MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

תנועה מעגלית: אתר האינטרנט שלנו ככלי למכירה חוזרת – חלק ב'


בחלק הקודם של המאמר דיברנו על הגישה הנפוצה "אני רוצה עוד תנועה באתר האינטרנט שלי!" והצענו אלטרנטיבה מעניינת וזולה יותר – למנף את הגולשים הקיימים באתר ולהפוך יותר מהגולשים ללקוחות, במקום להביא עוד ועוד תנועה לאתר. דיברנו על רעיונות ודרכים יצירתיות להפיק יותר מהתנועה הקיימת באתר שלנו, כמו שיחה עם הגולש באמצעות כתיבה מעניינת בגובה העיניים. דיברנו גם על שימוש בצ'ט אנושי באתר כנציג מכירות, השווינו בין אתר האינטרנט לחנות ללא מוכר והסברנו כיצד נציג צ'ט אנושי ממלא את הפונקציה הכל כך חשובה של איש מכירות ושירות באתר שלנו, היוצר קשר ישיר עם הלקוח ואוסף לידים.

הזכרנו גם דרכים מתקדמות לעקוב אחרי הגולשים ולשווק מחדש למבקרים באתר שלנו, בעזרת קוד רימרקטינג שנשתול באתר. בחלק השני של המאמר נמשיך להציע דרכים להפיק יותר מהגולשים הקיימים שלנו באתר.

אם כבר הגעתם עד כאן...
גולשים באתר זה לא עניין של מה בכך, ואנחנו עובדים מאד קשה כדי להביא אותם. אז אם הם כבר הגיעו, בואו נבחן מה אפשר לעשות איתם כדי למנף את זה לטובתנו.

שימו לב לכמה אפשרויות פשוטות ליישום:

1. כוחו של הדיוור האלקטרוני ככלי להתחיל מערכת יחסים עם גולשים-
ודאי שנרצה שכמה שיותר גולשים יצרו אתנו קשר (ימלאו פנייה / יבצעו מכירה) אבל לא כל מי שגולש רוצה למלא פרטים. ננסה לגרום לאותם גולשים לבצע פעולה אחרת.
למשל תוכלו להציף לגולשים תיבה שתקפוץ לקדמת האתר או תופיע באיזור בולט ותזמין אותם להירשם לדיוור, תוכלו להציע מתנה למי שנרשם לדיוור או להבטיח תוכן בלעדי.  כמובן שהערך שאתם נותנים בדיוור חייב להיות גבוה והדיוור חייב להיות מעניין ולא מציק או מכירתי מדי, כדי שהם לא יסירו את עצמם או יישארו עם טעם רע מהמותג.

2. 'אפ סייל' באתרי מכירה ובכלל...
גולשים הגיעו לאתר ורכשו / התעניינו במוצר. ברגע הרכישה / פנייה, או רגע אחרי אתם יכולים להגדיל את סל הקניות של הלקוח ולהציע לו מוצר דומה או משלים שיכול לעזור לו. שימו לב שהמוצר הוא באמת רלוונטי – למשל לאדם שהתעניין במחשב נייד נציע עוד סוג של מחשב נייד או אביזר כמו עכבר אלחוטי ולא נציע מחשב נייח כי הוא הרי ביקש וחיפש ניידות.

בנוסף, כדאי לעשות את האפסייל אחרי שהגולש סיים את השארת הפרטים או הרכישה ולעשות את זה בעזרת טלפון או מייל שיגיע בהמשך לתחילת ההתקשרות.
ממש כמו שבסופר הם מחכים שנסיים את העברת כל המוצרים כדי להציע לנו מוצרים נוספים...

3.  איך גורמים ללקוחות ולמנויים שלנו לחזור לאתר שוב ושוב? -  בכוח אבל בכיף
לקוחות שהם כבר "בידיים שלכם" יכולים להפוך ללקוחות של מוצרים נוספים ו/או להמליץ עליכם לאחרים, אם רק תזכירו להם כמה טובים אתם במה שאתם עושים...
איך תתזכרו? מאוד פשוט – מצאו משהו שיגרום ללקוח להיכנס לאתר שלכם מבלי שזה יציק לו אלא יהיה טבעי. הציעו לו הטבה, מתנה, ייעול השירות ועוד. למשל-
דף הנחיות מיוחד שהכנתם ללקוחות באתר, טפסים להורדה, טופס שביעות רצון, פרטים הקשורים להנהלת החשבונות, בחירה של דגם, ספרו לו על מוצרים חדשים, הציעו טיפים מקצועיים בתחומכם, חלקו ידע מקצועי ועוד...

זכרו שאתם יכולים לייצר באתר שלכם דפים שהגולשים הרנדומליים לא יראו ורק מי שישלח לו הלינק הייעודי יגיע לדף ובכך תוכלו ליצור אזורי תוכן השמורים ללקוחות שלכם בלבד ובכל זאת להכניס אותם לאתר ולגרום להם לגלוש בו עוד ועוד...

4. את הידע שנתתם באתר צריך גם לתרגם לכסף
יש לכם בלוג / אזור מאמרים באתר? מעולה! קשרו את המוצרים שלכם עם לינקים למאמרים רלוונטיים שיכולים לתרום לגולשים ולהציג אתכם כמקצוענים בתחום, ואפילו יותר חשוב – קשרו את המאמרים לאזורי המוצרים! כי בסופו של יום, זו המטרה שלכם וזה לגיטימי לחלוטין. בדרך זו גולשים יקבלו את החוויה השלמה, ישהו יותר זמן באתר ולא יפספסו את הצעת המכירה.

5. אהבתם? יאללה, שתפו חברים!
כן, כן – גולשים מפרגנים לתכנים טובים. אם רק תאפשרו להם...
שתלו באתר שלכם כפתורי שיתוף שמאפשרים לגולשים לשתף את הדף במייל וברשתות חברתיות כאלו ואחרות, ועזרו לו לשתף בקלות,  ללא מאמץ ובדיוק ברגע שבו מתחשק לו לשתף.
כמובן שבנוסף לאלו נשתמש בכלים מתקדמים כמו צ'ט אנושי וקוד רימרקטינג, כאמור במאמר הקודם, להגברת הסיכויים למכירה בזכות.

זכרו -  חשוב להביא תנועה חדשה לאתר שלכם וליתר הפלטפורמות השיווקיות, אך חשוב לא פחות לבחון כיצד למנף את התנועה הקיימת. נשמח לשמוע מכם בתגובות כיצד אתם הייתם יצירתיים בהגדלת המכירה לגולשים באתר שלכם בפרט, וללקוחות קיימים בכלל.


הכתבה נכתבה על ידי לנה גופמן – רכזת מרקום ביפר תקשורת
ובשיתוף עם ורד חורי מנכ"לית חברת ewise – שיווק חכם ברשת

לפרופיל של ביפר תקשורת במרקום מול

חזרה ניוזלטר מרקום מול יולי 2014

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch