MarcomMall
חיפוש באתר
חיפוש באינדקס
קטגורייה/תחום עיסוק
תת קטגורייה
איזור בארץ
חיפוש לפי שם

Synerion – מיצוב ומיתוג חדש לחברת לביא טיימטק הותיקה

חברת Synerion (לביא טיימטק לשעבר) המתמחה בפתרונות לניהול המשאב האנושי בארגון, עברה תהליך מיצוב ומיתוג מחדש שהושק בישראל בסוף מאי 2010, באירוע מיוחד שערכה החברה ללקוחותיה. מדוע צריכה חברת תוכנה הפועלת בשוק כבר 28 שנים לשנות את שמה, למצב ולמתג עצמה מחדש?

למה מיצוב ומיתוג חדש?

לביא טיימטק הוקמה בשנת 1983 והיא מובילת שוק בתחום פתרונות לניהול זמן ונוכחות עובדים. משנת 1986 החלה החברה בפעילות גם בשווקים בינלאומיים. על בסיס ניסיון שנצבר אצל למעלה מ- 5,500 לקוחות בארץ וברחבי העולם ומערכות המשרתות למעלה מ- 4,000,00 עובדים, החליטה החברה לפני כשנתיים להרחיב את סל המוצרים שלה ולפתח פתרונות מקיפים ומודולאריים לניהול ההון האנושי המטפלים בשלבים השונים במחזור חיי העובד בארגון.

השם לביא טיימטק הביא לידי ביטוי את תחום ניהול הזמן והנוכחות, אך לא התאים יותר כשם המבטא את תחומי הפעילות המורחבים של החברה. בנוסף, לשם "לביא" היה אמנם ערך מותגי גבוה בישראל, לעומת זאת בחו"ל פועלת חברת הבת המשרתת לקוחות בצפון אמריקה, תחת השם "טיימטק" (TimeTech) משום שלשם לביא אין כל משמעות ואיש לא ידע כיצד לבטא אותו. מכיוון שהחברה שמה לה למטרה גם להרחיב את פעילותה בחו"ל, חשוב היה למצב ולמתג את החברה באופן הנותן מענה ליעדים העסקיים שלה.

השלב הראשון – המיצוב הנכון
עד לשלב המיצוב החדש, לביא טיימטק מיצבה עצמה כחברה המתמחה במתן פתרונות תוכנה ושירותים לניהול המשאב האנושי בארגון, בין שאר החברות בתחום, ושיווקה את מוצריה תוך דגש על היתרונות הייחודיים שלהם לעומת המוצרים המתחרים.

תהליך המיצוב החדש נועד לבדל את החברה משאר החברות הפועלות בתחום, תוך דגש על טווח הפתרונות הרחב שמציעה החברה: גשר בין פתרונות לניהול מערך העובדים לבין פתרונות לניהול ההון האנושי; מפתרונות טקטיים ועד לפתרונות הנותנים מענה לאסטרטגיית החברה; מהיומיומי והדחוף, לחשוב. במערכות לניהול הזמן ונוכחות העובדים והכנת הנתונים לשכר יש צורך תפעולי, אך פתרונות שנועדו למקסם את יכולות וכישורי המשאב האנושי, משרתות את האסטרטגיה הארגונית ומאפשרות להעצים את הביצועים העסקיים.
המיצוב החדש בא לידי ביטוי ב- Tagline של החברה – מכוח אדם עד להון אנושי.

השלב השני – המיתוג הנכון
שלב ה מיתוג כלל מציאת שם חדש לחברה, קביעת ה- - messaging מסרים עיקריים כגון positioning statement וערכי המותג, ויצירת ה- Visual Branding - הקו העיצובי של החברה, הבא לידי ביטוי בממשקים של החברה מול השוק - החל מניירת משרדית, דרך עיצוב גרפי לחומרים מודפסים, עיצוב אתר אינטרנט, עיצוב ביתני תערוכות וכל החומרים השיווקיים האחרים.

בבחירת השם היה צורך לתת מענה לקריטריונים הבאים:
1. ביטוי לעולם התוכן החדש של החברה או לערך מוסף שניתן באמצעות מוצריה
2. נוחות ביטוי השם הן בארץ והן בחו"ל
3. יכולת להגן משפטית על סימן מסחרי בארץ ובשווקים מרכזיים בחו"ל.

אבן הנגף העיקרית התגלתה דווקא בסעיף השלישי – רישום סימן מסחרי. במשך כ- 4 חודשים נערכו בדיקות משפטיות לגבי למעלה מ- 20  שמות שונים שבאו בחשבון, עד שהוחלט על השם Synerion.

השם Synerion מקורו מהמילה סינרגיה (Synergy) שמשמעותה שיתוף בין גורמים שונים היוצר שלם שערכו גבוה מסך חלקיו. השם נבחר מתוך האמונה בערך המוסף שנוצר משילוב בין פתרונות החברה לתפעול כוח אדם, לבין הפתרונות החדשים לניהול אסטרטגי של ההון האנושי בארגון.

שם חבילת המוצרים הכוללת נגזר משם החברה והיא נקראת  Synerion HCM Suite (HCM- Human Capital Management), וזאת מתוך מחשבה ליצור זהות בין החברה לפתרונות שהיא מציעה.

הלוגו שנבחר לחברה, משלב בין שם החברה, אייקון הקושר לעולם התוכן של המשאב האנושי, וה- Tagline - מכוח אדם עד להון אנושי. למרות המיתוג החדש, רואה החברה את המוניטין והערך המותגי שצברה לביא טיימטק במהלך שנות פעילותה. לכן, למשך תקופה של שנה לפחות, ועד להטמעה מלאה של המיתוג החדש, מופיע המשפט "לביא טיימטק לשעבר" כחלק אינטגראלי מהלוגו.


שלבי המיצוב והמיתוג התפרסו על למעלה מחצי שנה והתבצעו בשיתוף עם חברת Jason & Jason המתמחה בתהליכי מיצוב ומיתוג לחברות בינלאומיות.
שיאו של התהליך היה באירוע ההשקה בישראל ללקוחות שנערך בסוף מאי 2010.

השקה בישראל
לאירוע השקת המותג החדש והכרזה על חבילת המוצרים המורחבת, הוזמנו כ-250 מלקוחות החברה.
לאירוע זה קדם אירוע שנערך לעובדי החברה, שהם שגריריה הטובים ביותר, לצורך הטמעת ערכי המותג החדש.
אירוע הלקוחות התקיים באולפני הרצלייה, במתכונת תוכניות הבוקר של הטלוויזיה המשלבות סקירת עיתונים יומית, כתבות קצרות ואירוח באולפן, בהנחיית חיים אתגר ממגישי תוכנית הבוקר של ערוץ 10. כמובן שכל הכותרות, הכתבות ופינות האירוח עסקו באקטואליה ובמסרים משולבים בקטעי הומור, של המיתוג החדש והפתרונות שמציעה החברה.
להשלמת תחושת האקטואליה, חולק לאורחים באירוע גם עיתון מעריב של אותו יום, כאשר העמוד הראשי עוסק בכרזת המותג Synerion וחבילת המוצרים החדשה (דוגמה מצ"ב).

  

היציאה לשוק עם המיתוג החדש וסל המוצרים המורחב נעשתה במקביל. באותו יום עלה לאוויר אתר האינטרנט החדש של החברה – www.synrionhcm.com, נשלחה הודעה על שינוי המיתוג לכלל הלקוחות, והחל שימוש בכל רכיבי התדמית התאגידית (corporate identity), החל מניירת, ברושורים, מצגות... ועד למדבקות על הרכבים.
במקביל יצאו הודעות לעיתונות בנושא, ובשבועות הקרובים אף יתבצע קמפיין פרסומי בעיתונות ובמדיה עסקית ומקצועית. 
גם בשווקים הבינלאומיים יושק המותג החדש במקביל להשקת חבילת המוצרים המורחבת. ההשקה תתקיים בראשית שנת 2011. עד אז יעלה אתר האינטרנט ויוכנו כל החומרים השיווקיים, גם באנגלית.

נכתב על ידי עידית מלחי, מנהלת התקשורת השיווקית (MARCOM) בחברת סינריון. 


חזרה לראש הכתבה


חזרה ל סיפורי הצלחה וקמפיינים שיווקיים

הדפסשלח לחבר

אודות מרקום

טיפים והמלצות אינדקס ספקים מצגות מולטימדיה עיצוב מצגות

עמוד הבית

פרסום באתר עיצוב גרפי סרטי תדמית רעיונות שיווקיים

פורום מרקום

כתבות ומאמרים תרגום ועריכה דפוס דיגיטלי מוצרי פרסום
סיפורי הצלחה מיתוג ביתן לתערוכה עיצוב ובניית אתר יחסי ציבור
מרקום ניוזלטר קורס מרקום מתקני תצוגה בנייה וקידום אתר שלומית הרץ
סדנאות מרקום כתיבה שיווקית מיתוג עסקי עיצוב פלאש דרושים מרקום
אירועים עסקיים מפת האתר כנסים וארועים עיצוב אריזות

קידום אתרים

כנס מרקום מדיה חברתית שיפוצים והתקנות
דרונט בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למרקום מול 2009 studio-touch