MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

תקשורת שיווקית בחברה גלובלית


העולם העסקי מתאפיין בדינמיות ובתחרות קשה במיוחד. מידי שנה צצים עסקים חדשים, כמו פטריות לאחר הגשם. מה שהופך את העולם העסקי לעולם שבו - "רק החזק שורד". על מנת שהחברה תצליח- מנהל השיווק ויזם החברה צריכים להשקיע בתקשורת שיווקית נכונה הכוללת מחקר שוק, הצבת מטרות, קבלת החלטות עסקיות מושכלות, שיווק ופרסום ממוקד ויחסי ציבור.
תקשורת שיווקית מתייחסת לכל פעולה אשר מעבירה את המסרים והמאפיינים הייחודיים  של החברה לצרכן ומשלבת את תחום השרות, המכירות, היחצנות, האסטרטגיה והמחקר שהסינרגיה ביניהם מגדירה את זהות ועוצמת המותג.

את מי משמשת תקשורת שיווקית?

תקשורת שיווקית משמשת את כולנו בכל רגע בחיי היום יום, גם אם אנו לא מודעים לכך. לדוגמא – מועמד המתראיין למקום עבודה "מוכר את עצמו", כשאנו רוצים להמליץ לחבר על מוצר חדש שקנינו, דעות פוליטיות, ואפילו הירקן אשר מוכר ירקות ללקוחותיו.  אולם לרוב, מתייחסים לתקשורת שיווקית למושג הקשור לעולם העסקי. כל חברה מגדירה לעצמה את אסטרטגיות התקשורת השיווקית  המתאימות לה, על מנת להגדיל את המכירות שלה.

תקשורת שיווקית  - שרות

אחת הדרכים ליישום תקשורת שיווקית היא  עיצוב תקשורת היוצרת קשר אישי של ממש בין נותן השירות ללקוח. חשיבותה גבוהה מכיוון שלקוח מרגיש שהוא מקבל שירות אישי, הוא כלל לא מרגיש שמופעלת עליו אסטרטגיית וטקטיקה , אלה מקבל הרגשה של יחס אישי. דרך תקשורת שיווקית נכונה בשרות תוכלו לשמור על קהל לקוחות נאמן ואף להגדיל אותו בעזרת לקוחות חדשים.
תקשורת שיווקית  - מכירות
שיתוף פעולה של מחלקת השיווק ומחלקת המכירות קריטי להצלחת החברה. פיתוח מיומנויות מכירה , גיוס והדרכת אנשי מכירות , טיפול בלקוחות קשים ועוד צריכים להיבנות ולהיטמע בהתאם לאסטרטגיה השיווקית של החברה.

תקשורת שיווקית  - יחצנות

קריאטיב להשקות, כתבות יחצנות , חיזוק מהמסרים של החברה בעיני התקשורת  ועוד , כל אלו צריכים להיעשות על פי יעדים שיווקיים. אם למשל השיווק החליט לצאת במבצע מסוים על טיטולים, הפקת אירוע עם כוכב או כוכבת ילדים המשיק ומשווק את המבצע ואת המוצר היא דוגמא לאסטרטגיית יחצנות אשר נגזרת מיעדים שיווקיים. יחסי ציבור כוללים בין היתר כתבות בעיתונים ועוד שלל דרכים מקוריות. החשיבות בתהליך זה להעביר מסר אחיד ולשמור על תקשורת ברורה עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים של החברה.

תפקידה של מחלקת השיווק בארגון
על מחלקת השיווק בארגון מוטלת האחריות החשובה ביותר בארגון. תפקידה בין היתר לבחור את האמצעים המתאימים ביותר לקידום תהליכי מכירה השונים של מוצרי החברה ולהוביל את אסטרטגיית התקשורת השיווקית עם סביבתה. על אנשי השיווק לשמור על תקשורת ברורה וקשוחה, כך שתהיה אחידה במסריה באמצעי התקשורת השונים. אחידות זאת, תחזק את האפקטיביות של תהליך המיתוג של כל החברה .

אימון אישי של אנשי מכירות ומרקום
אנשי מכירות , שיווק ומרקום מתמודדים עם לחצים ואתגרים לא פשוטים במהלך עבודתם. לאורך השנים כמאמנת אישית לקריירה פיתחתי תוכנית לאימון אישי לאנשי מכירות ושיווק בה אני נעזרת במגוון כלים וטכניקות על מנת ללוות את איש המכירות והשיווק בהצלחה בהשגת היעדים.
ההתמקדות היא בשיפור והטמעת מיומנויות מכירה וניהול אסטרטגיות אשר משפרות את היכולת של המתאמן להצליח בתפקידו.

 

חזרה לראש הכתבה

נכתב על ידי לימור לייזר, מאמנת אישית לקריירה

 


 

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים
כל שעל אנשי שיווק לדעת על עיצוב לדפוס

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch