MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

כל שעל אנשי שיווק לדעת על עיצוב לדפוס


שיווק ודפוס עובד הכי טוב כאשר מעצבים גרפיים ומרקומים עובדים יחדיו. זה עוזר אם כל אחד מכיר ומכבד את אמונותיו האחד של השני. 
להלן עיקרי החוקים של עיצוב להדפסה שאנו אנשי מרקום צריכים לזכור:

הלוגו צריך להיות תכליתי

הלוגו של חברה הוא המזהה החזותי החשוב ביותר של המותג מכאן שחשוב שהלוגו יהיה אטרקטיבי, מושך את העין, מותאם לדפוס ולאינטרנט גם יחד ומציג בצורה הטובה ביותר את מהות החברה. לעיתים אנשי מרקום אינם מבינים כי גמישות הלוגו היא חיונית וכי פרויקטי הדפסה מסוימים מצריכים מהלוגו שלך להיות גמיש בדרכים מסוימות.
לדוגמא, אינך יכול לעצב לוגו שמסתמך אך ורק על צבע, מאחר שלעתים קרובות תיאלץ להדפיס בשחור ולבן. לוגו גם צריך להיות מדרגי; משום שהדפסה מגיעה בגדלים שונים, הלוגו לא יכול להיות עם הרבה פרטים מיותרים שלא יראו טוב בכרטיס ביקור למשל.
זה לא אומר שלא ניתן להיות יצירתי בעיצוב הלוגו עם צבעים ומרקמים שונים, אבל כאשר "מפשיטים" מהלוגו את  התוספות, עדיין הלוגו צריך לשדר זהות חזותית ברורה של החברה שלך שלקוחות יכולים לזהות בקלות.

שמר את צבעי המותג שלך

בעת הדפסת ברושור בצבע מלא, מה שאנו רואים הוא למעשה שילוב של ציאן, מגנטה, צהוב וצבעים שחורים (CMYK). אבל הצבעים שאתה רואה על צג המחשב שלך הם שונים; הם מורכבים מאור אדום, ירוק וכחול (RGB). מערכות צבע שונות אלה משמעותן כי המוצר המודפס הסופי שלך יכול להיות שונה מהגרסה הדיגיטלית.
לא תמיד ניתן להבחין בהבדל, ישנם מקרים שבהם צבעי התמונות נראים מדויקים למדי באמצעות CMYK, אבל ההבדל יהיה מורגש בצבעים של המותג שלך הסימן המסחרי שלך. הדרך הטובה ביותר להבטיח עקביות צבע היא להסתמך על הדפסת נקודת PMS, אשר עושה שימוש במערכת ערבוב צבעי דיו אוניברסלי מעורבבת מראש.
פשוט התאם את צבע המותג שלך לצבע PMS המקביל, ותמיד יהיה לך את הטון המושלם של הלוגו שלך ושל צבעוניות המותג שלך לא משנה באיזה בית דפוס. הדפסת ספוט אפילו יכולה להיות מיושמת על פרויקטים המשתמשים בצבעי CMYK, כך שאתה יכול לקבל את עיצובים בצבע מלא, תוך שמירה על דיוק צבע כאשר היא חשובה.

חשיבות הרמיזה

עיצוב מספק שני מסרים, האחד באופן ישיר והשני באמצעות הרמיזה של הלוגו. עיצוב לוגו טוב משתמש ברמיזה לחיזוק מסר ומהות החברה.
הצבע הוא דוגמה מעולה של רמיזה ב עיצוב גרפי, זה יכול לעורר רגשות שונים אצל קהל הלקוחות.
במערב, אדום הוא הצבע של פעולה ותשוקה, אבל זה גם יכול לעורר את תחושת הרעב, ולכן לעתים קרובות אתה רואה את זה בשימוש בשיווק למסעדות מזון מהירים. בינתיים, כחול הוא הצבע של מקצועיות, ביטחון, ואמון, משום שהיא מייצרת השפעה מרגיעה באנשים; זו הסיבה  מודע כחול משמש לעתים קרובות חברות טכנולוגיה.
הישאר מודע לכל רמיזה שלילית שאתה עלול בטעות מקרין. לדוגמא, גופנים מסוימים, יש להם מוניטין של פשטות מידי וחוסר מקצועיות. גם אם גופנים אלו תואמים את הזהות של המותג שלך או אסתטיים לעיצוב שלך, שימוש בהם עלול לשדר מסר שלילי לקהל היעד שלך.

עיצוב לדפוס משפיע על כל החושים

ההבדל הגדול ביותר בין שיווק דיגיטלי ודפוס הוא שעיצוב לדפוס מייצר אובייקטים אמיתיים, פיזיים, ואילו עיצוב למדיה דיגיטלית נשארת על המסך. קהל היעד שלך יכול לגעת (ואולי אפילו להריח) את העיצוב בחומרים השיווקיים המודפסים ככל שתעורר יותר את החושים של לקוחותיך כן לעיצוב שלך תהיה יותר השפעה.
הוספת מרקם לעיצוב שלך היא קלה ומשדרת איכות גבוהה,ניתן לקחת את זה צעד אחד קדימה על ידי שימוש בנייר עם מרקם מיוחד או ציפוי במוצר המודפס. על מנת לייצר אינטראקציה יותר גבוהה,  שקלו להשתמש בהבלטות, כך שהקהל יכול ממש להרגיש את העיצוב עצמו. בנוסף, מדפסות מסוימות עשויות להציע למינציה וכיסויים ריחניים המגרים את תחושת חוש הריח של קהל המטרה שלך.

זכור כי ריבוי ריחות או מרקמים שונים, חיתוך נייר משונן או שימוש בנייר דק לדפוס החומרים השיווקיים יביא את התוצאה ההפוכה ויכול לספק חוויה חושית שלילית אצל קהל המטרה.

ואסיים עם התובנה: 
ככל שיותר תדעו על מגוון אפשרויות העיצוב והדפוס כן תצליחו יותר לשדר את המסרים שאתם רוצים להעביר וכן העבודה עם המעצב הגרפי תהיה נוחה וקלה יותר.

 

מקורות: MarketingProf

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch