MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

מיתוג אג'ילי

פעם, מותגים הוקמו כמצודות ימיביניימיות יציבות ורבות עוצמה– נבנות לאט לאט, בכדי לעמוד בפני רוחות השינוי , לא עוד.
כיום, מותגים נדרשים להתאים עצמם לסביבה רוויות הפתעות, בה שינויים – הינם עניין שבשגרה. מיתוג אג'ילי הינו גישת מיתוג חדשה שיוצרת מותג זריז וערני, המגיב במהירות בהתאם להלך הרוח, מבלי לוותר על עקרונותיו.

נשארים גמישים
פעמים רבות מדי, מותגים נראים אותו הדבר בכל מקום. חנויות, לדוגמא, נבנות באותה המתכונת בכל אחת מהנקודות ברחבי העולם. אז נכון, עקביות זה דבר חשוב, אולם על מנת לאתגר מעט את המותג ולהפוך אותו לרלוונטי, חשוב לשמור על גמישות מחשבתית. כזו המתאימה את נקודות המפגש עם קהלי היעד, ויכולה להשתנות אם צריך, במהירות.

שומרים על צניעות
מדי כמה חודשים אנו שומעים על ההתפתחות הדרמטית האחרונה שחלה בפיד של פייסבוק, בהיבט העיצוב, הפיתוח, האפשרויות וכו'. פייסבוק, כחברות מובילות שוק אחרות, מתייחסת לעצמה כגרסת ביתא תמידית, גם אם מדובר בשינוי המשפיע על חייהם של מאות מיליונים.
מיתוג אג'ילי ימנע מהמותג להשמין מנחת נוכח ביצועים, מוצלחים ככל שיהיו. מיתוג אג'ילי מרמז, כי העבודה על שיפור המותג לעולם אינה נגמרת.

חיים בכל העולמות
עידן ה Multichannel מחייב גם את תהליכי המיתוג, להיות ערניים לכל אחת מהפלטפורמות הקיימות בחוץ, להתאים עצמו לכל אחת, ועדיין לשמור על אחידות במידת מה. תהליכי מיתוג מוצלחים הינם אלו שסיפקו חוויה במדיה, בפלטפורמות הווירטואליות וגם בעולם האמתי,
גם אם נדרש בכל פעם להתרגל לדרך עבודה שונה או דיבור שונה. מותגים יציבים הם אלו שהבינו כי השפה בפייסבוק, טוויטר ובנקודות המכירה – הינה שונה לחלוטין, וזאת מבלי לוותר על עקרונות המותג.

איך זה נראה בפועל?
- מיתוג שיודע לנצל הזדמנויות

מותג אג'ילי נשאר תמיד נאמן למהותו ולרכיבים הבונים אותו, אולם יחד עם זאת משנה את הופעתו בזריזות, בהתאם, ובכן, למה שקורה היום בצהובונים
לדוגמא: כך רשת של מועדוני כושר ניויורקית מנצלת שעת כושר לתת בראש, ולהשיג עוד מעט תשומת לב.

 

 - מיתוג מקושר ומעודכן תמיד
Carsurfing עוזרת לאנשים להגיע במהירות לאירועים, על ידי אפליקציה שמחברת בין נוסעים לנהגים המעוניינים להגיע לאותו מקום, כגון הופעת רוק, לדוגמא: באחד הימים הבחינו מפתחים ערניים בעליה חדה בשיחות הנוגעות ל Burning Man – פסטיבל שנתי
לאומנויות בנבאדה.
החברה הגיבה בפעולה אג'ילית טיפוסית וחכמה, ויצרה פלטפורמה ייעודית לפסטיבל, ברשתות החברתיות. כך ענתה החברה על הצורך של הקהל, והטביעה חותם משמעותי הרבה יותר מכל פעולת מיתוג מסורתית אחרת.

                                                                                         

- מיתוג שמגיב במהירות
Teradata מספקת לארגונים מערכת אוטומטית לניהול תהליכי שיווק ובהם דוחות, ניתוחים וכלים שונים. מנהלת השיווק בחברה, ליסה ארתור, ביקשה לנצל הזדמנות אשר הגיע מצד שלישי – חברת גרטנר במקרה זה – על מנת להגדיל מעורבות ויצירת דיון.
לשם כך ניצלה ליסה את התחרות השנתית של גרטנר - Gartner's Magic Quadrant - המדרגת את ספקי ה IT המובילים בנישות השונות, מתוך שאיפה אחת, לזכות בתואר.
ליסה והצוות יצרו במהירות כלים ואפליקציות שונות, הפכו את כל תהליך האישורים והדיווח לאוטומטי ושפרו מאד את התקשורת במערכת כולה.

- מיתוג חצוף, אם ישנו צורך
כאשר Apple יצאו במסע פרסום משלהם לפאלטת הצבעים המגניבה של האייפונים החדשים, צבעים המצויים בשימוש מזה זמן מה אצל המתחרה Nokia, יצאה החברה עם הציוץ הבא:

 

אז לסיכום -
מיתוג אג'ילי עוזר לארגונים להיפטר ממתודות שיווק שאינן רלוונטיות, ולתפוס הזדמנויות בעוד אלו רק נוצרו. מיתוג אג'ילי מסייע למותגים להגיב במהירות, ומשדר את ההבטחה על פני פלטפורמות מגוונות, ללא מגבלות גאוגרפיות.
מיתוג אג'ילי הופך את המותג מארגון שבע ומסופק - לגרסת בטא (וכמה קשה לחשוב על עצמך כגרסת בטא ) – ניסיוני, ראשוני, אפילו מחתרתי מעט. תמיד קשוב, תמיד נכון לשינוי. אינו פוחד מטלטלות.
מיתוג אג'ילי סומך על הפופיק, יותר מאשר על השיטות שנלמדו באולם ההרצאות, בכנס היוקרתי ההוא. מיתוג אג'ילי אינו לוקח את המותג, או את ההחלטות שנתקבלו בעבר ברצינות רבה מדי. פשוט ישנם כוחות בחוץ, שגדולים מכל זה.
ובעיקר – מיתוג אג'ילי אינו פוחד לנצל מעט הומור עצמי מדי פעם, למחוק את הרוב ולהתחיל מחדש. בכל הנוגע למיתוג אג'ילי, החיים הם ניסיון אחד גדול.

אנחנו נהפוך אותו להצלחה

 

נכתב על ידי לירי קידר מנכ"לית טיטאן ברנדוויז

 

 חזרה ל ניוזלטר מרקום מול דצמבר 2015


הדפסשלח לחבר
לכתבות ומאמרים נוספים...
האם סרט מוצר יכול להגדיל את נתוני המכירות?
אז איך יראה סרט התדמית שלכם - "בטוח" או "יוצא מן הכלל"?
הדרך הקלה להתאים שיווק Inbound לשוק מסוים
כיצד לבנות אסטרטגית שיווק "משפיע"
שלושה עדכונים חדשים בטוויטר שעלינו לקחת בחשבון בשנת 2015
מיטב ערוצי השיווק והטקטיקות לחברות B2B
איך לשלוט באיזון בין עיצוב אתר והפונקציונליות שלו
תקשורת שיווקית בחברה גלובלית
יצירת סרטי שיווק מבדרים ומלמדים
כל שעל אנשי שיווק לדעת על עיצוב לדפוס

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch