MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו


הרכיבים הטכניים והאסתטיים של בניית אתר אינטרנט טוב הם בדרך כלל מוצגים כשני כוחות מתחרים, או ישויות נפרדות שנותבו לתוך שיתוף פעולה מסויג למען ייצור מוצר פונקציונלי.
יחד עם זאת, על ידי יישום כמה אסטרטגיות ושיטות עבודה מומלצות, מעצבי אתרים ומפתחים יכולים לעבוד כצוות אחד כדי להשיג את המטרה המשותפת של פרויקט.
מרמת המחשבה על האתר ועד עלייתו לאוויר, צוותי העיצוב והפיתוח צריכים לצאת מהגומחה שלכם ולשבת אל אותו שולחן העבודה.

1. דע את הקהל שלך
לבטח אחד הצעדים הראשונים לאיזון בין העיצוב ופונקציונליות הוא להבין בדיוק איך הקהל שלך יתנהג ישתמש באתר שלך. האם מחפשים מידע או מנסים לבצע רכישה? אתר חזק מנגיש את מטרות קהל שלו באמצעות הנראות והשימושיות. גיבוש קבוצות העיצוב והפיתוח למערך משותף של מטרות מונעת מאבקי כוח בשלב מאוחר יותר. אתר אינטרנט הינו עבור קהל המטרה, העיצוב והפונקציונליות של האתר הם פשוט אמצעי להשגת מטרה זו.

2. שילוב המפתחים בתהליך העיצוב עדיף מוקדם מאשר מאוחר
אחד ההיבטים החשובים ביותר בתהליך בניית אתר אינטרנט הוא מסירת הפרויקט מהעיצוב לפיתוח.
 על מנת ליצור חזון משותף, חייבים לשתף בין הצוותים אחרת יתחילו הפשרות בעיצוב ובפונקציוליות של האתר.
החיבור של המפתחים בשלב העיצוב מבטיחה זרימת עבודה חלקה וניצול הפוטנציאל היצירתי של שני הצוותים. את התוצאה רואים במוצר הסופי.
למשל: מעצבים לא תמיד מודעים לאפשרויות ומגבלות הקשורות למרכיבים הטכניים של בניית אתר, ואילו המפתחים אולי לא אינם חשופים לצרכים של ממשק משתמש הפונה לקהל של אתר.

3. הימנעו מווטו הפיתוח
שיתוף צוות הפיתוח בשלב העיצוב אמנם חיוני להבטחת שיתוף פעולה פורה במהלך הפרויקט, חשוב לא פחות להימנע מהמלכודת של הווטו של המפתחים. מפתחים חייבים לשמור על ראש פתוח ולנסות להיענות לבקשות התכנון וצרכי המשתמשים בכל ההזדמנות אפשרית. כמעט תמיד ישנה דרך טכנית כדי להשיג את מטרות העיצוב. קיום הצד שלישי ווידג'טים מבטיח כי כמעט כל יכולת ניתן להוסיף לאתר אינטרנט ובאמצעות כך לשמור על חווית משתמש אופטימלית.

4. נסו לפני שאתם קונים
כשם שלא הייתם קונים רכב ללא נסיעת מבחן, כן חשוב למעצבי האתר ולמפתחים לתת ללקוח שלהם הזדמנות להתנסות בממשק שאתם בונים לו. בניית אב טיפוס קל, פונקציונלי מסייעת ללקוח ולצוותים המעורבים-להבין ולספק משוב לפרויקט בלי הפתעות גורליות בסוף התהליך.

5. אל תהיה קונפורמיסט
למרות שזה עשוי להיות מפתה לעקוב אחר מגמות ולחקות את העיצובים של אתרי אינטרנט אחרים, במקרה הטוב זו דרך בטוחה לכישלון להתבלט בין חברות אחרות, ו, במקרה הגרוע ביותר, לחקות טעויות עיצוב רציניות.
קח, למשל, את השיגעון האחרון על אתרי parallax אתר ארוך גלילה. בתוכניות עיצוב כאלו, רוב התוכן של האתר ממוקם בדף אחד, אשר באופן גרפי משתנה כאשר גוללים מטה.
אתרים אלה הם מבחינה ויזואלית מרתקים, מושכים את העין וקלים יחסית לנווט באמצעות קישורים או כרטיסיות, אבל הם פחות טובים לקידום במנועי החיפוש.
מנועי חיפוש מעדיפים אתרים עם עמודים רבים כאשר ישנו דגש לכל עמוד.

כמה מפתה שזה עשוי להיות לאחד את צוותי הפיתוח והעיצוב יחד ולחקות אתרים קיימיםף. עדיף לקחת אלמנטים "עובדים" מאתרים שונים ולחברם לפתרון מוצלח יותר אחד.

לדבר על זה
בסך הכל, המפתח לפתיחת מחסומים בין עיצוב האתר ותהליכי פיתוח כרוך ביישום תהליכים המקדמים שיתוף פעולה בין צוותי.
במקום לנסות לחקות את ההצלחה של אתרים אחרים או להכנס לוויכוחים בין נראות ויזואלית של אתר והפונקציונליות שלו, ערוצי התקשורת חייבים להישאר פתוחים.
אתר אינטרנט מוצלח צריך להיות איזון מתמיד בין עיצוב לפיתוח: השניים אמורים להשלים אחד את השני במאמץ ליצור פתרון אחד משותף.


מקורות MarketingProf

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים
כל שעל אנשי שיווק לדעת על עיצוב לדפוס

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch