MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

למה צריך את תרבות ה- CRO בחברה...ואיך לבנות אותו


אופטימיזצית יחס המרה (CRO) חיונית מאוד לתמהיל השיווק בחברה ויכול להביא להגדלת רווחיה. מאחר שעלויות הפרסום באינטרנט עולות, CRO הינו פתרון שיהפוך להיות חשוב יותר עם הזמן. אם כן מדוע חברות עדיין לא מבינות את החשיבות  של השקעה מינימלית במשאב הזה.
ראו כדוגמה את המשפך ובקבוק המים. לאיסוף מים ממאגר גדול לוקחים משפך ובקבוק. אם המשפך מביא מים מספיק לבקבוק הכל מושלם. אך אם אין מספיק מים בבקבוק כתוצאה מחורים במשפך או שהזרימה למשפך אינה גדולה מספיק ישנם שני פתרונות. האחד להזרים עוד הרבה יותר מים למשפך בעלות כספית, אבל אז יש סיכוי שמים יתבזבזו ויצאו מהחורים של המשפך או שישנה את האפשרות השניה של תיקון החורים במשפך וניצול הזרימה הקיימת של המים לתוך הבקבוק ומקסום המים שהגיעו לבקבוק. זה מה שאומר אופטימיזיצית יחס המרה. טיפול מתוקן של לידים המגיעים מהאתר בצורה יותר חכמה ושונה ממה שעשינו עד כה.

להלן שישה דרכים לבניית תרבות אופטימיזצית יחס המרה בחברה

1. להבין שתמיד יש מקום לשיפור. ראשית יש להביא את אנשי המכירות/שיווק להבין שכמה שמוצרי החברה טובים והדרך שפעלתם עד כה השיגה תוצאות, תמיד יש דרך יותר טובה לפעול.
הצוות חייב להבין שאנשים משתנים וצרכי הלקוח משתנים עם הזמן.

2. הפסיקו לנחש והתחילו למדוד
תכנית האופטימיזציה הכי טובה היא בבנויות מאסטרטגיה ותוכן נכון. ניחושים ותחושת בטן תמיד טוב להתחיל איתם את המחקר אבל כל החלטה שאתה עושה צריכה להיות על בסיס כמותיות ואיכות ההבנה של הלקוחות של החברה. לפני שמשנים משהו, עקבו אחר התנהגות הלקוח באתר שלכם הניידות שלהם מדף אל דף, מהו יחס ההמרה להיום? אילו דפים יותר פופולאריים ואילו פחות?

3. שכחו מ"נסיון העבר" והתמקדו בהבנת ה CRO מהיסוד מעלה
אולי זה אינו מציאותי להתעלם מרשימות של "ניסיון העבר" של חברות אחרות, עדיין לא ניתן ממש להסתמך על ניסיון של אחרים אלא עדיף לראות את הרשימות הללו כהמלצה בלבד לניהול נכון של CRO  ולא כדרך הפעולה שלכם לתיקון תיקונים קטנים.
כל חברה יש לה את הצרכים היחודיים שלה ואופטימיזציה אמיתית מתחילה עם גישה אסטרטגית ונתונים מספריים. שינויים קטנים כמו שינוי צבע כפתור או צביעת הטקסט של הנעה לפעולה באדום יכול לעזור מעט בהמרות אבל אינם באמת מטפלים בבעיה האמיתית. על מנת באמת להצליח תצטרכו לחנך את כל הצוות מהו באמתCRO  ומהו לא. הנח את היסודות באמצעות מדריך מפורט. ראה לינק אל: Beginner's Guide to Conversion Rate Optimization.

4. הכל קשור למידע, מידע, מיד
עם כלים הנמצאים היום בשוק אין שום סיבה שלא תוכל לשתף את מקבלי ההחלטות בחברה עם נתונים על הנכנסים לאתר שלכם ועל התנהגותם באתר. שאף שכל אחד מצוות השיווק והמכירות יאסוף את המידע המגיע אליו מהאתר על מנת שתוכלו לנתח זאת מאוחר יותר ולשפר את האתר.

קיימים שלושה כלים עיקריים:
• גוגל אנאליטיקס
• שאלון מקוון לכל לקוחותיך בו תבקש מלקוחותיך לשמוע במילים שלהם על התנהגותם באתר שלכם ועל הבעיות שהם נתקלים בעת שהייתם באתר.
• תוכנות user testing מאפשרות לך "לצפות" בנכנסים לאתר שלכם ואף ליצר A/B Testing.

5. הספק לנסות להמיר כל אחד הנכנס לאתר שלכם והתחל למקסם המרות של האנשים הנכונים
מטרת ה CRO  היא לא להמיר כל אחד הנכנס לאתר שלכם אלא יש להתמקד באלו אשר באמת יכולים לקנות את המוצרים שלכם ולהגדיל את המכירות. המתמקד בלהביא תוכן רלוונטי לאנשים אלו ופתרונות נכונים עבורם.

6. לבסוף, הבן שאופטימיזציה היא קריטית
כמו שתמיד יש מקום לשיפור, השינוי הוא ממש מעבר לפינה. CRO  הינה השיטה הקלה ביותר להטיח שאינך נשאר מאחור. לפיכך אני מייחס לאופטימיזיצית יחס המרה כתרבות: כאשר עושים זאת נכון זהו תהליך מתמשך ותומך בכל החלטה הנוגעת לאתר או למוצרי החברה.


בקיצור, כל מי שמבטיח הצלחות גדולות מתיקונים מהירים , tweaks אף פעם לא באמת יכול להתמודד עם האתגרים הייחודיים של אתר החברה וההזדמנויות למכירות דרכו.
גישה שהיא הוליסטית, מחזורית, אסטרטגית , המונעת על נתונים ,ומותאם למשתמשים הייחודיים שלך ושל אתר האינטרנט , וחלק מהאסטרטגיה העסקית שלך מהיסוד – היא הדרך היחידה לבנות תרבות אמיתית של אופטימיזציה לחברה. בהצלחה


תורגם והובא אליכם מאתר MarketingProf

 

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול אפריל 2014

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch