא ימצא אותו. ולכן, הדף לא יזכה לצפיות וגם לא לשיתופים. הוא נכשל בכל אחד מהפרמטרים הכמותיים שאמורים להגדיר את איכותו. לעומתו, דף אינטרנט שהועלה על פי כללי גוגל והוא מכיל טקסטים ממוחזרים מלאי שגיאות כתיב יזכה לגורל שיווקי שונה. הדף הממוחזר יזכה למאות קוראים ומשתפים. העובדה שהוא חלק מפורטל גדול מאוד תעזור לחשיפה שלו. הדף הממוחזר ורווי השגיאות עובר את כל הפרמטרים הכמותיים באמצעותם גוגל קובע את איכות הדפים ולכן יזכה למיקום טוב בתוצאות החיפוש. חוקר המוח, לעומתו, יצטרך למצוא גורם רציני באמת שידע להעריך את איכות הטקסטים שלו.

מצד אחד אם נבצע את מה שגוגל מבקש ולא נעשה את ה מניפולציות שהוא מבקש שנמנע מהן,  אתרי הלקוחות שלנו לא יתקדמו. במקומם, יתקדמו אתרי המתחרים. בתסריט כזה, אין ללקוחות שלנו סיבה להחזיק ספק שמכנה עצמו "מקדם אתרים" שלא מסוגל לספק את הסחורה. הלקוח שלנו ימצא מקדם אתרים שיחליט להיכנס לתוך החורים באלגוריתם של גוגל ולעקוף את המתחרים בשוק.

כך, מקדם אתרים שעובד על פי דרישות גוגל ימצא עצמו מחוץ לשוק וכזה ש"מתחמן" ומעגל  את הפינות של הנחיות גוגל ישרוד.
כלומר, אם אתה מבצע את  דרישות גוגל לא יישארו לך לקוחות. אם אתה לא מבצע את דרישות גוגל הם  יפתיעו אותך בעדכון שעלול למוטט את מערך הקידום שבנית ויאלץ אותך לעבוד מחדש תוך סיכון של איבוד לקוחותייך הלא מרוצים.

אז מה הייתם עושים אם הייתם מקדמי אתרים?

הכותב הוא דרור אלון-  מנכ"ל OmniPresent – Internet Findability Solutions

לפרופיל של omni-present בפורטל מרקום מול

חזרה לראש הכתבה


 חזרה ל ניוזלטר מרקום מול יוני 2013

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch