MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

מדוע צריך הצהרת משימה עבור תוכן שיווקי?


בפינת האוכל שבביתי, ישנה הצהרת משימה על הקיר. אני מעיין בה לעיתים קרובות, וכך גם הבנים שלי, בני 9 ו- 11.
הצהרת המשימה משקפת את היעדים של המשפחה שלנו. ההצהרה הינה מה שאנו שואפים להיות היום ובעתיד. אני מאמין כי הצהרת המשימה קריטית להצלחה ולאושר המשפחתי שלנו.

לפי ויקיפדיה, הצהרת משימה משקפת את הסיבה לקיומה של חברה עסקית. ההצהרה הינה הסיבה מדוע הארגון עושה את מה שהוא עושה. הצהרת המשימה של Southwest Airlines הייתה תמיד לעשות דמוקרטיזציה לחוויית הנסיעה. הצהרת המשימה של CVS היא להיות בית המרקחת הקמעונאי הנוח ביותר לשימוש הצרכן. מכאן שהצהרת המשימה חייבת לענות על השאלה "מדוע אנו קיימים?" במונחים פשוטים.

הצהרת משימה לשיווק של תוכן
כמעט בכל פרזנטציה מרכזית שאני מעביר, אני מכסה את נושא הצהרת המשימה לתוכן השיווקי. אני מרגיש שזה קריטי לקבוע את הטון לרעיון של תוכן שיווקי, או של כל שיווק, לצורך העניין. אנשי שיווק מכל-כך הרבה עסקים קטנים וגדולים מתקבעים על ערוצים כמו בלוגים, פייסבוק, או פינטרסט, מבלי שיש להם ולו רמז לגבי אסטרטגיית התוכן הבסיסית. אם כן, ה"מדוע" חייב לבוא לפני ה"מה". זה נראה ברור, אך למרבית אנשי השיווק אין הצהרת משימה או אסטרטגיית ליבה מאחורי כתיבת תוכן שיווקי שהם מייצרים. חשבו על זה כך: מה אם הייתם מגזין סחר מוביל בנישה שלכם? מה אם המטרה שלכם לא הייתה קודם כל למכור מוצרים ושירותים, אלא להשפיע על הקוראים שלכם עם מידע מדהים שישנה את חייהם והתנהגותם?

מגזין Inc. מציג את הצהרת המשימה לו בשורה הראשונה בדף האודות שלו.
"ברוכים הבאים ל- Inc.com – המקום בו יזמים ובעלי עסקים יכולים למצוא מידע מועיל, עצות, תובנות, מקורות מידע והשראה, לניהול ופיתוח/הגדלת העסקים שלהם".



בואו ננתח זאת קצת. הצהרת המשימה של Inc. כוללת:
1. קהל יעד מרכזי: יזמים ובעלי עסקים.
2. מה יסופק לקהל היעד: מידע מועיל, עצות, תובנות, מקורות מידע והשראה.
3. התוצאה עבור קהל היעד: פיתוח/הגדלת העסקים שלהם.
הצהרת משימה זו פשוטה להפליא, ואינה מכילה מילים שעשויות להיות לא מובנות. מושלם!

שיטות עבודה מומלצות ליצירת הצהרת משימה לשיווק של תוכן:
זכרו כי ,תוכן שיווקי אינו מבוסס על "מה אתם מוכרים", אלא "מה אתם מייצגים". צורכי המידע של הלקוחות והלקוחות הפוטנציאלים שלכם הם בעדיפות ראשונה. אמנם חייבים להיות יעדי שיווק ברורים מאחורי הצהרת המשימה, אך אלו אינם צריכים לבוא לידי ביטוי כאן. הצהרת המשימה של Inc. אינה כוללת שום מידע לגבי גידול במכירת פרסומות או אירועים ממומנים. על מנת להצליח, הצהרת המשימה שלכם צריכה לגעת בכל הנקודות הכואבות של הקוראים והעוקבים שלכם, אחרת זה פשוט לא יעבוד.

להלן שלושה טיפים מועילים:
1. פרסמו אותה:  כללו את הצהרת המשימה במקום נגיש לקהל היעד שלכם.
2. הפיצו אותה:  ודאו כי כל מי שמעורב בתהליך השיווק של התוכן יקבל את הצהרת המשימה. עודדו אותם להדפיס אותה ולתלות על הקיר.
3. מבחן הלקמוס: השתמשו בהצהרת המשימה כדי להחליט איזה תוכן תיצרו, או לא תיצרו. לעיתים, ניתן לתקן החלטה שגויה ביצירת תוכן באמצעות בחינתו אל מול הצהרת המשימה.

למאמר המלא באנגלית Content marketing mission statement

 
חזרה ל ניוזלטר מרקום מול יולי 2013

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch