MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

סיפור מיתוג – מעגלים מעגלים, ומה שבינהם / Pontis מיתוג מחדש

חברת Pontis משווקת פלטפורמת שיווק טכנולוגית המאפשרת התאמת מסרים מידיים, עבור גופי ענק בתחום התקשורת ובהם VodaFone, TIM, Telefonica, GLOBE, Bouygues  ועוד.

במילים אחרות, אם קיבלתם מסר מספק המדיה שלכם, שמרגיש כאילו החבר'ה שם מכירים אתכם ואת הדברים אותם הנכם אוהבים – Pontis כנראה מעורבת.
נבחרנו להוביל את תהליך המיתוג, של אחת החברות היותר מעניינות בתחום התקשורת שיצא לנו להכיר.

מיתוג, שכמיטב המסורת שלנו, אינו עוסק רק "בקישוט" נאה של המסר והמוצר, אלא נובר בקרביים של החברה, בכדי להוציא ממנה את כל מה שטוב בה, ובעיקר – את המהות, הזהות והשפה הייחודיות לה.

עשינו זאת, על ידי  יצירת ספור  חד ושלם  בעל 4 מטרות:

האחת- לתמוך בהרחבת הפעילות של החברה לתחומי עיסוק נוספים,
השנייה - לאפשר בידול והעמקה בתחומי ההתמחות,
השלישית- לרכז את כלל היתרונות היחסיים של החברה.
והרביעית - לעדכן את הנראות של החברה כך שתשדר את זהותה כחברה חלוצה, חדשנית החותרת לתוצאות.

אבל רגע, עוד לפני הכל - נקטנו ב4 צעדים בסיסיים, ולו רק להבין מי נגד מי:

#1 - התחלנו בחשיבה על אסטרטגיה: ההיסטוריה של החברה, מטרותיה, השוק בו היא חיה, קהלי היעד, מוצרים, טרנדים, מתחרים וכל מה שנדרש לדעת, לפני שמתחילים במלאכת החשיבה על מיתוג מחדש.

#2 - הבנו מיהם קהלי היעד: בכך שראשית הגדרנו מיהם הפרסונות, מה הם צריכים, יותר חשוב – מה הם רוצים ובאיזה טון הם אוהבים לתקשר. מעבר לכך, הבנו את תהליכי קבלת ההחלטות המתרחשים בחדרי הישיבות.

#3 - חקרנו את הסביבה העסקית: נעזרנו באנליסטים להבין את השוק והמגמות המתרחשות בו, וגילינו, כי מדובר בשוק ענק, בעל תנופת פיתוח מסיבית ופוטנציאל מדהים.

#4 - בדקנו חלופות ומתחרים: גילינו כי רוב החברות בתחום מציגות את מרכולתן בבהירות רבה, מזוהות כ"חברות של מוצרים", ועושות שימוש ב- buzz words הנכונות.

התחלנו להניע.
על מנת להבין את האקוסיסטם של החברה בכללותו, ביצענו ראיונות רבים עם אנשי מפתח בחברה, שוחחנו עם לקוחות מרכזיים ונעזרנו באנליסטים בינלאומיים מובילים, בכדי לקבל את התמונה הרחבה והמדויקת ביותר האפשרית.

הבנו את זהותה העדכנית של החברה:

חברת Pontis הנה  חלוצה המתמחה בפיתוח פתרון טכנולוגי מוכח ומקיף לספקי מדיה, המאפשרים משלוח מסרים מותאמים אישית, ומייצרים תוצאות פורצות דרך המגיעות ל - 500,000,000 לקוחות קצה, ברחבי העולם.
עכשיו סברנו, שעל העולם לדעת זאת.
האמצעים להגיע לכך:

דיוק בהגדרת ה- DNA  של החברה, כך שניתן יהיה להבין, ובהמשך להעביר את מהותו של הבידול הייחודי לה.
וגם -
√  לדבר בשפת מונחים טכנולוגיים קיימת, מובנת ושכיחה בקרב האנליסטים ואנשי המקצוע בתחום
√ לבנות היררכיית מותג שתשקף את הלך הרוח בשוק
√ להגדיר מחדש את טריטוריית המותג
ועכשיו, בונים את הסיםפור הכי אפקיטיבי עבורם.

אבל עוד רגע קטן לפני, בקשנו מפונטיס שיבחנו את ההצעה שלנו באמצעות כמה שאלות חשובות:

? עד כמה המותג הינו בלתי נשכח? האם המסר מתמקד בקהל היעד ומניע אותם לפעולה?
? האם המסר מעביר תחושה ברורה, המבדלת את המותג ממתחריו?
? האם המסר מסייע לפלטר קבלת החלטות בנוגע למותג?
? האם המסר תקף ואמין דיו, בעיני קהלי היעד?
? האם ניתן לשייך את המסר למותג באופן בלעדי אליו, ורק אליו?
ולבסוף
? עד כמה ניתן "לסמוך" על המסר, שיאפשר צמיחה בעתיד?

והתוצאה?

Engaging results


יצרנו את הסלוגן המוביל של החברה ומוביל את הסיפור החדש:
התוצאות המוכחות שלנו מביאות לחיבור (engagment) בין הלקוחות של פונטיס ללקוחות הקצה שלהם.
הדבר החשוב ביותר שביקשנו להעביר, הוא שגם עם טכנולוגיה עילאית, מומחים בעלי שם, פתרונות מהפכנים – בסופו של דבר, הדבר היחיד שקובע, הוא התוצאה. ותוצאות, Pontis יודעת לדלבר.

אם כן - על ידי ניצול הכלים הטכנולוגיים של Pontis, ניתן להשיג תוצאות פנומנליות שמביאות לחיבור עם לקוחות הקצה. כאמור, 5 מיליון לקוחות קצה, אם להיות מדויקים.
המסר Engaging results היווה את הבסיס לכל עבודת המיתוג בשלבים הבאים,
כי כעת, כשנוצר מסר אחד, אחיד שעונה על כל הציפיות - ניתן להמשיך הלאה.

מה כללה שפת המותג החדשה ?

√  הושם דגש משמעותי על יצירת שפה דינמית, מודרנית, ישירה, שתובלה במעט "חוצפה" ותעוזה . הגדרנו את תחום העשייה ויצרנו חיבור חזק למונחים שלקוחות ואנאליסטים מכירים ומחפשים.

√  עיצבנו לוגו חדש, אשר "נמתח" לשפה גרפית שלמה

√  הצבע האדום שזוהה עם מורשת החברה נשמר, לו נוספה פאלטת צבעים ססגונית אשר באה לידי ביטוי באימג'ים צבעוניים מעודכנים שמשקפים את הלקוחות שלהם וגם את לקוחות הקצה .

אנחנו מאמינים גדולים ב H2H

√  נוצרה שפה גרפית ובה גריד של שני עיגולים = מעגלי חיבור, המייצגת את החתירה של החברה ליצור חיבורים בין לקוחותיה ללקוחותיהם, ובין מטרות עסקיות, לתוצאות בשטח
√  נוצרה שפת אימג'ים בעלת מבנה קבוע: engament משמאל , results מימין וא
ופונטיס היא שמחברת בנהם.
√ נוצרה טיפוגרפיה  פשוטה וישירה שמשקפת עד כמה הפתרון התפעולי
של Pontis, פשוט גם הוא
ככלל, השפה שנוצרה עשירה באלמנטים מספריים, סיפורי הצלחה מדידים,
תוצאות מספריות ועדויות לקוח המעידות על מבחן התוצאה. החברה תמשיך לייצר תוכן מרשים בתחום.

  

תמיד שואלים אותנו כיצד ניתן למדוד הצלחה של תהליכי מיתוג. בכדי לעשות זאת אנחנו חוזרים למטרות הראשונות אותן הגדרנו בתחילת התהליך, ובוחנים את ההצלחה שלהם בשטח.
במקרה של Pontis, מעבר לעובדה שמאד נהנינו לקחת חלק בתהליך המיתוג של החברה יוצאת הדופן, נרצה מאד לחזות בתהליכי הרחבת הפעילות, כמו גם הבנת המסר הייחודי שנוצר, על ידי השוק.


אנחנו מאחלים להם הצלחה בתערוכת המובייל בברצלונה בסוף החודש, שם יושק  המותג  החדש.

 

נכתב על ידי מיכל, גת מנהלת פיתוח עסקי, TitanBrandwise.

 

חזרה לניוזלטר מרקום מול פברואר 2016

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch