MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

איתור מפיצים חדשים באמצעות לינקדאין


לינקדאין עולה בתודעתנו בעיקר בהקשר של חיפוש עבודה, אנו שוכחים שעוצמתה גדולה בתחום הפיתוח העסקי. לינקדאין היא מאגר עצום של חברות ואנשי עסקים ממדינות שונות ובתעשיות מגוונות. כבר במנוי החינמי יש גישה לבסיס נתונים עצום המבוסס על רשת הקשרים שלנו בדרגות 1-3 (לדוגמא: שושי החברה שלי, החברים של שושי , החברים של החברים של שושי) . מנהלים וחברות משתמשים בלינקדאין על בסיס קבוע ככלי עסקי ויותר מכך לינקדאין אף יודעת להתממשק עם מערכות CRM בינלאומיות (מערכות תוכנה לניהול לקוחות) על מנת למנף את כח הקשרים כך שכל פרט תורם לשאר הפרטים בקבוצה ונתרם על ידם.

אפיון פרופיל המפיץ
איתור מפיצים הוא Case Study קלסי לשימוש בלינקדאין ובכך נתמקד כעת. ההנחה היא שאננו מחפשים שם ספציפי של מפיץ (זה מקרה קל) אלא אנו מעוניינים למצוא רשימת מפיצים "פוטנציאלים" לפנות אליהם ולפתח עימם קשרים עסקיים.
בטרם ניגשים לחיפוש יש לאפיין את פרופיל המפיץ הקלסי שנרצה למצוא. אם לא נתחיל עם אפיון פרופיל מסודר חיפושינו לא יהיו ממוקדים וימשכו זמן רב יותר. אפיון מפיץ יענה על שאלות כדוגמא:

1. באיזו גיאוגרפיה מפיץ זה ממוקם
2. לאיזו תעשייה הוא משייך עצמו (יש לשים לב להבדל בין למה הוא משייך עצמו ולבין למה אני משייך אותו)
3. מה הן מילות מפתח אופייניות שעשויות להופיע בהקשר של מפיץ מסוג זה
4. באילו קבוצות עניין (בלינקדאין) הוא עשוי לקחת חלק
5. מה גודל החברה של מפיץ כזה

דרכי חיפוש
כעת,  חיפוש מפיץ אידיאלי יכול להיערך במספר כיוונים:

1. באמצעות מנוע חיפוש אנשים: בחיפוש זה אנו נחפש אחר פרופיל של עובד/ מנהל בחברה העוסקת בהפצה. כאשר נמצא פרופיל כזה נוכל ליצור עימו קשר ולפתח ערוץ שיחה.
2. באמצעות מנוע חיפוש חברה- חיפוש חברה על פי קריטריונים שהגדרתם באפיון, כגון: גיאוגרפיה.

כל אחד מחיפושים הללו כולל מספר אפשרויות חיפוש אשר נובעות מהאפיון שקבעתם, למשל בחיפוש במנוע חיפוש אנשים ניתן לחפש על פי:
• מילות מפתח שהגדרתם בשלב האפיון
• שילוב מילות מפתח ואזור גיאוגרפי
• שילוב בין תעשייה, מילת מפתח, ואזור גיאוגרפי
דרך נוספת היא באמצעות הקבוצות בלינקדאין. ניתן להציב שאלה /discussion  בקבוצות רלוונטיות ולהתייעץ עם אנשים. כמובן שיש לוודא בעת שימוש בדרך זו , שאנו פועלים בקבוצה שאכן מתאימה. כדאי להרחיב את הדעת על קבוצות נוספות שאינן לכאורה היעד הראשוני. לעיתים קבוצות מתחומים הנראים שוליים לשלנו עשויות לתרום מידע רלוונטי.  הקפידו על סגנון שיחה התואם את הסיטואציה אחרת תזכו להתעלמות.

אני רוצה להודות לקוראת הפורטל שהעלתה את השאלה, זו קרוב לוודאי צצה אצל רבים מבין הקוראים. אנו תמיד שמחים לקבל שאלות ולענות על מנת להרחיב את הידע של כולנו. התשובות לשאלות יתפרסמו במדור הזה , פעם בחודש וכן בקבוצת הפייסבוק.

נכתב על ידי: גילה גדעון, מרצה ויועצת שיווק דיגיטאלי לחברות. מומחית לינקדאין 

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול פברואר 2014

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch