MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

ניטור שיחות ברשת באמצעות מערכת טראקס- חדש יחודי וחיוני

זה לא ממש משנה אם אתה מנהל שיווק או מנהל מותג, אם אתה פלאנר במשרד פרסום או מנהל מדיה חברתית בסוכנות דיגיטל, אם אתם עובדים במשרד יחסי ציבור חשוב או בחברה עם הפנים לישראל או החוצה – מה שכדאי מאוד שיהיה לך ב 2012 זו פלטפורמה לניטור שיחות גולשים ברשתות החברתיות, כי השיחה עברה מזמן לשם!

כולם כבר ברשתות, כולם מדברים עם כולם, עכשיו הזמן ליצר מהשיחות Actionable Insights - תובנות עסקיות חכמות, החברה בה אני עובד מפתחת פלטפורמה שכזו כבר מ 2008, הפלטפורמה שלנו מאפשרת להאזין ולהבין על מה כולנו מדברים ברשתות החברתיות, בלמעלה מעשרים שפות ועם ממשק פשוט וקל לשימוש, מניהול קשר עם לקוחות וניטור המלצות או תלונות, דרך מנגנון דוחות משוכלל ועד דשבורדים חכמים שנותנים לכל מנהל תמונת מצב על המתרחש ברשת ורלוונטי לגבי הפירמה או המותג שלו, יכולת כזו מהווה תוספת משמעותית לארסנל של כל מנהל באשר הוא.

דוגמית קטנה על יכולות הניטור בזמן אמיתי של טראקס באתר הזה: http://momtrending.com  לקחנו כאן אלפי אמהות אמריקניות ומוצגת תמונת מצב של השיח הציבורי שלהן, במקרה זה בטוויטר, עשרים וארבע שעות ביממה כשאת נושאי השיחה המעניינים אותן ניתן לגזור ברזולוציה של יום, שבוע או חודש, התפרצויות טרנדיות יופיעו בכתום, כשנושא שוכך הוא יהפוך לאפרפר ויעלם, אנשי סוכנות יחסי הציבור הגדולה Porter Novelli  העובדת עימנו משתמשים באתר זה להמחיש איך כלי ניטור חכם יכול להציף מה מעניין את הלקוחות הפוטנציאלים יותר טוב מכל קבוצת מיקוד או מחקר, הנשים "מצביעות במקלדת" .

למידע נאסף במערכות כמו שלנו יש המון שימושים ויש אגב עוד כמה שחקנים בעולם העונים על הקטגוריה החדשה שנוצרה בשנים האחרונות:  
(SMMS  (Social Media Management System :

בין אם זה ניטור המותג שלך, בדיקת המתחרים, איסוף מודיעין בזמן אמת על מה שקורה בתעשייה בה אתה פועל, איתור משפיענים שהופכת להיות פעולה חשובה מתמיד בעת הנוכחית כשהשיחה עוברת לרשת, מבדיקת הסנטימנט על המותג אותו אתה מנהל והשפעה דרך התערבות בשיח הציבורי עליו, דרך לימוד מתמיד מה חושבים על המותג שלך מאות ואלפי אנשים בארץ השבוע או החודש – עם פלטפורמה מתאימה אתה בקשר עם לקוחות בהווה או לקוחות לעתיד.

דרך הפלטפורמה תוכל לנהל משבר אם יהיה כזה ולצאת כשהנזק מינימאלי או במקרים מסויימים אף תצא מחוזק, תוכל לקבל ולנתח פידבק אמיתי מהשוק על המותג, החברה או הסביבה העסקית שלך ולתכנן ולבצע מהלכים שיווקיים, הטכנולוגיה שלנו למשל מספקת פתרון "מקצה אל קצה" לניהול קמפיין ומותגים ברשתות. הטכנולוגיה מאפשרת בניית Social DNA עבור האנשים הלוקחים חלק בפעילות שיווק וקידום באינטרנט בזירות חברתיות שונות. על ידי ניטור האינטראקציה בין המשתמשים בפלטפורמות רבות ומגוונות המערכת מבינה מהם תחומי העניין של המשתמשים, אילו קשרים הם מקיימים עם משתמשים אחרים, ומהי מידת חוזקו ומשמעותו של הקשר ורמת ההשפעה שלהם בקרב הקהילה בה הם "חיים"., המערכת "מבינה" את הרשת החברתית שמתהווה ומורכבת משיח של אנשים שונים ומאפשרת ניטור של מילים ומותגים וזיהוי מגמות ודינאמיקה בתוך רשתות חברתיות.

השירות כולל התתאמת מילות ונושאי החיפוש לעולם התוכן של הלקוח וגישה עצמאית למשתמשי הארגון ולמשתמשים שיוגדרו מטעמו למודולי המערכת.

מתהליך התכנון של הפעילות, בין אם בניית אסטרטגיה ומיתוג או תהליך תכנון לקמפיין או פעילות ספציפיים ברשתות פופולריות כגון פייסבוק, לינקדאין, רדיט, פורסקוור, פליקר, יוטיוב, טוויטר, פלטפורמות בלוגים ופורומים פופולאריות כגון וורדפרס, בלוגר וטאמבלר ואתרי עיתונות מקוונים והוא כולל זירות מחוללות שיחה (חיובי או שלילי), פילוח לפי מותגים, תחומים, אנשי מפתח וקהילות חברתיות, ערוצי תקשורת פורמליים וא-פורמליים של המותג ברשתות כגון דפים וקבוצות, מעקב אחר האקוסיסטם, פילוח תחרות, מעקב אחרי influencers ואנשים פעילים בשיח - יכולת ללמוד על פעילות ה – influencer באופן פרטני ויסודי ומידת ה – engagement שלו בפעילות המותג.

בין השאר מסופקת בדיקת רמת הפעילות של הדובר בזירות ובנושאים אחרים, אינפורמציה אישית לגביו , כולל תחומי עניין, ענן תגיות דינמי, סטטיסטיקה בסיסית ומגמות השיח, דו"ח שבועי/חודשי (עפ"י תזמון שיוגדר על ידו) שמרכז את כל הנתונים הסטטיסטיים הנגזרים מן הפעילות.
 
Social Relations Management –SRM הוא מודול שעוסק ביכולת להוציא את התכנון אל הפועל: יצירת תכנים והפצת ברשתות החברתיות השונות, תוך שימוש בחשבונות מרובים. תכנים כגון טקסטים, תמונות, וידאו וכדומה, מענה לתכני גולשים, ברשתות שונות תוך שימוש בחשבונות מרובים והתאמה לסדרי העבודה והנהלים הפנים והחוץ ארגוניים לרבות: אימיילים, התראות, שרשרת אישור ופיקוד, רוויזיות של תכנים ועוד.

TwentyFour Hour Social Scene Module - הוא מודול העוסק באספקת אינפורמציה בזמן אמת לגבי מקור ייצור המידע, מי מייצר אותו ולאיזה רשת הוא קשור, מיפוי ויזואלי של השיחות ברשת בזמן אמת – מי מדבר ועם מי היום, עכשיו ועם אינפורמציה מלאה לגבי כל אחד מן הדוברים. מניהול ומעקב אחר שיחות בטיפול ועד מדידה והשוואת ווליום שיחות וממוצע שיחות יומי עם אפשרות לקבלת אינדיקציה לגבי שינויים חדים בפעילות.

Measurements & Executive Reports Success  - חשוב לא פחות הוא מודול מדידה ודיווח,  המערכת מאפשרת הוצאת דו"ח סיכום הפעילויות שונות לכל אורך תקופה/קמפיין: ווליום השיח – פוסטים ושיחות,  זירות פעילות, רמת המעורבות של כל דובר והתראות לאימייל בזמן אמת.

דוגמאות: ניטור הבאזז במשבר הסעודי הקשור בכרטיסי אשראי ישראלים בינואר 2012 באמצעות מערכת טראקס הראה כעשרת אלפים שיחות ברשת, וכשמונה עשר אלף פוסטים. הניטור נתן תמונת מצב יומית וסה"כ לאורך כל המעקב.

התפלגות השיחה ברשתות החברתיות ובבלוגים בנושא המחאה החברתית בשנת 2011 הראה בבירור שלקראת ההפגנה האחרונה שהתקיימה, לא התפתח שיח משמעותי ובוודאי שאינו דומה לשיאים שהושגו לאורך ההפגנות במהלך אוגוסט ובהפגנת המיליון.

מחיר השימוש במערכות SMMS בישראל תלוי בסוג השימוש על ידי הלקוח: בין אם הצורך הוא מערך דוחות יומיים/שבועיים/חודשיים או שימוש מלא במערכת לניטור ושימוש, לכל לקוח מותאמת חבילה מתאימה אופטימאלית ומשתמשים בה מחברות קטנות ועד למותגי על כשלכל אחד הצרכים,המבנה והתקציב שלו.


נכתב על ידי שרון ושלר, טראקס ישראל

חזרה ל ניוזלטר מרקום מול פברואר 2012

חזרה לראש הכתבה

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch