MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

המדריך לכנס מוצלח

שאלתי את ליאור מנור, אינפוטיינר ומנחה כנסי חברה מקצועיים לעובדי חברה וללקוחות למעלה מ 20 שנים, מהו הסוד לכנס מוצלח? והנה מה שהוא ענה לי:

כנס הינו  הזדמנות נדירה להפגיש בין החברה לבין לקוחותיה.
מי שיודע לארגן ולנהל את הכנס בצורה חוויתית,  יזכה למרב הלקוחות הנאמנים, המייצרים ערך אמיתי לחברה.

ההבדלים ההופכים כנס מוצלח לכנס שהצלחתו יוצאת דופן הם:
1. המחויבות של הפרזנטורים השונים
2. שילוב מנחה מקצועי
3 מרצה ממוקד, העברת תכנים מעניינת וחדשנית
(פתיחה גרנדיוזית עם בחורות עפות ולייזרים סגולים מסתובבים בשמיניות נשכחים מהר מאד לאחר שמרצה לא ממוקד ומשעמם מתיש את הקהל במצגת של שעה ורבע).

נסיוני רב השנים בהנחיה, לימד אותי את הדברים הבאים:
מרבית האנשים הטכניים, העולים להרצות מול קהל הכנס, מעולים בתכנון מוצרים מבחינה טכנולוגית. אולם על הבמה ניכר הפער הגדול בין יכולתם המקצועית לבין יכולת הצגת החומר אל מול הלקוחות. עשרות השקפים עם מאות התרשימים המוצגים לקהל משעממים ומתישים, ולרוב אין הקפדה על העברת מסרים ממוקדים. כתוצאה מכך, ההרצאה מתארכת, גולשת מהזמן המוקצב לה ומשבשת את לוח הזמנים של מהלך היום. 
הקהל משועמם ובמקום להקשיב להרצאה, הוא עסוק בקריאת אי-מיילים.

בתהליך הכנת הכנס, יש צורך לערוך חזרות רבות ככל האפשר ובכך לזהות  ולמנוע קשיים טכניים שונים, כך שבעת הכנס ההנחיה תהיה זורמת וקולחת. חזרה גנרלית של כל המשתתפים, תפגיש  בין כולם, תאפשר להעיר הערות טכניות ומקצועיות ותבדוק שאין  סתירה בין המסרים.
וכמו בתיאטרון, ככל שתהיינה יותר חזרות, כך נמנע אילתורים של הרגע האחרון. הכנת המרצים כוללת אימון בעמידה על הבמה, עזרה בבניית המצגת והכי חשוב יפה שעה אחת קודם. במשך השנים ראיתי כי כאשר המצגות עוברות את ידם של המרקום / שיווק הן נראות הרבה יותר טובות מבחינת נראות השקפים והעברת המסרים בצורה ברורה לעין ופחות טכנית.

מצגת לא תיערך יותר מ 45 דקות במקרה הרע, אלא אם כן המציג הוא דובר בחסד ומרצה על נושא מעניין במיוחד (או שהוא המנכ"ל שלא מתחשב בשום כלל ).
מצגות ארוכות יותר צריכות להיחצות עם אתנחתא כלשהי, סרטון, קטע מעבר כלשהו או אפילו החלפת דובר לחלק השני.

מנחה הכנס צריך להיות מעורב בבניית הליין אפ ולהשתתף בחזרות
הוא יכול להעיר הערות בונות למציגים, אשר בדרך כלל מקשיבים לו יותר מאשר לקולגה מהחברה.
תמיד טוב להקשיב לגורם חיצוני שאינו מעורב בפוליטיקה של החברה.
המנחה משמש כקהל חיצוני ששומע את המצגת ואת החומר בפעם הראשונה. מצד אחד, הוא לא "משוחד" ומצד שני הוא אובייקטיבי לחלוטין. לכן הוא יודע בדיוק מה הוא הבין מתוך המצגת ומה לא דיבר אליו בכלל.

תפקוד טוב ומקצועי של המנחה יכול להכריע לטובה את הצלחת הכנס, הן מבחינת החברה והן מבחינת הלקוח.
המנחה מקבל מסר שיווקי אחד ראשי שאליו ממוקדים המעברונים, המסר צריך להיות ברור ושכולם יתחברו אליו.
אחד הדברים החשובים ביותר בתפקידו של מנחה מקצועי הוא "ספיגת האש" מהקהל.
בסוף כל הרצאה ובמעברים הקהל מתעייף, מתחיל לדבר ולהרעיש. בנקודה זו המנחה דואג להעיר אותם עם קטע קישור קצר וענייני אשר במהלכו האנשים צוחקים, מחויכים, מתמלאים באנרגיה ומתעוררים מחדש לקראת ההרצאה הבאה.

בנוסף, המנחה זמין בכל רגע נתון כדי לחפות במקרה של תקלה טכנית ויהווה העמוד המקשר בין מארגני הכנס לאורחים.

והכי חשוב: לחייך. תפקיד המנחה להעביר את הקהל ולשמור על מצב מנטאלי נינוח ושמח.
כשהמוח שלנו שמח הוא קולט יותר וזוכר יותר. הזיכרון משולב בחוויה נעימה ולכן ייחרט לאורך זמן.

לקוחות ממליצים על ליאור מנור - סרטון

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול מרץ 2013

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch