MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"


היום, צרכנים מוצפים בהודעות ממשווקים על איך המוצרים או השירותים שלהם טובים יותר מאלה של מתחרים, ואיך ההצעות שלהם ימלאו את דרישותיהם ויענו על ציפיותיהם מאשר השירותים והמוצרים המוצעים על ידי המתחרים.
ככל שצרכנים מקבלים מסרים שיווקיים מסוגים שונים, הם הופכים לציניים וספקניים ואינם יודעים באיזה מותג לבטוח ולבחור, ומאיזה להתעלם.
אז איך יכולים משווקים לוודא שהמסר שלהם הוא אחד שכדאי לקבל לשמוע ולאמץ?

משווקים הבינו שיש סיכוי טוב יותר שהמסר שלהם יעבוד רק אם יש לו אמינות רבה יותר מאשר פרסומת של קונבנציונלית. הם הבינו שציניות בקרב לקוחות ניתן להתגבר כאשר, למשל, בני משפחה וחברים ימליצו על מוצר מסוים.
ידע זה, ועוצמתה של המדיה חברתית, יכולים לשמש כדי לשווק מוצרים באופן עקיף לצרכנים פוטנציאליים. על ידי עידוד אנשים משפיעים לדבר על מוצרים ולהמליץ עליהם, משווקים יוכלו לצבור במהירות יתרון ייחודי על פני המתחרים שלהם.

מהו שיווק משפיע?

כדי להבין מהו שיווק משפיע, אנו צריכים ראשית להבין מיהם המשפיעים. אלו הם אנשים שבנו את אמינותם והשפעתם על קהל מכוח האמינות והאותנטיות שלהם, הם יכולים לשכנע את הקהל שלהם על מה שהם מאמינים.
משפיעים יכולים להיות בלוגרים, לקוחות רבי השפעה, מובילי דעה, עיתונאים, יועצים, מומחים בתעשייה, או ידוענים. הנה כמה דרכים שבהן הם יכולים לעזור לנו:

• לכתוב בלוג / מאמר על החברה שלכם, כולל המוצרים ושירותיה, ולפרסם אותו בכל אחד מאתרי הבלוגרים בתחום התעשיה שלכם שלהם או באתר אינטרנט שאותם בלוגרים או כתבים כותבים בו.

• כתבו תוכן לאתר האינטרנט של מוביל דעה או מגזין, זה יכול להביא תנועה לאתר שלכם

• שתפו מידע הקשור למוצרים והשירותים שלכם ברשתות החברתיות שלהם מובילי הדעה

בשיווק משפיע, חברות יכולות ליצור קשרים עם דמויות מפתח בתעשייה שלהם בתקווה שישפיעו אלה על ההתייחסות לחברה באמצעות שיתוף תוכן עם הקהל של המשפיע.
הנה כמה צעדים חשובים שיעזרו לך לבנות אסטרטגיית שיווק משפיעה מוצלחת.

1. דע את המשפיעים שלך

ברגע שאתם החלטיים לגבי המטרות והאסטרגיה של החברה, אתם צריכים להיות בעלי הבנה טובה על מיהם המשפיעים רלוונטיים. ניתן לעשות קצת מחקר באינטרנט ולמצוא אותם. באופן אידיאלי, צריכים להיות המשפיעים שלך שילוב של שניהם פופולריות ומומחיות. אולי יש להם את הקשרים, או אמינות, או שניהם.
כמובן, משפיעים כאלה הם קשים להשגה, מה שאומר שייתכן שתצטרכו לעבוד קשה במיוחד על זה. כלים דיגיטליים כגון SocMetrics ו Appinions יכולים לעזור לכם לסרוק באמצעות רשתות המדיה החברתית עבור הפרופילים המשפיעים ביותר המבוססים על גאוגרפיה, קטגוריה, או נתונים דמוגרפיים אחרים.
ברגע שסיימתם לבנות את רשימת המשפיעים, עדיך לתעדף אותם על בסיס השפעה שהם יוצרים.

2. ליצור מערכת יחסים עם המשפיעים

ברגע שזיהית ודירגת את חשיבות המשפיעים, אל תתחילו למפציץ אותם עם מיילים. עבדו על גיבוש מערכת יחסים הראשון. קראו את התוכן שלהם. עברו על ההודעות שנכתבו עליהם, מאמרים, נושאים לדיון, וכל מידע אחר שאתם נתקלים בו ברשת. כל המקורות האלה ייתנו לכם תובנה מי הםף מה יחסם של אחרים אליהם, מה יש להם לומר, למה הם אומרים את זה, וכיצד הם מעבירים את המסר אל הקהל שלהם.
דגש על המשפיעים העיקריים שלך; הם יהיו אלה שיאלצו אותך ל"הימתח" אליהם. ייתכן שצריך לעבוד על טקטיקות שונות ליצירת קשר עם סוגים שונים של משפיעים שונים. אינטראקציה עם אותם משפיעים יכולה להיות על ידי השארת תגובות על פוסטים שלהם בבלוג שלהם, התיחסו לעדכוני הסטטוס שלהם בפייסבוק, כדאי להשיב להם בטוויטר, וכן הלאה. שלח אליהם הודעת דוא"ל המציגה את המוצרים והרעיונות שלכם, ובקשו את חוות דעתם. או פגוש אותם באופן אישי.
הרעיון הוא לפתח מערכת יחסים אמינה ומועילה לשני הצדדים.

3. תגידו להם בדיוק את מה שאתם רוצים מהם

זה תמיד טוב יותר לעשות דברים ברורים מההתחלה על מנת להבטיח קשר ארוך, פורה עם המשפיעים שלכם. יושר כמו תמיד היא המדיניות הטובה ביותר. שני הצדדים חייבים לציין בבירור את תנאיהם בהסכם העבודה, הכוללת את הציפיות שלכם מהמשפיעים וכיצד תוכל לפצות אותם על עבודתם.

4. תנו להם סיבה לחלוק

ככל שאתם נמצאים באינטראקציה עם המשפיעים שלכם, אתם מבינים שאסטרטגיית השיווק של המשפיעים אינה מכוונת להגברת המודעות של המותג. זה כרוך גם במתן מידע וניסיון רלוונטי שלכם למשפיעים אשר מעורר שיתוף ואינטראקציות משמעותיים ואמיתיים. הידע שלכם בתחום "והעשרת" המשפיעים צריך להיות חזק מספיק כדי להיות מניע למשפיעים לייצר ולשתף תוכן.

5. תגיד להם כל מה שהם צריכים לדעת

זרוע המשפיעים שלך עם כל התחמושת שהם צריכים, אם הם אמורים לדבר על המותג שלכם או משהו יותר ספציפי, כגון הנפקת אירוע או קשור אליו; הקלו עליהם על ידי מתן מאמרים קשורים, ניירות לבנים, ספרים אלקטרוניים, הודעות לעיתונות, ראיונות, כרטיסים, דגימות, וכו '
לפעמים, משפיעים ביודעין לא מצליחים לדבוק בדרישות הקשורות לתאימות, כגון תקנות ממשלתיות. אתה צריך להודיע להם על מה שהם צריכים לכלול (או לא לכלול) כדי להבטיח אמיתות, כולל גילויים נאותים הקשורים לתוכן ממומן.

* * *
שיווק משפיע כבר יוצר הרבה באז בזמן האחרון. חברות שמבינות איך להשתמש בכלי רב ערך זה באסטרטגיית השיווק שלהם עומדות להרוויח אם הן יתכננו ויבצעו זאת היטב. העצות הנ"ל אמורות לעזור.

 

מקורות MarketingProf

 

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול אפריל 2015

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
מיתוג אג'ילי
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים
כל שעל אנשי שיווק לדעת על עיצוב לדפוס

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch