MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

האמנות האפלה של משלוח דוא"ל קרים לבלוגרים


היום הגדול הגיע. המוצר שלך מוכן להשקה, אתה מכיר את הבלוגרים שצריך לפנות אליהם וכל מה שצריך לעשות כעת הוא לשכנע אותם לכתוב על המוצר שלך עם רק כמה שורות של דואר אלקטרוני. מעט מאוד .
בשתי החברות שלי ניהלתי את השיווק של מוצרים הרחוקים מלהיקרא "סקסיים" ובכל זאת הצלחתי לשכנע את הבלוגרים לכתוב עלינו. זכינו לסיקור בבלוגים המובילים כדוגמת: TechCrunch , Lifehacker , The Next Web ואחרים בלי הרבה (או בכלל) תוכן שיווקי משמעותי. הנה הדוא"לים שהובילו אותי לשם ומה שעומד מאחוריהם.

זה לא על הלקוחות הפוטנציאלים שלך , זה על הקוראים של הבלוג
הקפיצה הגדולה ביותר שעשיתי כדי לקבל יותר סיקור עיתונאי הייתה על ידי שינוי השאלה העיקרית ששאלתי את עצמי בעת כתיבת דוא"ל.  בהתחלה, כמו רוב האנשים, אני פשוט ניסיתי להסביר מדוע המוצר שלנו מועיל למשתמשים. המטרה שלי היא להגדיל את כמות המשתמשים שלי אבל לבלוגר יש מטרה אחרת וזה לעניין את הקוראים שלו. בלוגרים רוצים להגיע לכמה שיותר קוראים של הבלוג שלהם ואם אתה יכול לעזור להם בהשגת יעד זה – אתה בפנים. אז התחלתי לשאול את עצמי "איך כתיבה על המוצר שלי יביא לתנועה יותר גדולה לבלוג של X ? ". הקונספט הזה שינה את הכל. דוא"לים שלי שנענים, תכנים על המוצר שלי מופיעים בבלוגים, התשובה היא להתמקד במטרות של הבלוגרים. אינך יכול לפרט את כל תכונות המוצר שלך ולהסביר על הטכנולוגיה החדישה במפורט אבל אתה תסוקר על ידי הבלוגר.

להלן טכניקות שונות להשגת מטרה זו . חשוב: לא להשתמש ביותר מאחד או שניים בכל פעם . הדוא"ל צריך להיות קצר ככל האפשר, אני מנסה שלא לעלות על 5-6 שורות.

תהיה אישי
אחת העצות הבסיסיות ביותר כשמדובר על הבלוגר הוא להתאים אישית את הדוא"ל שלך אליו ולבלוג שלו. שהמסר לא יקראה כאילו פנית לעוד חמישים כמותו אלא נסה לנסח מסר הנשמע מעוניין בבלוג שלו ובתכנים המופיעים בו, שכנע אותו שאתה קורא של הבלוג שלו - הסיכוי לכיסוי יגדל. ישנם אנשי שיווק המשתמשים בתבנית מותאמת כמו זו:
שלום _______ ( למלא את השם בלוגר )
אני באמת אהבתי את המאמר האחרון שלך על ________ ( מלא את הנושא של המאמר האחרון )ואני עוקב אחרי הדרך בה אתה מכסה ________ (בחר לפי בלוג ) במשך זמן רב .

בבקשה אל תעשה את זה. זה לא אישי. אם יש לך את המוצר הכי מעניין / והכי טרנדי בשוק כרגע, בלוגרים יכתבו עליך לא משנה מה - קדימה. מכיוון שהמוצרים שלך הם כנראה לא כאלו- זה נראה כמו תבנית. המפתח לשכנע בלוגרים שכתיבה על המוצר שלך תגדיל את כמות הכניסות של קוראים לבלוג שלו היא להבין את ערכי הליבה של הבלוג. TechCrunch מתמקד בדיווחים על סטארט אפים חדשים והפרצופים מאחוריהם זה חדשות, Lifehacker הוא על שיפור החיים שלך באמצעות טריקים קטנים וטיפים, GigaOm הוא יותר על טכנולוגיה וכיצד תעשיית ההיי-טק מתפתחת. ברגע שאתה תתאים את הסיפור שלך לעולם שלהם אתה באמצע הדרך לשם. התאמה אישית היא על מציאת הזווית הנכונה ולדעת אילו חלקים של המוצר והסיפור שלך כדאי להדגיש .

חיבוקים ונשיקות
זה בסדר להחמיא בלוגרים, בדרך כלל אם אתה מגיע לקרוא בלוג מסוים זה אומר שהוא מעניין אותך ואתה אוהב את דעותיו. אין שום דבר רע בלהחמיא לבלוגר, להזכיר לו משהו שהוא כתב או צייץ לאחרונה וכדומה. אתה יכול ללכת רחוק יותר ולנסות ליצור קשר אישי, אישי יותר מקבל יותר, כן ייטב. אני מנסה להבין מהם התשוקות של הבלוגרים ומהם דעותיהם ומנסה לכתוב משהו על עליהם. גם אם זה מאוד טכני - אם הם כותבים על זה משמע שזה חשוב להם.

התאם את עצמך לכתבות אחרות מוצלחות
דרך מצוינת כדי לרמוז שכתיבה עליך תביא תנועה ללא מאמץ מבלי בעצם שתאמר זאת בבירור היא לדמות את הסיפור שלך לסיפור מוצלח אחר שעלה בבלוג אשר יצר המון תנועה ומשובים חיוביים. איך ניתן לוודא שאנו משווים את עצמנו לנושאים ש, למעשה, הביאו בתנועה גדולה? בלוגים מסוימים (כגון Lifehacker וביזנס אינסיידר ) מציגים את מספר הצפיות על הדף , עם אחרים ניתן לראות במספר הטוויטים וlike - כמדד. כמה בלוגרים מפרסמים מה היו הכתבות הכי פופולריות של אותו השבוע.



בלוגרים הם לא אנליסטים. הם מספרי סיפורים . ספר סיפור טוב.

אני לא יכול לשנות את המוצר שלי , אבל אני בהחלט יכול לשנות את הדרך שאני מתאר אותו. אם המוצר לא מעניין מספיק, יש ליצור סיפור ששווה לקרוא . אני מנסה ליצור תוכן שווה קריאה עבור קורא ההודעה גם אם הקורא אינו מעוניין במוצר שלך.

אנשים תמיד מעניינים יותר ממוצרים
אמנם לא כל המוצרים רלוונטיים לכולם, לרוב סיפור אישי בדרך כלל כן. אפילו חברות גדולות עם מוצרים סופר מעניינים עוברים לעבוד ברמה האישית כדי לקבל יותר יחסי ציבור. מוצרים כמו פייסבוק, אפל או גוגל עם התאימו עצמם והביאו את הסיפורים של האנשים שמאחוריהם . זה מרתק לראות איך יחסי הציבור של יאהו החלו לנסוק ברגע שמריסה מאייר הצטרפה לחברה . אנשים מעניינים הופכים את הקריאה מעניינת. סיפורי סינדרלה הם תמיד חומר נהדר לפוסט . הנה דוגמא אחת של איך שיתפתי את הסיפור האישי שלי כדי לקבל כיסוי עבור אבן הדרך של benchmark 1million שלנו.

השתמש בשמות, מקומות, דוגמאות
אחת הדרכים הטובות ביותר כדי להפוך את המוצר שלך ליותר מעניין הוא ליצור תמונה חיה של איך אנשים משתמשים במוצר. כפי שציינתי קודם, לא משנה כמה אני אוהבת את המוצרים שלי, אף אחד מהם לא בדיוק מעניינים מטבעם. "יישום CAD לחברות B2B עם טכנולוגיה חדשנית " ? לא לבלוג שלי , תודה. אבל מה לגבי כורים בברזיל משתמשים כעת ב iPads שלהם בעת בניית מנהרות חדשות 100 מטר מתחת לאדמה ',' טכנאי טיסה משתמש במכשיר הסלולרי הפרטי שלו כדי לתקן מטוסים במקום לשאת ערימות של ניירות'' או " בית החולים לילדים בטקסס משתמשים באפליקציה כדי לפקח על המיקום הנוכחי של ציוד רפואי ". נשמע יותר טוב, לא?
למה עכשיו ?
בסדר, הצלחת לשכנע בלוגר שאם יכתוב עליך הוא יקבל תנועה וקיבלת את הדוא"ל המיוחל מהבלוגר " כן, אנחנו נשמח כדי לכסות את החברה שלך". אתה בהתרגשות לבדוק את הבלוג שלהם ביום שלמחרת , וביום שאחרי, ובשבוע הבא ו-- אתה עדיין לא שם. מה השתבש? אתה כנראה בתור עם עשרות פריטים אחרים שאינם "חדשות". אם אתה משיק מוצר או גרסה חדשה התזמון חשוב כאן מאוד. האתגר האמיתי הוא ליצור את אותה רמת הדחיפות , גם כאשר אין לך חדשות גדולות.
לספר סיפורים כמו חדשות
בדרך כלל אני מנסה ליצור כמה חדשות גם כאשר אנחנו לא משיקים גרסה או מוצר חדש. זה יכול להיות אבן דרך (כמו משתמשי 1M ) ,סיפור לקוח או מידע מעניין אחר.

תמונות וקטעי וידאו
תמונות וסרטי וידאו גדולים הם נכס אדיר לתנועה בבלוגים. לפעמים וידאו טוב הוא כל מה שאתה צריך כדי להיות מובלט. המבחן שלי כאן הוא דומה לסיפורים – האם יהיה מישהו שלא מתעניין במוצר שלי ועדיין ייהנה מצפייה בווידאו או תמונות שהעליתי? התשובה צריכה להיות כן. אני רוצה קישור לתמונות מהנות שיכולות לעמוד בפני עצמן ולא לצילומי מסך. קישורים עובדים הרבה יותר טוב מאשר לצרף תמונות אבל לפעמים אני משתמשת בשניהם.

עכשיו, לחתוך אותו בחצי
זהו תרגיל מעניין שהתחלתי לעשות בזמן האחרון. כולנו יודעים כי בלוגרים סופר עסוקים ורוצים לקבל דוא"לים קצרים. אבל אנחנו רוצים תמיד להרחיב על המוצר שלנו וכמה הוא מופלא. מומלץ לאחר שמסיימים לכתוב את הדוא"ל לחתוך אותו בחצי לפחות. זה מכריח אותי להתמקד בחלקים החשובים. אני בדרך כלל מחזירה חלק מהמשפטים שקיצרתי, אבל זה עוזר לי להפחית את הטקסט לפחות ב -20%.

השתמש בחתימה שלך
אני תמיד רואה את החתימה שלי כחלל בונוס. אתה נאבק כדי לשמור על הדוא"לים קצרים ככל האפשר, אך אף אחד לא סופר את החתימה שלך כטקסט. אם הנמען שלך הוא בלוגר עסוק הוא / היא פשוט ידלג על זה אפילו בלי לשים לב, אבל אם לנמענים יהיה זמן או מעוניינים במה שאתה כתבת בעבר, זה המקום המושלם כדי להוביל אותם לכל דבר שיכול לגרום להם להכיר אתכם - בלוג , טוויטר, מיניסייט , כל דבר.
להגיד תודה - בהקשר
קיבלת כיסוי? הדרך הטובה ביותר כדי להיות מנומסים ולהמשיך את השיחה להעלאת תכנים גם בעתיד היא על ידי לומר תודה באופן שמדגיש מדוע הקוראים של הבלוג מצאו את התוכן שימושי להם. כן, שוב זה עליהם, לא עליך.

 

נכתב על ידי איריס שור, מייסדת שותפה וסמנכ"לית שיווק ומוצרים Takipi

לקישור לכתבה באנגלית ולעוד דוגמאות: The arcane art of cold emailing bloggers


חזרה ל ניוזלטר מרקום מול פברואר 2014

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch