MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

למה אנשים אוהבים דפים עסקיים בפייסבוק ולמה חברות B2B צריכות להיות שם!


זה לא סוד שאחד מהתחומים המושפעים ביותר בעידן הדיגיטל הוא השיווק. עם עלייתה של המדיה החברתית צרכנים דורשים תוכן משכנע, רלוונטי ומקורי.
כאשר אנשים חושבים על מותג האסוציאציות שעולות הן הצורה והצבע של הלוגו. לרבים מאיתנו יש רגשות למותג הנובעים מרכישה רציפה ותחושת שייכות לקהילה. מותג הוא למעשה גרעין האישיות של העסק. מעגל רכישה נוצר כאשר לקוח רוכש מוצר, מפתח אליו רגשות, בין אם לפריט עצמו או לשירות, ובהמשך שב לאותו מקום מתוך תחושת שייכות ואהדה למוצר, או לחילופין בכדי לענות על סיפוק צורך מסוים.

למה אנשים אוהבים מותגים בפייסבוק?
זאת שאלה שעסקים גדולים, קטנים ועסקי B2B התקשו לענות עליה די הרבה זמן. ישנם דפים עסקיים בפייסבוק שיש להם אלפי מעריצים בעוד אחרים נאבקים כדי להשפיע. מחקר מראה כי שמונה מתוך עשרה אנשים סומכים על ביקורות באינטרנט כמו שהם סומכים על המלצות אישיות. עסקים קטנים רבים בוחרים להתחיל את ה שיווק האינטרנטי שלהם בפייסבוק מבלי לבנות תחילה אתר אינטרנט מכיוון שהפייסבוק מאפשר להם בטווח הקצר לקבל חשיפה גדולה וליצור קשרים ללא צורך בבניית אתר מושקע ואיכותי.

לקוחות רבים מזדהים עם המותג ומנהלים איתו "מערכת יחסים". לקוחות אוהבים להרגיש מיוחדים.
אם מדובר בשיווק המסורתי, ניתן לפנות לאלפי לקוחות בפנייה אישית, אך כאשר אנחנו מדברים על שיווק ברשתות החברתיות, ניתן לעשות פילוח מדויק של שוק הלקוחות על מנת שכל לקוח יקבל את מה שמתאים לגילו, אישיותו, מקום מגוריו ועוד.
 
מראה של מותג הוא הפנים שלו ובאמצעותו ניתן לדעת לאיזו קבוצת לקוחות המותג פונה. כולנו יכולים לעשות הבחנה חדה בין סניף של מקדונלדס לבין מסעדת שף יוקרתית מבלי להסתכל בתפריט מכיוון שלכל אחד מהמותגים יש עיצוב, מראה ונראות שונה שניתן לאבחן בקלות. עובדה זו נכונה גם לגביי דפים עסקיים בפייסבוק.
כ- 50% מהצרכנים חושבים שעמוד הפייסבוק של מותג הוא שימושי יותר מאתר האינטרנט שלו, מה שמעיד על הכוח של פייסבוק במיתוג חברה. לפייסבוק יש חלק גדול בתהליך ה מיתוג בגלל  שלקוחות פונטציאליים רבים נוכחים ברשת ומתקשרים דרכה. בנוסף, אנשים אוהבים דפי אוהדים בגלל שדרכם הם יכולים להכיר את המותג לעומק, לפי הנימה שבה הוא משתמש, התמונות שהוא מפרסם, ההמלצות וכן הלאה. כמו- כן הצרכן יכול גם לבחון את יחסי המותג לצרכנים ולהחליט האם לרכוש את המוצר/שירות ולהפוך ללקוח רשמי.

בניית קהל מעורב ברשתות חברתיות תמיד יהיה כרוך ביחסי "תן וקח". דפים עסקיים בפייסבוק הם בדיוק כמו חנויות במציאות, אנשים מעריכים את השירות שאתה מספק ותומכים בעבודה שאתה עושה. מערכת היחסים שלהם עם העסק או הארגון היא זאת שגורמת להם לרצות לקבל מידע בתוך  הניוזפיד שלהם אבל הם מצפים גם לתמורה.

חברת Lab42 ערכה סקר בקרב משתמשי מדיה חברתית על מנת להבין את כוח המיתוג ברשתות החברתיות. כ- 82% מהנשאלים אמרו כי דף הפייסבוק הוא מקום טוב לקיים אינטראקציה עם מותגים וטענו כי הסיבות העיקריות לכך הם הקופונים והמבצעים שמוצעים לאוהדי הדף ועוזרים להם לחסוך כסף ברכישת המוצר , או לחילופין בגלל שהם רוצים לקבל מידע ראשוני על מוצר חדש או אירוע גדול שמתקרב. 49% העידו כי הם אוהדים עמוד עסקי בגלל שהם מרגישים שכך הם תומכים במותג שהם אוהבים, 42% העידו כי הם אוהדים עמוד עסקי בגלל שהוא מציע קופונים או הנחות ו- 41% העידו כי הם אוהדים עמוד עיסקי בגלל שהם רוצים לקבל עדכונים שוטפים ממנו.

למה כדאי לחברות B2B להיות בפייסבוק ?
חברות B2B בין אם הן קטנות או גדולות מתקשרות בדרך כלל באופן ישיר עם הלקוחות שלהם, אך אין זה אומר שעליהן לשלול את הרשתות החברתיות. מדיה חברתית היא לא סתם עוד ערוץ תקשורת, האופי שלה וההיקף שלה הופכים אותה לכלי אינטראקציה ייחודי שמקשר בין שחקנים רבים (ולא רק בין חברה ללקוח) כגון: חברה, לקוחות, עובדים, משתפי פעולה, וכד'. חברות B2B שעושות שימוש במדיה החברתית יכולות להשיג יתרון ולקשר בין כל השחקנים.
המדיה החברתית מאפשרת גם לחברות B2B לחלוק את הידע והמומחיות שלהן, לנצל את חוכמת הצרכנים ומאפשרת ללקוחות לעזור ללקוחות. פייסבוק היא פלטפורמה שמאפשרת לקדם רעיון ולהאיץ תהליכים של חברות מול אנשי שיווק, רכש וכספים של חברות אחרות. עם זאת הקהל הרלוונטי לחברות B2B נמצא בעיקר ברשתות חברתיות כגון לינקדאין (2.9 מיליון דפי חברה), בלוגים מקצועיים ואתרים לשיתוף תוכן. בפייסבוק יש מיליארד משתמשים ברחבי העולם, אין ספק שמתוכם גם קהל היעד ודמויות מפתח של חברות B2B גולשים בין אם לצרכים אישיים ובין אם לצרכים עסקיים.

חיבור רגשי בין מותג ללקוח בפייסבוק נעשה בהדרגה. המותג צריך לשים בראש ובראשונה את  המטרה העיקרית שלכבודה התכנסנו כאן היום והיא שהוא מעוניין להרגיש מוערך ולקבל ערך חדש לחייו. המותג חייב להבין כי במידה והוא לא יחדש, או יעניין את  הלקוח קיימת סבירות שהוא יעבור לדף המתחרה. גם לחברות B2B יש מתחרים ומטרתן היא לשמור על הלקוחות שלהם ולהעניק שירות טוב ולכן בשנים האחרונות נתן לראות יותר ויותר חברות B2B ברשת. במחקר שנערך על ידי KnowledgeStorm נמצא כי 90% מחברות B2B עשו שימוש בסרטוני וידאו ברשת, 80% כתבו בבלוגים ו- 69% עשו שימוש ברשתות חברתיות. נקודה נוספת לטובת פייסבוק היא שהרשת מאונדקסת בגוגל ולכן בזמן חיפוש החברה ניתן יהיה לראות גם את דף הפייסבוק בתוצאות החיפוש כך שהעסקה משתלמת לכל סוגי החברות.

עסקים ברשתות חברתיות נחשפים בעיקר על ידי המלצות, תגובות וביקורות של גולשים. חוות דעת חיובית של לקוח יכולה לגרום ללקוחות רבים נוספים לסמוך על המותג ולרצות להיות מקושר אליו. הערכה היא כי כ- 90% מהלקוחות החדשים באינטרנט מגיעים מהפניות של גולשים אחרים. ולכן, המותג חייב להיות שירותי ואמין ללקוחותיו בין אם בחנות ובין אם באינטרנט בכדי לקבל פידבקים חיוביים והמלצות.

שיווק חברות B2B ברשתות החברתיות יכול לעזור לקדם את העסק ליעד שלו. כאשר העבודה מבוצעת בצורה הנכונה וממוקדת עם קהל הלקוחות המתאים יכולתה של החברה לשפר יחסים קיימים תגדל והחשיפה לחברות חדשות תגדל אף היא. חברות B2B רבות כבר נמצאות ברשתות החברתיות, אם אתם לא אז זה הזמן להגביר את הקצב!

נכתב על ידי: שירי בנג'י, מנהלת פרויקטים קידום אתרים ורשתות חברתיות, HackerU


חזרה לראש הכתבה

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול אוקטובר 2013

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch